Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Widow/skunk kweekje hoe lang duurt het en ?/?licht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Widow/skunk kweekje hoe lang duurt het en ?/?licht

    Korting op 420shop
    Vandaag heb ik 5 van mijn zaailingen overgepot en onder TL gezet,
    het gaat om 2 superskunk planten en 3 white widow. (22-05 gezaaid)
    Ik vroeg mij af hoe snel je ze zou kunnen opkweken, ze mogen tussen de 100-150cm hoog worden, maar zeker niet veel hoger ivm ruimtegebrek.
    zo stonden ze er vanochtend nog bij:
    <<knip>>
    (de andere 2 hebben inmiddels een ander tehuis gevonden )

    Ik vroeg mij nu af hoe lang op 18/6 en hoe lang op 12/12?

    in eerste instantie had ik 6 weken groei (22-05 / 02-07) en 8 weken bloei (3-7 / 09-08 [oogst]) voor ogen, laatste 2 weken daarvan zou ik ze dan op 11/13 of 10/14 zetten.
    Ik wilde de groeifase eigenlijk inkorten tot 1 week of een paar dagen wat ik ergens las, maar ik vroeg me af hoe groot die planten dan zullen zijn over 9 weken. Vorig jaar heb ik de groei wat ruim genomen, en het duurde toen erg lang voor ik kon oogsten.

    Omdat ze nu onder 18/6 TL staan, en tzt als ze onder mn HPS lamp gaan wilde ik dat eigenlijk gaan doen voor de bloei. Ivm kosten zou ik m dan na 2 weken 12/12 misschien ook op 9/12 willen zetten voor de laatste 4 weken bloei, is dat enigszins haalbaar wat denken jullie ervan?
    Ik wilde als het goed gaat ook de eindhoogte en verlichtingswijzigingen in een tijdsschematje op internet gaan zetten omdat ik zoiets nog niet echt heb kunnen vinden van het zaaien tot het oogsten/rokertje opsteken .
    Last edited by widowmania; 4 August 2009, 03:43.

    #2
    Re: Widow/skunk kweekje hoe lang duurt het en ?/?l

    Volgens mij, van wat ik de afgelopen dagen heb geleerd, duurt het in totaal ongeveer zo'n 12 weken. Je kan je lampen op 12/12 zetten zodra je ongeveer 3 internodes hebt (er staat ergens op het forum een hele duidelijke afbeelding van hoe dat eruit ziet...). Je lamp moet je op ongeveer 20cm boven je plantjes hangen. However, ik ben ook een leerling. De experts zullen je nog veel beter kunnen helpen.

    Succes!

    Comment


      #3
      Re: Widow/skunk kweekje hoe lang duurt het en ?/?l

      Persoonlijk zou ik ze 3 weken voorbloei geven onder Hps.
      De laatste bloei week zeker je licht op 12/12 houden, de laatste 48 uren plaats je ze volledig in het donker.

      Je mag nog 2 weken 12/12 bij rekenen voor het omschakelen van groei hormoon naar het bloei hormoon, noemen we ook de fotoperiode. In totaal moeten ze 10 a 11 weken op 12/12 staan.

      Afstand tussen lamp en plant ?

      250Watt: minimaal 20cm
      400 Watt: minimaal 40 cm
      600 Watt: minimaal 50 cm
      1000 Watt: minimaal 90 cm
      TL tussen 5-10 cm.

      Gebruik je extra koeling (luchtgekoelde kappen, watergekoelde lampen, extra pc-fannetjes onder je bulb) dan kun je ze lager hangen.



      Grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment

      Bezig...
      X