Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik wil een klein growhok maken en las een beetje over pc ventilators, hoe zit dat nou precies? Een ventilatortje van een oude pc en waar moet ik dat dan op aansluiten?
die pc-fans kan je op oude telefoon adapters aansluiten tot een maximum van 12v geloof ik, hoe lager de voltage (en ampere) hoe rustiger de fan zal draaien
In een klein kastje met spaarlampen/TL zijn deze koelers afdoende, ga je met HPS werken, is de warmte ontwikkeling al snel te groot
sigpic
Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel Ampère je adapter geeft hier draaien twee fans op een 12 v 1 A adapter. maar dat draait ook op 5,67 v en 0,800A. (nokia telefoonladertje)
ik heb voor mijn "hok"" 2 pc fans als inlaat gemaakt en die zitten samen op 1 adapter die ik bij de praxis heb gekocht.
Dat ding is in te stellen van 1.5 tot 12V en op alle standen draaien die dingen, dus dat werkt prima
Comment