Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Interrese vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Interrese vraagjes

    Korting op 420shop
    Hej guys n girls!

    Zit dus een beetje naar m'n schatjes te kijken, en nou blijven een paar vragen maar door m'n hoofd schieten, t is niet zo dat mn kweekje niet gaat lukken als ik t antwoord op deze vragen niet weet, maar als er iemand is met de kennis ze toch te beantwoorden stel ik dat heel erg op prijs omdat ik het gewoon graag wil weten

    Mijn eerste vraag gaat over dit:
    20161224_191657.jpg


    Zoals jullie misschien zien, zit er links onderin, ONDER de grote vertakkingen, een mini scheutje.
    Het eerste waar dit me aan liet denken was een bananenplant, die hebben een zogenaamde zuigeling, waar een 2e bananenplant uit groeit als de eerste afsterft. Nou vraag ik mij af, heeft dit bij cannabis dezelfde functie? Of is dit een heel ander ding?
    Overigens, kan ik dit scheutje eventueel stekken? (Het is een AF dus ga t niet doen maar ik vraag me af of dit er geschikt voor is.) Ik weet in ieder geval zeker dat dit niet iets van autoflowers is, want mn boulder bubblegum die ik buiten had staan afgelopen jaar had precies zo'n zelfde minischeutje onder alle andere grote scheuten. Het is dus wel iets wat bij meerdere cannabisplanten voorkomt. T zit er ook niet vanaf t begin al. Maar wat is nou de functie er van?
    Als iemand t weet laat maar horen

    Puntje 2,

    Dit is wss niks zorgwekends, vraag me alleen af wat er (waarschijnlijk) gebeurd is, en of er eventuele gevolgen of nadelen (lijkt me sterk maar wie weet) zijn
    20161224_191504.jpg

    Zoals je kan zien op t plaatje, lijkt het alsof m'n babe eerst een scheutje kreeg, en de volgende dag zoiets had van ahh kan mij t verrekke ik laat die andere kant ook uitlopen, en daardoor een dag later (dit gok ik vanwege t hoogte verschil van waar de ogen zitten) die 2e scheut alsnog heeft gekregen.
    Was dit een vertraging in de tak waardoor ze die 2e te laat aanmaakte?
    Of kan het te maken hebben met de lichtopvang? (Lijkt me ook sterk gezien ze letterlijk naast elkaar zitten)
    Als iemand weer wat dit waarschijnlijk was hoor ik t graag!


    20161224_191715.jpg
    3e vraag is deze scheve schat.
    Ze is teveel naar t licht gegroeit al van t begin af aan, draaien heeft niet veel beters gedaan helaas..

    Zou ik hier iets mee moeten doen? Bijvoorbeeld een versteviging erbij zetten voor dr? Of is een schuin gebogen stam even stabiel en sterk als een rechte?



    Niet echt super nuttige dingen, maar in mijn ogen wel interresant.

    Mocht iemand een antwoord op een van m'n vragen hebben hoor ik het graag!

    #2
    Re: Interrese vraagjes

    Ik heb nog geen ervaring maar die scheutjes worden toch gewoon zijtakken of niet?

    Ik wil komende zomer buiten eens proberen of ik een plant groot krijg en ben nu veel aan het lezen erover. In de verslagen hier lees ik dat de plant zich dan gaat vertakken.

    Maar ik ben dus nog Noob.

    Succes verder met de planten.

    Comment


      #3
      Re: Interrese vraagjes

      Elk takje, scheutje is wel te stekken. Liefst mooi jong en vers. Ghehehe heb dat al eens gedaan. Meestal bij toppen denk ik stekken. Gewoon een keer proberen. Erg leuk om te doen, huiskamer planten ben ik nu ook aan het stekken. Dus dat scheutje kun je in een flesje water zetten

      Voordat je het weet staat heel je huis vol planten
      Goed bezig!
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        Re: Interrese vraagjes

        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: Interrese vraagjes

          Klopt, alleen is dit ook de functie ervan voor de plant? Dat dat onderste scheutje een back-UP Is.

          Dit scheutje heeft een speciale functie dat weet ik zeker want de plant maakt normaal alleen scheuten boven de oude scheuten door de appicale dominantie, terwijl dit specifieke scheutje pas in een later stadium word gemaakt en toch onder alle andere zijtakken zit.

