Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

heeelp heb big probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    heeelp heb big probleem

    Korting op 420shop
    mijn plantje is nu 3 weken oud en is vanaf lobblaadje 10 cm groot maar nu heb ik de indruk dat ie gestopt is met groeien ik zet ze hele dag voor het raam lekker in het zonnetje als het donker wordt licht ik ze nog even bij met een tl-lamp zodat ze haar 18 uur licht heeft en potgrond is doodgewone potgrond gemengd met een heel klein gropje bloedmeel wat is er mis? besproei haar 3 maal daags met water en geef ook water aan grond lamp hangt 1.5 cm boven plantje

    help me pls what should i do what do i do wrong
    Last edited by killercore; 15 April 2009, 20:22. Reden: toevoeging het is mirre en ben beginneling xd

    #2
    Re: heeelp heb big probleem

    Slechte grond?
    Misschien een foto, kan je veel op zien. En sinds wanneer groeit ie niet meer?

    Comment


      #3
      Re: heeelp heb big probleem

      het is trouwens mirre kruising van sage x en jack herrer #22 iemand die me kan helpen aub :'(

      i beg u

      Comment


        #4
        Re: heeelp heb big probleem

        het is dcm potgrond foto moet je kijken naar men avatar xD
        en hij groeit nu al paar dagen ongeveer 5 a 6 dagen gwn niet meer blaadjes blijven klein enzo eerst groeide hij fel en nu ineens poef gedaan xD

        Comment


          #5
          Re: heeelp heb big probleem

          De lamp zit er misschien dichter op nu? Das goed want hij strekte in het begin zie ik. Laat het nog even gaan, je zit nog echt niet ver. Om nu al te zeggen dat ze niet meer groeit is nog een beetje vroeg. Wacht het nog wat af, dag of 3, je lamp er goed dicht hangen, niet te ver af, 3cm ideaal...

          Greetzzz

          Jona

          Comment


            #6
            Re: heeelp heb big probleem

            hangt 2 cm afstand nu en heb met zilverpapier een voorlopige lichtkap gemaakt maat ik ga morgen naar electro winkel om tl lampen te kopen in groter formaat en 1 warmwhite en 1 coldwhite insteken zou dit goede combinatie zijn ? en hoeveel watts zou ik nemen ?

            Comment


              #7
              Re: heeelp heb big probleem

              Dat hangt van jou af hoeveel Watt je neemt. Hoe meer hoe beter natuurlijk maar ook afhankelijk wat je van electriciteit kwijt wil enzo...

              Comment


                #8
                Re: heeelp heb big probleem

                hps lampen zijn me wat te duur maar zoek goede alternatieven die geen electriciteit zuipen en tis voor een kast 125cm breed 165 cm hoog 63 cm diep wil geen kerstverlichting bekomen maar heb ook gwone soort gloeilampen gezien met 22 watt stroomverbruik maar geven 110 watt licht maar weet niet of dit goed is en of hoeveel ik er dan zou moeten plaatsen of op welke hoogte kan jij me ff helpen bij deze laatste vraag aub

                Comment


                  #9
                  Re: heeelp heb big probleem

                  zorg dat je potten niet te nat staan,laat maar lekker indrogen zodat je wortels wat meer moeten zoeken en op die manier meer voeding op kunnen nemen zodat ze weer gaan groeien.

                  Comment


                    #10
                    Re: heeelp heb big probleem

                    thnx alien kga het zeker proberen wat kan ik doen aan gele blaadjes die er sinds vandaag zijn bijgekomen :o

                    Comment


                      #11
                      Re: heeelp heb big probleem

                      die gele blaadjes duiden misschien op een teveel aan voedsel of teveel water. ik denk eerder dat een teveel aan water het probleem zal zijn...

                      Comment


                        #12
                        Re: heeelp heb big probleem

                        Bladeren worden niet geel als ze teveel water hebben, ze gaan gewoon heel slap hangen dan, wat trouwens hetzelfde is als teweinig water...
                        Lijkt me iets met de voeding, kan een verkeerde bodem zijn (te zwaar)

                        Comment


                          #13
                          Re: heeelp heb big probleem

                          ik weet niet of je het al gebruikt maar om een groeimiddeltje te gebruiken of een wortel versterker dat heeft bij mij ook wonderen gedaan

                          Comment


                            #14
                            Re: heeelp heb big probleem

                            hoi,
                            Ik denk dat uw probleem overvoeding is.Je gebruikt grond van DCM,als ik mij niet vergis zit daar voor 100dagen voeding in.Jij hebt er nog wat bloedmeel bijgedaan dus denk ik dat het probleem daar ligt.Je plantjes zijn nog klein en hebben nog niet zoveel voeding nodig,KALM AAN met geven van voeding is de boodschap

                            Comment


                              #15
                              Re: heeelp heb big probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door roelnolte View Post
                              ik weet niet of je het al gebruikt maar om een groeimiddeltje te gebruiken of een wortel versterker dat heeft bij mij ook wonderen gedaan
                              Neen! Echt niet doen als je al met een voedingsprobleem zit, weeral kans om teveel te geven en das ook zker niet goed. Gewoon water vanaf nu is wat je het beste doet, maar echt niet nog voeding gaan bijkappen... Das toch logica als je het mij vraagt...

                              Comment

                              Bezig...
                              X