Juiste kweektent?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • henk936
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Dec 2016
    • 4

    #1

    Juiste kweektent?

    Korting op 420shop
    Na lange tijd veel informatie te hebben verzameld van verschillende websites en forums, wil ik zelf beginnen met kweken.
    Ik vroeg me alleen of of dit een geschikte koop is voor een beginnende kweker:


    mvg
  • D83
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2016
    • 126

    #2
    Re: Juiste kweektent?

    Prima beginnersset voor een paar dames. Zou dan wel de davin d12 erbij bestellen voor de veiligheid.

    Comment

    • Meglow
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2011
      • 1374

      #3
      Re: Juiste kweektent?

      En die magnetische ballast (VSA) kun je beter omruilen voor een digitale (EVSA). Is een stuk veiliger. DV12 er tevens bij bestellen, want ook een EVSA kan een tijdschakelklokje doen vastlopen. Ik vind overigens dat een 300m3 filter wat aan de zuinige kant is voor 400W HPS.

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Re: Juiste kweektent?

        Oorspronkelijk geplaatst door henk936
        Na lange tijd veel informatie te hebben verzameld van verschillende websites en forums, wil ik zelf beginnen met kweken.
        Nu niet om weer lullig te lopen doen, maar als er één vraag is die al 100 keer gesteld is en al 100 keer op dezelfde manier is beantwoord dan is het deze wel. Evsa, davin, deftig filter en afzuiger. Brom afzuiger. Kijk is in het beginners gedeelte.

        Comment

        • henk936
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Dec 2016
          • 4

          #5
          Re: Juiste kweektent?

          Bedankt voor de reacties,
          ik ben van plan om hier 4 18 liter potten in te plaatsen.
          Echter twijfel ik nog tussen white widow of amnesia.
          ik heb gelezen dat amnesia en uberhaupt sativa's wat moeilijker te kweken zijn en voor de beginnende binnenkweker meestal worden afgeraden, alleen rook ik wel liever amnesia...
          Wat raden jullie aan?

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #6
            Re: Juiste kweektent?

            Kweken waar je zin in hebt, dat de ene moeilijker is dan de andere is een fabeltje. Sativa's bloeien gewoon wat langer. Als je fouten maakt zal het eerder in de eerste weken zijn, die extra weken bloei maken het verschil niet. Wat ik zelf zou aanraden, experimenteren. Je hebt keuze uit zoveel soorten, amnesia is er daar maar eentje van.

            Comment

            • D83
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Oct 2016
              • 126

              #7
              Re: Juiste kweektent?



              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              En zag dat meglow ook een erg waardevolle sticky had geplaatst de afgelopen dagen...hint hint

              Comment

              • henk936
                Zaadje
                Nieuw Lid
                • Dec 2016
                • 4

                #8
                Re: Juiste kweektent?

                Nog 1 vraagje:
                Mijn plan is om batmix te gebruiken en dan na een week of 5-6 te beginnen met voeding, is dit een goed idee?

                Comment

                • beowulf
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 6495

                  #9
                  Re: Juiste kweektent?

                  Nee want zaailingen verbranden in batmix. Begin in growmix en pot ze na 3 weken minimum over in batmix. Als je ze dan twee weken later op 12/12 zet hoef je ze enkel vanaf de 4de bloeiweek beginnen bij te voeden.

                  Comment

                  • ip20
                    Big Bongmaster
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2015
                    • 369

                    #10
                    Re: Juiste kweektent?

                    klopt niet meteen in de Batmix, dat is te veel voeding voor een jonkie van een plant. Maar een flinke vuist voedingsarme grond midden in de batmix, en daar eerst je zaadje in planten kan ook natuurlijk. Hoef je iig niet over te potten.

                    Verder zijn er ook wel kort bloeiende Haze soorten. Bijvoorbeeld Liberty Haze van Barneys Farm

                    Succes
                    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                    Comment

                    • beowulf
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 6495

                      #11
                      Re: Juiste kweektent?

                      Zelfs dat risico neem ik niet, op een paar dagen tijd zit die wortel al op de bodem van de pot, in de batmix.

                      Comment

                      • henk936
                        Zaadje
                        Nieuw Lid
                        • Dec 2016
                        • 4

                        #12
                        Re: Juiste kweektent?

                        Oke ik ga ze ontkiemen, dan gaan ze in de grownix, daarna in de batmix.
                        bedankt voor alle info

                        Comment

                        • kasplantje
                          Junior Stoner
                          Nieuw Lid
                          • May 2016
                          • 17

                          #13
                          Re: Juiste kweektent?

                          Gwn buitenwiet joh !

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk

                          Comment

                          • beowulf
                            Exquisite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2008
                            • 6495

                            #14
                            Re: Juiste kweektent?

                            Het is winter.

                            Comment

                            Bezig...