Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verhogen van luchvochtigheid ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verhogen van luchvochtigheid ?

    Korting op 420shop
    heeej stelletje stomende groenkwekers!!

    kan iemand mij vertellen hoe ik de luchtvochtigheid kan vermeerderen want die blijft constant lager dan 25%.. das niet goed natuurlijk

    owja.. en waar leg je de termometer eigelijk op de grond tussen de plantjes of op het plafond net boven de lampen.

    ik heb zoon intratuin hok zegmaar... ongeveer 2 meter hoog en 1.5 meter breed.

    eni n hoeverre maakt t uit als de plantjes vrij dicht opelkaar staan??

    enne... moet ik de eerste drie weken echt geen voeding geven behalve wortelversterker??

    ik vind me plantjes er goed uitzien maarja.. tis ook pas de eerste keer.. ben benieuwd naar de mening van de wat gevorderde kweker

    kzal er nog effe wat fotoos bijdoen van de apparatuur en me hokie komen er zo aan...

    en heb net ook ff de plantjes nog gefotografeerd want ze groeien als kool!!! elke nacht 2 cm als het niet meer is!

    komen er zo aan

    alles staat er zoon beetje op en ben heeeeel benieuwd wat iedereen er van vind

    soooo.......

    greetz Topproducties!
    Attached Files
    Last edited by topproducties; 5 June 2009, 14:46.

    #2
    Re: verhogen van luchvochtigheid?

    Hoi Hoi!

    Mooie tuin heb je daar zeg! Gaat lekker lijkt me zo!

    De luchtvochtigheid kan je omhoog krijgen door wat schalen met water in je tuin te plaatsen (dat dan verdampt) en af en toe te sproeien.
    Je zou natuurlijk ook een luchtbevochtiger kunnen aanschaffen, maar dat is natuurlijk weer een duurdere optie. Ik zou eerst proberen met vernevelen en de schalen of emmers.

    De thermometer zou ikzelf in de buurt van de planten houden, die temperatuur en luchtvochtigheid is alvast belangrijker dan die aan het plafond.

    Of je de eerste 3 weken geen voeding moet geven hangt van je gebruikte grond af, waarschijnlijk niet, dit staat meestal aangegeven op de verpakking en als dit zo is moet je meer dan waarschijnlijk geen voeding bijgeven, natuurlijk wel altijd een oogje in het zeil houden, kan nooit kwaad.

    Veel succes verder met de kweek!

    Comment


      #3
      Re: verhogen van luchvochtigheid?

      Je kan ook eventueel nog wat natte handdoeken in je hok hangen.

      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: verhogen van luchvochtigheid?

        vette shiiiit... dat ik daarniet aan gedacht heb zeg kga gelijk de schaaltjes en oude handoeken is uit de kast trekken!!

        je zei trouwen benevelen... maakt t niet uit dan dat de plantjes nat worde... ik hoorde dat druppeltjes gaatjes kunnen branden dat willen we niet hebben natuurlijk!!

        de grond is gewoon van de growshop en daar zeiden ze vna niet.. maar was benieuwd naar een andere mening!!

        bedankt en tot snel denk ikk


        gegroet!!!

        Comment


          #5
          Re: verhogen van luchvochtigheid?

          Oorspronkelijk geplaatst door topproducties View Post
          vette shiiiit... dat ik daarniet aan gedacht heb zeg kga gelijk de schaaltjes en oude handoeken is uit de kast trekken!!

          je zei trouwen benevelen... maakt t niet uit dan dat de plantjes nat worde... ik hoorde dat druppeltjes gaatjes kunnen branden dat willen we niet hebben natuurlijk!!

          de grond is gewoon van de growshop en daar zeiden ze vna niet.. maar was benieuwd naar een andere mening!!

          bedankt en tot snel denk ikk


          gegroet!!!

          Geen dank joh we helpen graag!

          Het is inderdaad een feit dat je niet mag vernevelen met je lampen aan, dat kan zowel je lamp als je planten beschadigen, maar als je lampen net uit zijn bijvoorbeeld, dan is het een mooi moment om te vernevelen, in elk geval ook weer niet te dicht bij het moment dat je lampen aangaan, dan zit je goed

          Comment


            #6
            Re: verhogen van luchvochtigheid?

