Blad problemen White Widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • broer konijn
    Retired
    • May 2009
    • 26

    #1

    Blad problemen White Widow

    Korting op 420shop
    Hallo ik heb bladproblemen met mijn White Widow.
    Ik kan nergens terugvinden wat het precies is.
    Kan iemand mij hierbij helpen.
    De planten staan in Potgrond met wat compost en geef ze biologische Terra vega.
    De plantjes hebben eerst een tijdje buiten gestaan en staan nu ongeveer 2 weken in een tentje met een 400 watt lamp erboven.
    Ik meet alleen de temperatuur en luchtvochtigheid deze zijn 28 graden en 40%.
    Ph enzovoorts meet ik niet ik wil het niet al te moeilijk gaan maken.
    Attached Files
  • bubble77
    Retired
    • Jun 2009
    • 32

    #2
    Re: Blad problemen White Widow

    ik kan het moeilijk zien, zijn ze geel aan het worden??? hebben ze het bijna allemaal??

    misschien geef je teveel voeding, te hoge concentratie bedoel ik dan

    Hoe lang heb je die lamp aan staan??

    Comment

    • broer konijn
      Retired
      • May 2009
      • 26

      #3
      Re: Blad problemen White Widow

      Vergeling begint bij de onderste bladeren.
      Het trekt vanaf de bladrand naar binnen toe.
      Ik houdt mij aan de richtlijn van 10ml op 2liter water.
      De lamp staat nu nog 17/7.

      Comment

      • Robba
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2008
        • 809

        #4
        Re: Blad problemen White Widow

        Gebruik je een afzuiging?

        Comment

        • broer konijn
          Retired
          • May 2009
          • 26

          #5
          Re: Blad problemen White Widow

          Ja deze heeft overcapaciteit, hier wil ik nog een dimmer voor gaan halen.

          Comment

          • haze'o'lator
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 1273

            #6
            Re: Blad problemen White Widow

            in welke maat pot zitten ze?

            grtzzz

            Comment

            • Robba
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • May 2008
              • 809

              #7
              Re: Blad problemen White Widow

              Was het verse potgrond?
              Zat er al voeding in de grond p k n?

              Comment

              • bubble77
                Retired
                • Jun 2009
                • 32

                #8
                Re: Blad problemen White Widow

                klopt het dat het maar een enkel blad per plantje is die het heeft??
                en als het de onderste is, is dat het eerste blad nog.
                als de rest van de bladeren mooi groen blijft, zou ik me niet zoveel zorgen maken.

                Comment

                • broer konijn
                  Retired
                  • May 2009
                  • 26

                  #9
                  Re: Blad problemen White Widow

                  Deze zitten in 25 liter potten.
                  De potgrond was vers en ik heb er een beetje compost aan toegevoegd.
                  Ze hebben ongeveer 7 bladeren vanaf de stam naar boven toe waarvan de onderste 3 rijen blad deze verkleuring vertonen.
                  Ik heb het gevoel dat het ook steeds sneller doortrekt.
                  ik heb ook al een aantal keer de totaal vergane bladeren onderaan weggehaald.

                  Comment

                  • broer konijn
                    Retired
                    • May 2009
                    • 26

                    #10
                    Re: Blad problemen White Widow

                    iemand enig idee of toch te veel voeding

                    Comment

                    • sneeuwwitje
                      Retired
                      • Sep 2008
                      • 44

                      #11
                      Re: Blad problemen White Widow

                      Oorspronkelijk geplaatst door broer konijn
                      Vergeling begint bij de onderste bladeren.
                      Het trekt vanaf de bladrand naar binnen toe.
                      Ik houdt mij aan de richtlijn van 10ml op 2liter water.
                      De lamp staat nu nog 17/7.
                      Wat Vega betreft is dit te veel volgens mij, heb hier op het schema staan op 10 liter water
                      30 - 50 ml Vega. (dit is de eerste keer dat wij het schema aanhouden, en het bevalt ons tot u toe goed)

                      Heb wel een vraagje over de branduren van de lampen, waarom 17/7,
                      en geen 12/12 zoals je schrijft staan ze al 2 weken in de tent.

                      De afzuiging heeft over cap. schrijf je, maat hoe zit in het de aanvoer van verse lucht????
                      Wij hadden ook een over cap. en meende dat de afzuiger de verse lucht wel aanzoog, wij hebben er nu een aanzuig ventilator in ons hok en je ziet dat de planten het veel beter doen.

                      Groet,

                      Comment

                      • broer konijn
                        Retired
                        • May 2009
                        • 26

                        #12
                        Re: Blad problemen White Widow

                        Ik was van plan ze eind van de week in de bloei te zetten aangezien er nog 3 wat kleinere planten bij staan.
                        Deze wil ik eerst nog wat laten groeien.
                        Alle overige gaten in de tent staan open voor verse lucht.
                        Ik zal eerst de voeding verminderen voor die planten anders moet ik toch eens kijken naar de ventilatie.

                        Comment

                        • bubble77
                          Retired
                          • Jun 2009
                          • 32

                          #13
                          Re: Blad problemen White Widow

                          meestal is dit idd gerelateerd aan een voedings probleem, te sterke voeding dus.

                          Om het jezelf makkelijk te maken zou ik idd eerst minder sterke voeding geven.
                          ik gebruik zelf ook altijd terra vega en rhizotonic tijdens de groei, en ben hier erg tevreden over

                          succes

                          Comment

                          • broer konijn
                            Retired
                            • May 2009
                            • 26

                            #14
                            Re: Blad problemen White Widow

                            Na de voeding aangepast te hebben zijn mijn planten weer mooi verder gaan groeien.
                            De stekken die erbij staan zijn ook mooi gegroeid en daarom heb ik alles 4 dagen terug in de bloei gezet.

                            Nu komt er weer een bladprobleem om de hoek kijken.
                            Op de onderste bladeren van de stekken en een 2tal stelen van de widow komt een lichte witte afzetting, net poeder.
                            Je veegt het grotendeels zo van het blad af.
                            Aangezien de planten alleen nog naar laten zien welk geslacht ze zijn en nog geen topgroei hebben lijkt mij dit niet goed te zijn.
                            S,nachts staat de ventilator uit omdat ik nog een dimmer moet halen, hierdoor stijgt de luchtvochtigheid tot in de 90.
                            Ben bang dat mijn problemen hierin schuilen.

                            Het is allemaal nog maar heel licht dus is er geen foto van te maken.
                            Weet iemand wat dit kan zijn en vooral hoe ik er vanaf kom.
                            Last edited by broer konijn; 16 June 2009, 13:33.

                            Comment

                            • bubble77
                              Retired
                              • Jun 2009
                              • 32

                              #15
                              Re: Blad problemen White Widow

                              dat wiite poeder doet mij denken aan meeldauw zoals jij het verteld, dat is een schimmel.
                              bij tuincentrums verkopen ze hier middeltjes tegen.

                              Die LV van 90% is het probleem niet volgens mij

                              Comment

                              Bezig...