Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer in bloei ?????????

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wanneer in bloei ?????????

    Korting op 420shop
    hier een vraag wanneer kunnen mijn planten in de bloei
    heb k2 plantjes 2 zijn groot en 3 kleinere weet het zelf niet .
    heb ze daarom nog in de groei gedaan bang dat ze te klein blijven en mn 600watt stroomverbruik niet eens terug verdien
    hier een video
    http://www.youtube.com/watch?v=Ole54ihERF4

    laat me weten wat ik het beste kan doen weet dat ze nog 3 weken door groeien in de bloei maar hoeveel cm dat is per soort verschillend greetz alex

    #2
    Re: wanneer in bloei ?????????

    ik laat ze meestal 1 tot 1,5 week in de groeistaan.
    je moet een jungle klimaat creeeren, dus een hoge luchtvochtigheid (liefst boven de 75%) zet je licht op 18 uur aan, en voorzie je stekken van de juiste voeding.

    na een week zijn de stekken bij mij dan meestal rond de 15 cm.
    Hierna ga ik over op de bloeifase.
    In deze fase ,moet je juist een woestijn klimaat gaan creeeren, dus lage luchtvochtigheid .

    Zorg dat je veel lucht afvoert en veel lucht toevoert en hou je temp tussen de 20 en de 32 *C. Lampen gaan over op 12-uur aan

    Comment


      #3
      Re: wanneer in bloei ?????????

      bedankt voor de info.
      heb ze nu nog een paar dagen op 18 uur ,en ga dit afbouwen tot dat in op 12 zit heb wel het probleem heb mn dimmer thermostaat op 20%
      als mn lampen branden krijg ik mn luchtvochtigheid niet omhoog boven de 43%. heb bakjes en handoeken dr in gehad helpt niets bij mij.
      lampen uit spuit ik sproeivoeding en stijg de lv naar 87%
      dus voor de bloei zit ik goed!

      Comment


        #4
        Re: wanneer in bloei ?????????

        zie wel dat in de bloei de lv ook niet te hoog is anders ga je toprot krijgen!

        grtzzz

        Comment


          #5
          Re: wanneer in bloei ?????????

          Inderdaad, een lv van 87% is echt te veel dan. Heb je n kast / tent? En heb je daar een afzuiging voor?
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: wanneer in bloei ?????????

            kijk ik heb het al eerder gezegd, sommige zijn het niet met me eens, maar ik doe het al jaren zo.

            tijdens de groeifase, geen afzuiging aanhebben, en de lucht toevoer slang dichthouden. zo hebben ze nog steeds voldoende O2/CO2 om te groeien, en schiet je luchtvochtigheid snel omhoog.

            en je moet niet afbouwen van 18 uur naar 12 uur, gewoon gelijk overgaan.
            gewoon van 18 uur naar 12 uur.

            Comment


              #7
              Re: wanneer in bloei ?????????

              heb zelf made hok gewoon latten en zijl 600 watt 500m3 filter s&p buisventilator en thermostaat dimmer alles bij elkaar voor zn 300 euro geluk had buisventilator al van mn broer en inderdaad planten zijn nu groot genoeg om te bloeien

              Comment


                #8
                Re: wanneer in bloei ?????????

                zoals ik al zei, ik doe het al jaren zo, en heb altijd goede oogsten.
                en voor brand heb je wel iets meer nodig dan een hoge temp, (hoog is in dit geval max 32*C)

                er is geen 1 hok met spullen erin die een zelfontbrandings temperatuur van 32*c
                bovendien is die lucht ook erg nat, door hoge luchtvochtigheid

                Comment


                  #9
                  Re: wanneer in bloei ?????????

                  ok bedank zal het de volgende kweek uitproberen greetz alex

                  Comment

                  Bezig...
                  X