Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner binnen kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginner binnen kweken

    Korting op 420shop
    Jongens,

    ik ben van plan om voor het eerst te gaan beginnen met het kweken van wiet binnen,
    ik heb reeds ervaring met buitenkweek (heb nu ook 5 bigbang buiten staan).
    ik wou eigenlijk op een simpele manier beginnen, zonder veel poespas zoals afzuigers enz.
    ik wil eigenlijk een hok van hout op zolder maken van 2x2x2 om te beginnen.
    dit hok wil ik van binnen met folie bekleden en een aantal luchtgaten erin maken, en links en rechts een ventilator, en uiteraard wil ik 3 lampen ophangen, en uiteraard voeding.

    zou dit op deze simpele manier een beetje gaan lukken? of praat ik gewoon pure onzin? (dat hoor ik dan graag)

    thanx alvast.

    #2
    Re: beginner binnen kweken

    Zou enkel nog kijken om een afzuiger en koolstof filter te hangen, want als je met 3 hps lampen zal telen, veronder stel ik toch, zal dat zeker nu in komende zomermaanden zorgen voor hoge temperaturen, en droge lucht. Een afzuiger is een must. Met die ventilators zit je al goed voort de lucht circulatie.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: beginner binnen kweken

      ja de warmte ga ni te doen zijn. Je moet zeker zorgen voor ventilatie dat die drie lampen aankan. want boven de 30 gr beginnen die planten af te zien en je zal niet weten waar eerst gesprongen om dit een beetje vochtig te houden.
      grtz vote quimby

      Comment


        #4
        Re: beginner binnen kweken

        Oke jongens bedankt voor de tips, ga ik zeker opvolgen.
        Ik denk dat ik toch maar klein ga beginnen, met 1 lamp te werk ga.
        Ik heb laatst een dvd gekregen, daarop laten ze precies zien hoe je alles moet doen.
        daar hadden ze 36 planten verdeeld over 3 lampen, dus begin denk ik met een plantje of 10.

        Maar nu nog een vraag,

        hoe doen jullie dat met de stroom, zou 1 lamp en afzuiger, koolstoffilter en nog wat andere kleine dingen zoveel stroom vreten?
        kijken ze daar niet raar van op? zodat je gepakt kan worden???
        ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.

        Thanx gasten..

        Comment


          #5
          Re: beginner binnen kweken

          Met 1 lamp ga dit zeker niet opvallen hoor, Heb je nacht tarrief?
          Hier een topic waar je de kosten kan berekenen.http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...nzo-t4213.html
          Zeker niet proberen illigaal stroom af te nemen, want dat loopt fout.

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: beginner binnen kweken

            okey bedankt, dan hoef ik me daar verder geen zorgen om te maken.
            ik ga klein beginnen en wil op zolder een hokje maken van lxdxh 130x120x210.
            het hok kan ik eventueel 2 meter diep maken, maar dan heb ik een raampje aan de binnenkant van de ruimte zitten, of is dit goed? ivm met aansluiting van lucht?
            210 is het hoogste punt, het dak loopt aan bijde kanten schuin af, is dit een probleem?
            wat moet de afstand zijn altijd tussen de lamp en de planten?
            en hoe hoog zijn jullie planten als jullie ze klaar zijn?

            mischien kunnen jullie eens opsommen voor mij wat ik allemaal nodig heb voor een deftig hokje van deze afmetingen?

            graag ook erbij vermelden hoeveel watt/vermogen enz van de koolstoffilter en andere nodigheden.

            het hok word gebouwd van houten platen, dus alles is mooi glad aan de binnenkant om te bekleden.

            Ik weet het jongens, veel vragen maar ben ook maar een beginnertje.

            Thanx..
            Last edited by bigbang; 17 May 2009, 14:29.

            Comment


              #7
              Re: beginner binnen kweken

              Benodigheden:
              Aarde of cocos, potten, afzuiging Fan RVK Lti diam 125 mm 225 m3 en CAN333BFT Koolstof Filter 350 kub 160. Ook een zwenk ventilator voor de lucht circulatie.

              In je hok kan je een 600w HPS hangen die kan je kopen in complete setjes bij growshop alien, Lamp + spiegel kap + ballast + snoeren= 107 euro.

              Voor de reflectie, zwart-wit folie of Zilverwit Lichtafstotende Folie. Ook zou je al best uitkijken voor EC en PH meter en een LV meter want meten=weten

              Basis voeding + pk 13/14 en eventueel een booster bv. canna boost.
              Het dakje die schuin loopt zou geen probleem mogen zijn.

              Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Re: beginner binnen kweken

                okey bedankt,
                en bij de growshop kunnen ze mij wel vertellen hoe ik alles aan moet sluiten he?
                ik zorg eerst dat ik het hok goed lichtdicht af heb, dan ga ik hem met zwartwit folie bekleden,
                ik zag op een dvd dat ze ook de muren met een soort zwart achijf afdekten, is dit een must? of gewoon gelijk zwartwit folie op het hout?
                ik neem aan zijkanten en het plafond voor en achterkant er mee bekleden?
                dat raampje wat ik er heb zitten, is dat oke als die aan de binnenkant zit? mischien afdekken met mdf hout, en moet ik dan daar de afzuiger/opzuiger voor schone lucht op aansluiten?
                en hoe hoog zijn jullie plantjes als ze klaar zijn?
                en op hoeveel cm moet de lamp altijd boven de plantjes hangen??

                thanx alweer.

                Comment


                  #9
                  Re: beginner binnen kweken

                  Afstand tussen lamp en plant ?

                  250Watt: minimaal 20cm
                  400 Watt: minimaal 40 cm
                  600 Watt: minimaal 50 cm
                  1000 Watt: minimaal 90 cm
                  TL tussen 5-10 cm.

                  Gebruik je extra koeling (luchtgekoelde kappen, watergekoelde lampen, extra pc-fannetjes onder je bulb) dan kun je ze lager hangen.
                  bron:bobo.

                  De grote van een plant hangt af van veel factoren, Is het een indica soort zal de plant lager blijven. Sativa soorten komen best wel hoog mss eens kijken bij de cannabis data base om te kijken welke voldoen aan je hoogte.

                  Ook belangrijk is dat je de planten topt ook veel lager blijven, tot max 1.20cm tot 1.50cm

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment

                  Bezig...
                  X