Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een aantal vraagjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    een aantal vraagjes

    Korting op 420shop
    Hallo beste kwekers,

    Ik heb dit forum al meerdere keren doorgespit maar ik heb helaas niet precies kunnen vinden wat ik zoek. Daarom maak ik nu een topic aan.

    Als eerste zou ik mijn setup van kweekruimte doorgeven.
    Ik heb een 120x120x200 kweekkast met een 400W lamp, afzuiging, ventilator (deze staat 24/7 aan) en EXELENT basisvoeding, PH-, wortelstimulator (G-Roots) en een bloeimiddel.
    Dit is trouwens de eerste keer dat ik ga kweken.


    Ik heb m'n stekjes ondergedompeld in wortelstimulator (verdunt in water) en daarna geplant.
    Daarna heb ik 15 ltr water aangemaakt met basis voeding en wortelstimulator. Dit heb ik volgens het etiket op de flessen aangemaakt.
    Nou komt dus de vraag:
    Ik heb na het aanmaken v/d voeding de EC gemeten en die is 1,6 terwijl deze 1,3 moet zijn in de beginfase(heb ik op dit forum gelezen), hoe kan ik dit verlagen naar 1,3 ? ( ik heb er nu meer water bij gedaan tot dat de EC 1,3 was, is dit goed?)

    Ook heb ik gelezen dat de luchtvochtigheid in de groeifase ongeveer 70 a 80% moet zijn. Dit is bij mij 40/50%. Hoe kan ik dit verhogen ? Ik heb nu met een plantenspuit met kraanwater de tent ingespoten. Dit helpt opzich wel iets maar ik zit nog niet aan de 70 a 80%.

    Bij het aanmaken van de voeding heb ik ook de PH waarde gecheckt en deze tot 5,8 laten komen. Maar een dag later toen ik water wou geven was de PH waarde alweer gestegen naar 6,5. Ik heb de PH daarna weer terug gebr8 naar 5,8 maar is dit normaal ?

    Kan iemand mij hier mee helpen ?

    #2
    Re: een aantal vraagjes

    Ik heb na het aanmaken v/d voeding de EC gemeten en die is 1,6 terwijl deze 1,3 moet zijn in de beginfase(heb ik op dit forum gelezen), hoe kan ik dit verlagen naar 1,3 ? ( ik heb er nu meer water bij gedaan tot dat de EC 1,3 was, is dit goed?
    De ec bepaald hoe goed die voedingen door het wortel milieu worden opgenomen, goed van je om het te verlagen, wij noemen dit ook afzuren. Niet vergeten je ec langzaam op te bouwen.


    Ook heb ik gelezen dat de luchtvochtigheid in de groeifase ongeveer 70 a 80% moet zijn. Dit is bij mij 40/50%. Hoe kan ik dit verhogen ? Ik heb nu met een plantenspuit met kraanwater de tent ingespoten. Dit helpt opzich wel iets maar ik zit nog niet aan de 70 a 80%.
    Dagelijks de stekken benevelen is prima en een must, wat ook goed is is een theelepel vis emulsie of vismix meegeven in je sproeiwater op 1 liter water. Je kan ook de LV verhogen door een emmer met water in je hok (tent) te plaatsen en in de emmer doe je een handoek en de handoek bevestig je aan je hok, helpt ook redelijk goed. Wat ook kan maar is wel duurder is een lucht bevochtiger kopen, die hebben ze bij growshop alien.

    Bij het aanmaken van de voeding heb ik ook de PH waarde gecheckt en deze tot 5,8 laten komen. Maar een dag later toen ik water wou geven was de PH waarde alweer gestegen naar 6,5. Ik heb de PH daarna weer terug gebr8 naar 5,8 maar is dit normaal ?
    Ja, beter is dezelfde dag nog je voeding met water geven, meeste voedingen Bv supermix basis voeding van bio nova moet je in de eerste 36 uren geven. Een ph van 5.8 is super goed, alhoewel 6.5 nog te doen is.
    Topic verhuist naar binnen kweek vragen.
    Veel succes , kom daar wel goed.

    Grtz
    Last edited by westport; 10 June 2009, 15:57.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: een aantal vraagjes

      je kan ook gewoon gebruik maken van terra vega met een wortelstimulator voor de groei periode.

      en terra florres enkel voor de bloei periode, dan heb je dat gehannes met de pH niet meer.
      Let wel op je EC waarde, die is wel erg belangrijk

      Comment


        #4
        Re: een aantal vraagjes

        Kijk gewoon ergens naar een voedingschema van je voeding, zal al vele problemen oplossen, niet te gul zien met je wortelstimulater.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: een aantal vraagjes

          bedankt voor deze info !

