Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

    Korting op 420shop
    ik wou graag weten of een 250watt Eti transformer met een 400watt T-son bulb kan? of moet ik dan echt een 400watt eti transformer halen? en kan ik dan ook eventueel als ik die 400watt eti transformer heb, wel een 250watt bulb in doen?

    zou dit graag willen weten omdat ik 2x een 400 watt tson heb liggen en me 250watt toch net iets te min is.

    #2
    Re: gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

    Ook bij de Elektronische VSA heb je voor elk wattage een andere vsa nodig, dit omdat een vsa de stroom beperkt en dat bij elke lamp anders moet.

    Peace

    PS: Had het al beantwoord in de Micro sectie maar dat topic hoord daar niet dus zal wss verwijderd worden.

    Comment


      #3
      Re: gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?


      Dit is een belangrijke vraag, en je moet ALTIJD VOORZICHTIG met stroomvoorzienigen omspringen!

      Als je een 400 watt lamp op 250watt aansluit zal de lamp niet genoeg stroom krijgen, en dus niet goed werken, dit zou misschien ook gevaarlijk kunnen zijn!

      Andersom als je een 250Watt lamp op 400 watt aansluit dan
      IS DAT ERG GEVAARLIJK!

      je lamp zal dan overbelast raken en dat kan in geen geval erg prettige gevolgen hebben. De lamp kan oververhit raken en doorbranden, mss
      dat HPS lampen dan zelfs springen dat weet ik niet zeker.

      WEES VERSTANDIG EN ZORG DAT JE DE GOEDE LAMP OP DE GOEDE APPARATUUR AANSLUIT!
      Het is ook erg belangrijk dat je de goede bedrading gebruikt, kijk naar de belasting die er over moet en pas daar de bekabeling op aan, als je dat niet goed doet wordt de kabel heet waardoor
      de isolatie smelt en dan heb je kortsluiting = brand in de toko (je kan dan natuurlijk nog gered worden door de aardlek, maar er zijn verhalen waar die er ook te laat bij is)

      ik kan niet genoeg benadrukken dat je niet moet gaan hobbyen met electriciteit omdat het echt naar kan aflopen als je fouten maakt. Zoek dus goed het hoe en wat uit voor je ermee gaat klussen, en als je iets niet 100% zeker weet vraag het iemand die er verstand van heeft aub!!



      op of aanmerkingen hier aan graag toevoegen, ook als ik misschien iets te sterk overkom graag nuanceren.
      Last edited by widowmania; 24 May 2009, 13:02.

      Comment


        #4
        Re: gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

        Helemaal mee eens, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Gewoon een andere VSA halen. Automatische brandblussers zijn trouwens ook geen overbodige luxe als het om veiligheid gaat.

        Greetzz

        Comment


          #5
          Re: gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

          halo ik heb een vraagje ik heb een hok van 1.5 viekente meter met6 plante gritical van royal qween seeds mat 400 watt son tia plut bulb
          helemaal bekleet met foli is dit goenoeg of niet mijn erste keer
          voeding tera flor en vega

          Comment


            #6
            Re: gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

            Oorspronkelijk geplaatst door widowmania View Post

            Dit is een belangrijke vraag, en je moet ALTIJD VOORZICHTIG met stroomvoorzienigen omspringen!

            Als je een 400 watt lamp op 250watt aansluit zal de lamp niet genoeg stroom krijgen, en dus niet goed werken, dit zou misschien ook gevaarlijk kunnen zijn!

            Andersom als je een 250Watt lamp op 400 watt aansluit dan
            IS DAT ERG GEVAARLIJK!

            je lamp zal dan overbelast raken en dat kan in geen geval erg prettige gevolgen hebben. De lamp kan oververhit raken en doorbranden, mss
            dat HPS lampen dan zelfs springen dat weet ik niet zeker.

            WEES VERSTANDIG EN ZORG DAT JE DE GOEDE LAMP OP DE GOEDE APPARATUUR AANSLUIT!
            Het is ook erg belangrijk dat je de goede bedrading gebruikt, kijk naar de belasting die er over moet en pas daar de bekabeling op aan, als je dat niet goed doet wordt de kabel heet waardoor
            de isolatie smelt en dan heb je kortsluiting = brand in de toko (je kan dan natuurlijk nog gered worden door de aardlek, maar er zijn verhalen waar die er ook te laat bij is)

            ik kan niet genoeg benadrukken dat je niet moet gaan hobbyen met electriciteit omdat het echt naar kan aflopen als je fouten maakt. Zoek dus goed het hoe en wat uit voor je ermee gaat klussen, en als je iets niet 100% zeker weet vraag het iemand die er verstand van heeft aub!!



            op of aanmerkingen hier aan graag toevoegen, ook als ik misschien iets te sterk overkom graag nuanceren.

            harstikke bedankt, was ook wel gewoon van plan om een 400watt vsa te halen voor me 400 watt bulb. Ben erg voorzichtig als het gaat om aansluiten en dergelijke werken met stroom , water enzo.

            denk dat ik sowieso nog even wacht , me plantjes staan nu 14 dagen in de bloei of zo met de 250watt en het gaat super. heb binnenkort ook me grow tent en haal dan me 400watt.

            bedankt voor uitleg en waarschuwing


            kijk ook is bij mijn micro verslag, 3x white widow 1x powerplant 5x critical

            Comment


              #7
              Re: gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

              deze kan dus opslot ?

              Comment


                #8
                Re: gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

                ja dat kan die

                Comment


                  #9
                  Re: gaat een 250watt trans met 400watt t-son bulb?

                  u vraagt wij draaien

                  Comment

                  Bezig...
                  X