Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel plantjes op 1 m2?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoeveel plantjes op 1 m2?

    Korting op 420shop
    Hallo growers.

    ik ga binnenkort ook binnen beginnen, ben momenteel bezig met een hok aan het bouwen, en ga dit stap voor stap doen.
    maar ik wou eens even weten hoeveel plantjes je op 1m2 kan plaatsen? en hoeveel ruimte moeten tussen de plantjes zitten???, ben van plan om 10 of 16 liter potten te gebruiken. ik heb 2m2 tot mijn beschikking voor de plantjes, de rest van de ruimte bewaar ik om normaal mn kont te kunnen keren in het hok.
    op elke 1m2 zet ik 1 400 watt lamp op, zou 400 watt genoeg belichting zijn voor 1m2? als ik 600 watt zou doen kom ik denk ik in de problemen als de plantjes toevallig iets te hoog groeien qua afstand tussen lamp en top.

    alvast bedankt..
    Last edited by bigbang; 21 May 2009, 20:43.

    #2
    Re: hoeveel plantjes op 1 m2?

    dat hangt eigelijk een beetje aan jezelf

    bij een 600 watter ken je er stuk of 16 neerzetten
    maar dan laat je ze korter voorgroeien vanwege de ruimte
    of je neemt er 8 ofzo maar die laat je wat groter groeien


    en wat je bedoelt met ruimte tussen lamp en plant hoeveel is die dan bij jouw ?

    ruimte tussen lamp en plant met een 600 watter is min 60cm
    en bij 400watt min 40cm

    Comment


      #3
      Re: hoeveel plantjes op 1 m2?

      Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
      dat hangt eigelijk een beetje aan jezelf

      bij een 600 watter ken je er stuk of 16 neerzetten
      maar dan laat je ze korter voorgroeien vanwege de ruimte
      of je neemt er 8 ofzo maar die laat je wat groter groeien


      en wat je bedoelt met ruimte tussen lamp en plant hoeveel is die dan bij jouw ?

      ruimte tussen lamp en plant met een 600 watter is min 60cm
      en bij 400watt min 40cm
      Nou ben laatste tijd ff aan het meten en doen geweest, maar mijn zijkanten zijn 120 hoog en dan begint het achuin te lopen (zolderdak)
      lampen kan ik dus maximaal op 180 hoog hangen.
      dus als ik 2x 400 watter neem heb ik wat meer speling als ze toch onverwachts nog wat groter worden.

      ik was van plan om met zaadjes te beginnen ipv stekjes (heb wel ervaring met buitenkweek)
      hoe doe jij dat percies?
      ontkiemen, dan in de potten en dan gelijk de lamp 18/6 erop op grote afstand? en dan steeds per 2/3 dagen de lampen wat laten zakken?
      en als je vanaf zaadje begint ipv stekje hoeveel weken is dan kort voorgroeien?

      thanx..

      Comment


        #4
        Re: hoeveel plantjes op 1 m2?

        wat mijn ervaring is qua voor laten groeien met zaad is dat een indica soort als nog vrij veel kan door groeien als je het in de bloei zet

        dus laten we zeggen als je er 12 neerzet (mooi aantal)
        dan laat je die voor groeien tot ongeveer 20-25 cm en dan zet je ze in de bloei dan worden ze ongeveer een kleine 60-80 cm , dat hoeft niet altijd zo te zijn
        maar vanwege die afschuining in je dak , dan zou ik ze niet al te lang laten voor groeien ( dus ongeveer tot een cm 20/25

        wat ook kan is je laat het tot een cm of 35/40 voor groeien en je topt ze af en zet ze dan in de bloei, wat je dan krijgt is breedere en een vollere plant, wat je er ook mee krijgt is 2 hoofdtoppen , dat doe je ziodat ze niet teveel in de hoogte schiet

        Comment


          #5
          Re: hoeveel plantjes op 1 m2?

          okey thanx.

          Maar wel vanaf de dag dat je de zaadjes (ontkiemd) in de grond poot het licht er 18/6 op? en dan de lamp op grote afstand, en dan lamgzaam om de 2/3 dagen de lampen wat laten zakken?
          en hoelang is de bloei van de indica soort ongeveer?

          thanx.
          Last edited by bigbang; 21 May 2009, 21:40.

          Comment


            #6
            Re: hoeveel plantjes op 1 m2?

            ja als ze ontkiemt zijn en het zijn spruiten dan niet de volledige licht geven dus even wat hoger hangen, vanwege de lv en de droge hitte

            de bloei periode van een indica is ongeveer 8-9 weken

            Comment

            Bezig...
            X