          Alleen heb ik nog steeds een probleem.

          Ik heb nu 5 dagen m'n stekjes in de groei (18 uur lamp aan) alleen ik krijg m'n luchtvochtigheid in de tent niet op 70 a 80%.
          Ik heb boven m'n lamp een ventilator hangen die 24/7 aan staat. Moet ik deze misschien uit zetten (of een periode uit) om de luchtvochtigheid omhoog te krijgen ? Of krijgen de stekjes dan te weinig zuurstof als ik nu de ventilator uitzet ?
          Ook zie ik de stekjes niet echt groeien, klopt dit of moeten ze nu inmiddels wel wat groter geworden zijn ? Of ben ik te ongeduldig ???

          Kan iemand me hier mee helpen ?

          Comment


            #6
            Re: een aantal vraagjes

            als je plantje zelf niet groeit dan is die bezig met de wortels dat is nu nog niks om je druk over te maken

            Comment


              #7
              Re: een aantal vraagjes

              gewoon uitzetten die ventilator, doe ik ook altijd tijdens de groei periode.
              Er zal altijd genoeg O2 en CO2 aanwezig zijn.
              Door het stopzetten van je fan, zal je LV omhoog schieten richting 80%
              je moet gewoon een jungle creeren, dat als je de kamer binnen komt je echt een klap krijgt.

              Zorg alleen wel dat dan de temperatuur niet te hoog wordt, want je voert ook de warmte niet meer af, wordt deze te hoog, dan gewoon ff een lamp stoppen.

              je zal zien dat je stekken zich als kool gaan groeien

              Comment


                #8
                Re: een aantal vraagjes

                Oorspronkelijk geplaatst door bubble77 View Post
                gewoon uitzetten die ventilator, doe ik ook altijd tijdens de groei periode.
                Er zal altijd genoeg O2 en CO2 aanwezig zijn.
                Door het stopzetten van je fan, zal je LV omhoog schieten richting 80%
                je moet gewoon een jungle creeren, dat als je de kamer binnen komt je echt een klap krijgt.

                Zorg alleen wel dat dan de temperatuur niet te hoog wordt, want je voert ook de warmte niet meer af, wordt deze te hoog, dan gewoon ff een lamp stoppen.

                je zal zien dat je stekken zich als kool gaan groeien
                Ok tnx, ik ga vanavond de fan uit zetten.

                Nog een paar dagjes en dan de bloei in !!

                Comment


                  #9
                  Re: een aantal vraagjes

                  hier een foto van 3 dagen geleden

                  Comment


                    #10
                    Re: een aantal vraagjes

                    ik kan het niet zo goed zien, maar volgens mij zijn ze nog wel heel erg klein. nog maar een tijdje op 18-uur laten staan zou ik zeggen

                    Comment


                      #11
                      Re: een aantal vraagjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door bubble77 View Post
                      ik kan het niet zo goed zien, maar volgens mij zijn ze nog wel heel erg klein. nog maar een tijdje op 18-uur laten staan zou ik zeggen
                      Dat vond ik dus ook al ja. 'k maak vanavond een nieuwe foto. En ik zet die fan uit, hopelijk groeien ze dan wat meer.

                      Comment


                        #12
                        Re: een aantal vraagjes

                        4 dagen

                        Comment


                          #13
                          Re: een aantal vraagjes

                          ik heb weer een vraag, alleen gaat het nu over het blad.

                          m'n plantjes staan nu 8 dagen onder de lamp en de uiteinden v/d blaadjes worden een beetje geel. Wat kan ik hier aan doen ?

                          Comment


                            #14
                            Re: een aantal vraagjes

                            heb ik ook gehad

                            je lv is te laag , je lamp hangt te laag , de temperatuur is te hoog

                            dat zijn de voornameklijkste redenen



                            sowiso moet je lv heel erg houden , dus als ik jouw was zou ik zon stomer halen

                            Comment


                              #15
                              Re: een aantal vraagjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
                              heb ik ook gehad

                              je lv is te laag , je lamp hangt te laag , de temperatuur is te hoog

                              dat zijn de voornameklijkste redenen



                              sowiso moet je lv heel erg houden , dus als ik jouw was zou ik zon stomer halen
                              ik heb m'n lamp op 95 a 100cm van de plant hangen. en m'n LV is idd steeds iets te laag. Hij komt meestal tot 60%.

                              Bedankt voor de tip !! Heb je nog een aanrader voor een stomer ?

                              Comment

                              Bezig...
                              X