Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenwiet kweken guerella

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnenwiet kweken guerella

    Korting op 420shop
    Ik heb dit net zitten uit denken:

    In afgelegen plek wiet verbouwen guerella. Alleen dan wel binnen

    Plan:

    -Hok bouwen in het afgelegen plek (weinig licht) 1m breed 1m lang 1,80m hoog.
    -2 auto accu's van ieder 44ah. (aH wil zeggen: Hoeveel ampere hij in 1 uur lang kan leveren) 1 auto accu in mijn hok en een thuis opladen.
    -3 tl buizen totaal 56w.
    -2 120mm airflow fan (computerfannetjes) samen goed voor 4w.
    -Omvormer van 12v naar 230v.
    -1 timer voor licht (eventueel ook nog voor de fans maar die laat ik misschien 24/7 aan.

    Rekensom:

    Totale Wattage ong 65W (omvermer en timer globaal mee genomen).
    I = P / U I = 65 / 230 = 0.28A 0.28AX18u = 5,09A per dag.
    44Ah / 5.09 = 8,65 dus ong. 8 dagen kan ik met 1 accu doen. In tussen is de andere opgeladen en kan ik ze omwisselen.

    Fans:

    1 fan lucht aan laten zuigen links onder. +- 10cm van de grond.
    1 fan lucht laten wegblazen recht boven. +- 10cm onder het dak.

    Fans verplaatsen 70m3/H. Mijn hok is 1.80m3. 70 / 1,80 = 39 (afgerond). Dat betekend dat alle lucht in mijn hok in een uur tijd 39x word ververst.
    39 / 60 = 0,60. Dus elke minuut is iets meer dan de helft van mijn hok ververst. (corrigeer me even als ik dit helemaal fout heb).

    Natuurlijk komt er aan alle 2 een slang met een bocht zodat er geen licht in komt. ++ in alle 2 heel fijn gaas zodat er geen ongedierte mee naar binnen gezogen word.



    Laat maar weten of dit haalbaar is of onhaalbaar is.

    Grtzz

    #2
    Re: Binnenwiet kweken guerella

    Stoer idee

    Ik denk dat het technisch prima haalbaar is, al moet je wel iedere dag slepen met de accus.

    Ik heb wel mn twijfels bij het kunnen houden van een kot in een afgelegen buiten omgeving, je gaat dagelijks op en neer en laat dus sporen achter... avontuurlijke mensen met tijd te veel (zoals ik) gaan rustig eens op de wandel met de hond en loopt allerlei plaatsen af en zouden je plekje kunnen ontdekken.

    Dan zit je natuurlijk met de apparatuur in je kot, dat zal het weer ook moeten overleven evenals je kot zelf.

    Het idee is echt goed gevonden en ik hoop ook dat je een oplossing gaat vinden voor alle mogelijke problemen en je dit alsnog kan realiseren

    EDIT: zag het idd, sorry mijn fout 8 dagen is mooi tijdje
    Last edited by Mr_3ppozz; 30 June 2009, 20:49.
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #3
      Re: Binnenwiet kweken guerella

      Elke dag zou ik er niet heen hoeven voor de accu's zoals je al in mijn verhaal ziet is het accu wisselen om de 8 dagen

      Voor elk probleem is een oplossing

      grtzz

      Comment


        #4
        Re: Binnenwiet kweken guerella

        Leuk idee! ben benieuwd hoe het gaat, wel een paar tips:
        Spaarlampen hebben betere diepte straling dan TL,
        Kast ( gedeeltelijk ) ingraven, groen/bruin schilderen, en misschien een legernet erover?
        En verder zou ik zeggen, zorgen dat je kastje water dicht is en je electra goed geisoleert en geaard enzo!
        Succes, ben benieuwd!

        Comment


          #5
          Re: Binnenwiet kweken guerella

          Ik denk dat dit er wel komt, even alles goed uitdenken nog en dan komt t vanzelf.

          iemand meer tips die zijn hartelijk welkom

          grtzz

          Comment


            #6
            Re: Binnenwiet kweken guerella

            Weet niet in hoe verre je al een locatie hebt, maar spijker de ramen dicht!
            Als mensen niet naar binnen kunnen kijken, is de kans ook kleiner dat er mensen naar binnen gaan.

            Comment

            Bezig...
            X