            Plantjes niet gaan besproeien als de lamp nog brand beter als de lamp net uit is of bijna uit gaat.

            Grtz.

            Comment


              #7
              Re: verhogen van luchvochtigheid?

              ok goed dat jullie dat zeggen!!!

              de bakjes staan!!

              owja nog een practische vraag.. : in hoeverre moet er geventileerd worden, ik heb constant het gevoel dat als ik de deurtjes dichtdoe dat het dan niet goed ventileerd, ookal ronktie gewoon de hele dag met zijn luchtverfrisser enzo en een ventilator.

              maar heb weleens gehoord dat de plantjes moeten "dansen"

              nu heb ik de deurtjes dus openstaan er een grote blower ter hoogte van de plantjes gezet die een windje naar binnen blaast (door de plantjes heen, nu dansen ze)

              maarja.. ze beginnen al goed te ruiken en zal de deurtjes op een begeven moment tog moeten gaan sluiten denk ik..

              wat is jullie visie hierop??

              gegroet!
              Last edited by topproducties; 5 June 2009, 15:46.

              Comment


                #8
                Re: verhogen van luchvochtigheid?

                eeens komt de dag dat ik ook beginners ga helpen

                Comment


                  #9
                  Re: verhogen van luchvochtigheid?

                  Gewoon deuren dicht houden , zeker als het licht uit is dan moet het pikdonker in je hok zijn.

                  Comment


                    #10
                    Re: verhogen van luchvochtigheid?

                    ja snachts zoiezo maar ik bedoelde vooral overdag, zeker tijdens deze dagen is de lucht van buiten ook gewoon 30 graden dus icm een hete zolder word het dan goed warm in het hok

                    welke temp is nou echt funest voor de plantjes...

                    soms word t wel 35 graden maar d eplantjes lijken te blijven staan...

                    Comment


                      #11
                      Re: verhogen van luchvochtigheid?

                      Bij mij gaat s'nachts het licht aan , dan is het dus koeler dus is het temperatuurverschil veel minder als dat je lamp overdags brand.
                      En bij veel mensen heb je goedkope stroom s'nachts.

                      Grtz.

                      Comment


                        #12
                        Re: verhogen van luchvochtigheid?

                        ok ok.. iets voor de volgende week dus.. ik neem aan dat ik de dag nacht cyclus niet zomaar mag doorbreken met een dag verschil.

                        maar de temperatuur van 35 graden.. is die schadelijk?

                        groetjes

                        Comment


                          #13
                          Re: verhogen van luchvochtigheid?

                          35 graden is wel aan de hoge kant. Ik zou die blower in je kast knutselen met een lichtval zodat er geen licht in je kast komt. als je de mogelijkheid hebt kan je ook lucht uit een koelere ruimte aanzuigen, want op zolder zal de temperatuur een probleem blijven. jona heeft er een mooi toppik over gemaakt.
                          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...uur-t4197.html

                          grtz Monty

                          Comment


                            #14
                            Re: verhogen van luchvochtigheid?

                            je moet gewoon geen lucht afvoeren, en geen verse lucht toelaten.
                            hierdoor schiet de LV zo boven de 70%

                            doe dit wel enkel tijdens de groeifase, tijdens bloeifase moet de LV zo laag mogelijk zijn
                            en voeding moet je zeker wel geven, die eerste tijd leg je de basis van je plant.

                            zelf werk ik met rhizotonic en terra vega tijdens de groeifase, en houd je licht op 18 uur aan
                            en 35 graden is nog geen ramp, maar beter max 32 graden en als min ca 19 graden
                            Last edited by bubble77; 6 June 2009, 03:35.

                            Comment


                              #15
                              Re: verhogen van luchvochtigheid?

                              Bubble dat is niet helemaal waar wat je zegt , je moet juist lucht afvoeren en/of toevoeren.
                              Je plantje maakt van koolzuur zuurstof , dus de zuurstof moet afgevoerd worden .
                              Want plantjes hebben koolzuur nodig om te groeien.

                              Grtz.

                              Comment

                              Bezig...
                              X