Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help plantenkeuze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help plantenkeuze

    Korting op 420shop

    #2
    Re: help plantenkeuze

    Hallo woutten,

    misschien dat een lowryder-soortje iets voor jou, het is namelijk een soortje die klein blijft .

    PS: mss ook ff voorstellen bij de memberintroduction

    grtz

    Comment


      #3
      Re: help plantenkeuze

      Hoi
      De geur ga je echt wel ruiken hoor.
      zou lowryder nemen dat blijven kleine plantjes
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: help plantenkeuze

        liever geen lowryder plantje, want ik mag er maar 1 zetten en voor 15 gram ofzo doe ik het zelf liever niet. Ik heb op een ander forum wel al gezien dat er bepaalde soorten zijn die minder ruiken dan andere. En als ik mijn plantje geregeld eens top zal hij toch ook laag blijven?

        Comment


          #5
          Re: help plantenkeuze

          Haze soorten ruiken minder sterk.

          Grtz
          Last edited by westport; 20 May 2009, 14:00.
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: help plantenkeuze

            ja haze soortje zie ik wel zitten, die worden ook niet zo groot zeker?
            En wat kan ik doen om de plant een goede nachtrust te geven?(zie mijn vraag in de topic)

            grtz Wouter

            Comment


              #7
              Re: help plantenkeuze

              * Haze-soortjes zijn Sativa's , die worden toch redelijk groot.

              *In een kast zetten met een spaarlamp of LED fzu. Maar ik zou toch geen te kleine kast maken als je Haze gaat zetten

              Grtzzz
              Take a look at my Ice-Cold-Killers!

              Comment


                #8
                Re: help plantenkeuze

                ah ze worden dus wel groot? dus moet ik kijken voor een indica plant? welke is aan te raden en hoe groot word hij ongeveer? Ik zal ook geregeld toppen.

                Comment


                  #9
                  Re: help plantenkeuze

                  * Haze-soortjes zijn Sativa's , die worden toch redelijk groot.
                  Hangt van vele factoren af, hoelang je ze laat voorgroeien, hoe je ze uit topt.
                  Als je haze zou zetten, zou ik ze volledig uit toppen (fimmen) ook de zij vertakkingen. En 2 weken voorgroei.

                  ah ze worden dus wel groot? dus moet ik kijken voor een indica plant? welke is aan te raden en hoe groot word hij ongeveer? Ik zal ook geregeld toppen.
                  Niet alle indica's blijven klein, sommige soorten halen zonder te toppen ook wel hoogtes van +2 meter in volle grond!

                  En wat kan ik doen om de plant een goede nachtrust te geven?
                  De nachtrust voor een cannabis plant is zeer belangrijk, In de groei geef je ze 18 uur licht per dag, sommige telers geven ook soms wel 20 Of 24 uur licht, maar er bestaan soorten die echt 6 uren nachtrust nodig hebben.
                  In de bloei geef je de planten 12 uren licht en 12 uren donker= volledig donker altijd goed controlen als er geen vals licht naar binnen komt, de lichturen moeten aan eengesloten zijn.

                  Eens je de klok op 12/12 zet word het Bloeihormoon in werken gesteld duurt van meeste soorten 2 tot 3 weken (planten met al voorbloei duurt minder lang).


                  Mss is het handig om eens in onze cannabis database rond te neuzen.
                  Cannabis Soorten Database

                  Hier wat meer informatie voor het toppen van je plant.


                  Grtz
                  Last edited by Jointjedraaien; 23 September 2010, 05:02.
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: help plantenkeuze

                    Ik denk dat ik de ideale plant heb gevonden: Arjan haze #3
                    http://www.onlinesmartshop.nl/arjans...b45e8bab066486

                    tis een haze soort (minder geur) en het is een kleine plant

                    kan ik eventueel ook een tl lamp combineren met zonlicht? In de kamer schijnt de zon pas binnen om 13uur, misschien dat ik dan 's ochtends een tl lamp kan laten branden zodat het plantje veel licht krijgt

                    Comment


                      #11
                      Re: help plantenkeuze

                      Ja hoor kan je zeker en vast doen!
                      Maar als je het jonge plantje direct buiten zet, zet je hem een paar dagen in de schaduw, anders schrikken de planten zich rot, noemen we ook afharden van de plant.

                      Wel als je het plantje buiten zet, je licht uren respectren!

                      Is een prima soortje die je hebt gekozen men dunkt


                      Grtz
                      Last edited by westport; 20 May 2009, 14:06.
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: help plantenkeuze

                        bedankt voor de informatie
                        maar kheb namelijk nog een vraagje: is een haze soort niet bestemd voor gevorderde kwekers? Tis mijn eerste keer en ik mag maar 1 of 2 plantjes zetten, dan is er toch kans dat ze allebei dood gaan?

                        Comment


                          #13
                          Re: help plantenkeuze

                          Als je het plantje nu en dan ga bij voeden met basis voeding en wat pk13/14 geven in de bloei.
                          En wat liefde en zorg besteed is daar niks moeilijk aan, om een haze te telen, spreek uit ervaring

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            Re: help plantenkeuze

                            Kben bang dat het niet zal lukken om een gewone plant te kweken, kben namelijk elke week 3 dagen weg van huis en er kan niemand de kamer volledig donker maken. Kben bang dat men plant dan teveel zal stressen door het licht snachts want er passeren veel auto's. Kdenk dat het daarom beter is om toch een snow ryder te nemen. Die kunnen er beter tegen denk ik? Ik heb gelezen dat die ook kunnen overleven als er constant licht is, of is dit niet zo?

                            grtz wouter

                            Comment

                            Bezig...
                            X