          Nu ben ik heel erg nieuwsgierig naar wat die functie is

          Comment


            #6
            Re: Interrese vraagjes

            Dat is enkel en alleen om u nieuwsgierig te maken dat die dat deed.

            Comment


              #7
              Re: Interrese vraagjes

              Dat scheutje heeft helemaal geen speciale functie, en apicale dominantie heeft hier niets mee te maken.
              Apicale dominantie zorgt ervoor dat zelfs na het toppen of fimmen (of gewoon een boom/tak dat afbreekt in de tuin) de plant nog steeds z'n weg naar de zon weet te vinden.
              Als er voldoende zijscheuten zijn bovenop de oksel kan deze in 2 nieuwe takken (of hoofdtoppen) verdelen, of kan een (dominante) zijtak deze rol overnemen.
              toppen.jpg300px-Apicalecontrole.JPG
              Zeker dat je de plant niet gewoon bij het overpotten iets dieper hebt gestoken (wat op zich goed is, zolang het niet te diep is)?
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #8
                Re: Interrese vraagjes

                Maar...
                Een plant doet niks zomaar voor de lol/zonder reden..
                Die scheut MOET een functie hebben anders zou die niet 1. Pas in de bloei worden aangemaakt 2. Onder alle andere zijtakken worden gemaakt terwijl cannabis appicale dominantie heeft en dus normaal niet compleet onder aan op t laagst mogelijke stukje ineens een scheut aanmaakt.. die logica klopt gewoon niet.. tenzei t een functie heeft.

                Ik ga sws in de gaten houden of deze scheut ook bloeit, en me focussen op de ontwikkeling ervan want ik wil erachter komen wat ie doet



                Overpotten doe ik met 2 linialen, 1 in de nieuwe bak en 1 naast t vorige bakje om er zeker van te zijn dat ik ze niet dieper of minder diep in t nieuwe bakje steek, dus ik denk niet dat dat het geweest Is..

                Comment


                  #9
                  Re: Interrese vraagjes

                  Bij te weinig licht zal deze scheut afsterven en bij genoeg licht zal ze gaan bloeien.


                  I like it!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                    #10
                    Re: Interrese vraagjes

                    Hey, als ge zeker wilt zijn dan knipt ge nu alles af, net boven dieje scheut. En dan



                    kijken wat die doet

                    Comment


                      #11
                      Re: Interrese vraagjes

                      Zo'n scheutje is niet geschikt om te stekken.
                      Stekken maak je van verse scheuten.

                      Gewoon afknippen dat ding, en ritueel offeren aan de cannabisgod.
                      Het heeft geen functie of nut.

                      Overpotten doe ik met 2 linialen
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Interrese vraagjes

                        update
                        Omdat ik toch echt wil weten wat het nut van dit ding is, en ik zelf het gevoel heb dat dit een overlevingsfunctie heeft , ga ik het eraan houden en in de gaten blijven houden.
                        Week 3 van de bloei.
                        Bovenkant plant: 20170107_205835.jpg
                        Bloei-scheut (mijn zelf bedachte naam ervoor): 20170107_205845.jpg
                        Willekeurige scheut die net als de bloei-scheut geen licht kan opvangen omdat ie te laag zit: 20170107_211332.jpg


                        Ik ben van plan om, gezien ik toch 2 sativa heb die iets langer moeten afbloeien en er daarom niet per se ruimte voor een nieuwe plant is als ik deze oogst, deze scheut laten zitten en de plant laten staan, kijken of de autoflower een 2e leven kan leiden met deze bloei-scheuten

                        Comment


                          #13
                          Re: Interrese vraagjes

                          Autoflowers opnieuw in groei brengen gaat toch helemaal niet. Of ben ik daar verkeerd ingelicht?

                          Comment


                            #14
                            Re: Interrese vraagjes

                            Nope, maar Byp wil dat graag zelf uitvinden.
                            Dat kan natuurlijk.


                            !(◎_◎)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Interrese vraagjes

                              Dat hoort inderdaad zover bekend is niet mogelijk te zijn.
                              Toch wil ik proberen of dat mogelijk de functie is van dit ding..
                              Kost me niks extra's dus waarom niet

                              Comment

                              Bezig...
                              X