Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht uren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht uren

    Korting op 420shop
    Ik weet dat in de groei 18/6 en in de bloei 12/12 licht moet hebben maar kan het eingelijk ook dat je bijv elke 3 uur licht 1 uur donker zodat je ook aan de 18/6 komt en bij 12/12 2uur licht 2 uur donker doet.

    Is dat slecht voor een plant of heeft dat geen effect? Hij heeft dan uiteindelijk 18uur licht en 6 uur donker en in de bloei heeft hij dan 12 uur licht en 12 uur donker.

    Alvast bedankt

    grtzz

    #2

    Comment


      #3
      Re: Licht uren

      Geen idee of 't schadelijk of juist wel goed voor de plant is, normaal wordt hij gewoon direct van 18/6 > 12/12 gezet.. dus zonder af te bouwen.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Licht uren

        niet doen, daar raken ze gestressed van.
        gewoon de cyclus van 18-6 en 12-12 aanhouden

        die tijden zijn niet voor niets zo, heeft te maken met de ontwikkeling van de plant

        Comment


          #5
          Re: Licht uren

          Zeker en vast niet doen, krijgen ze idd stress van. Lichtperiodes moeten aaneen gesloten zijn.
          En een zeer grote kans op hermafrodieten!!!

          Grtz
          Last edited by westport; 10 June 2009, 15:59.
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Licht uren

            terzijde even kheb plantje in serre staan gwn kempzaad .. ongeveer 40cm al liet de deur een keertje open en de zon scheen er door op een halve dag was men plantje scheef getrokken door de verandering van het licht ..

            Grz

            Comment


              #7
              Re: Licht uren

              High,
              dat de periodes licht/donker aaneengesloten moeten zijn lijkt me duidelijk. en het is bewezen dat de plant zonder problemen van 18/6 naar 12/12 kan. Toch vraag ik me af of het voor de plant niet beter is om de natuur zo dicht mogelijk te benaderen. Hiermee bedoel ik je lichtschema gelijk houden met een zonsopkomst en ondergangs tabel. tijdens de omschakeling van 18/6 naar 12/12. Mijn gevoel zegt dat de plant zich daar beter bij voelt.

              Natuurlijk snap ik ook dat het in de praktijk een heel gedoe zal zijn om dat dagelijks bij te stellen. Vandaar dat ik denk aan een vereenvoudigd schema bijvoorbeeld elke week de lichturen bijstellen.

              nu zul je denken waarom moeilijk als het ook makkelijk kan en ja daar zit natuurlijk wel wat in. maar ik vraag me toch af of de plant met een stapsgewijze verandering zich niet lekkerder in haar vel (lees blad) voeld. Momenteel kweek ik een autoflouwer die helemaal geen lichtschema nodig heeft. Volgend kweekje mischien eens uitproberen men theorie.

              Comment


                #8
                Re: Licht uren

                je kweekt niet op natuurlijke situaties.
                door alle middelen die we toepassen ga je juist over tot een super kweek, qua snelheid dan.
                normaal zou die plant nooit in 10 weken bereiken wat je nu wel bereikt.

                en de reden waarom we savonds de lampen aan hebben, is omdat het dan buiten altijd kouder is, vooral in de zomer periode.
                Anders heb je continue de situatie dat je lampen uit moet doen omdat de temperatuur te hoog wordt

                Comment


                  #9
                  Re: Licht uren

                  idd bubble,hier branden de lampen ook snachts.

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: Licht uren

                    Oorspronkelijk geplaatst door bubble77 View Post
                    je kweekt niet op natuurlijke situaties.
                    door alle middelen die we toepassen ga je juist over tot een super kweek, qua snelheid dan.
                    normaal zou die plant nooit in 10 weken bereiken wat je nu wel bereikt.
                    Ok Bubble dat is natuurlijk wel waar als je zo economisch mogelijk wil kweken. Grootste mogelijke opbrengst, minste werk in een zo kort mogelijke tijd met de laagst mogelijke kosten. Maar ik vraag me toch af of het voor de plant niet beter is om het allemaal wat gelijdelijker te doen. zeker de overstap van 18/6 naar 12/12. Als de plant zich hierdoor beter zouw ontwikkelen zou ik daar graag een paar weekjes langer voor willen wachten.
                    Verder kweek ik puur voor de fun ervan. de oogst is puur de kers op de taart vind ik.

                    grtz Monty

                    Comment


                      #11
                      Re: Licht uren

                      monty,

                      jij vraagt omadvies en die geven we je,

                      als jij dat niet wilt aannemen is dat prima, maar dan kan dit topic gesloten worden lijkt mij.

                      Comment


                        #12
                        Re: Licht uren

                        Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer jullie adviezen ten zeerste en neem deze ook serieus. Je verhaal is me geheel duidelijk. en ik geef je 100% gelijk.

                        De toevoeging die ik gedaan heb is puur maar een gedachtengang waar mensen over mee kunnen denken of hun mening over kunnen geven. Ik heb dit topic niet gestart maar geef enkel een mening. Of dit topic gesloten kan worden laat ik aan sneper 4 life over. Hij heeft dit topic gestart.

                        In ieder geval bedankt voor jouw mening en advies. Wel jammer dat men zich hier zo snel gepikeerd voelt. Het is maar gewoon een mening die misschien een leuke discussie op gang had kunnen brengen.

                        Monty

                        Comment


                          #13
                          Re: Licht uren

                          het heeft niets met gepikeerd zijn te maken monty,

                          we kunnen wel continue dezelfde discussie blijven voeren, maar dat schiedt niet op toch??

                          Wij hebben aangegeven dat je in 1x moet omschakelen van 18 uur naar 12 uur, jij denkt dat het beter is om het geleijdelijk te doen.
                          Nou dan zijn we toch klaar.

                          Voor mij geen probleem hoor, en gepikeerd ben ik zeker niet.

                          Comment


                            #14
                            Re: Licht uren

                            Ik zou zeggen probeer het uit, 2 gelijke stekjes van 1 plant nemen in 2 verschillende hokken met dezelfde afzuiging licht ect. De ene van 18/6 na 12/12 in 1x en de andere gelijkmatiger. Kijk wat de verschillenzijn


                            Dit topic kan idd gesloten worden.

                            grtzz

                            Comment

                            Bezig...
                            X