Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie favoriete combi..medium/voeding.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jullie favoriete combi..medium/voeding.

    Korting op 420shop
    Wat is jullie favoriete medium en dan in combinatie met jullie favoriete voeding.
    Alles graag vanaf het begin(dus direct na ontkiemen.)

    Heb vandaag 5 big bang zaadjes te kiemen gelegd.
    En wil de eerste 2 weken graag buiten voorgroeien,
    daarna (afhankelijk van het weer)gaan ze voor mijn eerste binnenkweekje
    de tent in(120x120x200),of verduisterd worden tot het weer te slecht wordt.

    En natuurlijk zou ik het fijn vinden om jullie ervaringen te gebruiken om de
    dametjes de beste start mogelijk te geven.

    Alvast bedankt!
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    #2
    Re: Jullie favoriete combi..medium/voeding.

    Ik zou ze lekker binnen laten voorgroeien ook.
    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Jullie favoriete combi..medium/voeding.

      Dank je Robba
      Maar ik wil gewoon snel beginnen maar ga volgende week nog een paar dagen sfinks,vandaar die buiten voorgroei.
      Daarnaast is het gratis warmte,zonlicht en ventilatie.
      En geen kans op brand o.i.d.

      Wat is jouw favoriete medium/voedingcombi
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: Jullie favoriete combi..medium/voeding.

        High Misty,

        kiemen in stekaarde zaailingen houden niet van te veel voeding. daarna heb ik omgepot in potgrond die ik met perliet heb gemengd (potgrond van de betere kwaliteit). deze heb ik verrijkt met koemestkorrels. merel,bloed en beendermeel en wat turf. Verhoudingen was een beetje opt gevoel. gaat hier prima. heb de planten van turfbakje verpot in 2, 11 en toen 20 liter. Door de verse grond voed je de plant steeds bij en hoef je voor de groei niets meer bij te voeden.

        Grtz
        Last edited by monty; 20 July 2009, 12:05.

        Comment


          #5
          Re: Jullie favoriete combi..medium/voeding.

          Leuk draadje.

          Standaard procedure van Organic...

          Aveve universele potgrond. Nu heb ik ook Aveve potgrond gezien voor bloeiende planten, rode zak. Moet deze mss maar es proberen op een plantje?

          Anyway, die maak ik goe fijn met mijn handen. Ik houd van de aarde en ben niet verlegen mijn handkracht erin te laten manifesteren.
          De grond mag geen klonters meer bevatten en dan begin ik met mest.
          Geloof het of niet, ik meet organisch niet af... Dit omdat ik altijd veel minder pak dan nodig.
          Ik werk ook in volle grond en ge moet de natuurlijke omgeving ook wat respecteren Mijn voeding apart is weliswaar 100% organisch. Hesi, betaalbaar en doeltreffend. I like!

          Mijnen plagron bio supermix is er door dit jaar, maar is wel gebruikt geweest voor betere doelen. Moet hieraan toevoegen dat dat zakske na een jaar op het schap te hebben gestaan, wel een amoniak geurke kreeg. Nevertheless, goeie zak bio mix voor de aarde op te waarderen.
          Door gebrek eraan zal ik nu koeienkorrels moeten pakken, maar zal die ook fijnkloppen tot ze poeder worden.

          Bloedmeel, ben ik niet zo rijkelijk met. Trekt in mijn mening buiten veel ongedierte aan die maar al te graag in dat bodemleven willen manifesteren. Voor hun de hemel, voor U schade allom.
          Beendermeel ook niet omdat het de pH van de grond veranderd en die van de Aveve is al 6.
          Kali doe geef ik naar het einde toe. Ik maak mij gewoon grondmix met vinassekali en beendermeel van ecostyle en leg dat bovenop de volle aarde rond de plant. Die in volle grond krijgen nu wel gemakkelijk water door potgrond in een kuil te gooien. Lemige grond is een merde!

          Perliet is uiteraard ook geen overbodige luxe.

          Nu ik twee jaar ongeveer met dezelfde organische meststoffen en voeding gewerkt te hebben. Hesi. (voeding is er zo goed als door).
          Moet ik misschien toch eens een andere aanpak proberen om te kunnen vergelijken.

          Zowiezo wil ik de royalty mix van Plagron geprobeerd hebben. Als het waar is wat ze zeggen... Wil ik wel eens zien hoe black jack indoor op die grond reageert zonder bijvoegingen.

          Edit: Ik groei ze wel eerst voor in zaai- en stekgrond of uitgeputte aarde. Tot ze een mooi wortelgestel hebben om verder te kunnen ontwikkelen in het nieuwe medium. Maar ik geef ook meestal al in hun voorgroei fase snel wortelstim en supervit op hele kleine dosis die ik traag maar zeker opdrijf tot de gewenste hoeveelheid.

          Als ze dan in het nieuwe medium staan, kan ik misschien veel voedingbeurten geven. Maar zeker niet alle planten op de volledige dosis. Zo krijgt SAD de volledige dosis omdat ze die ook vraagt. Amnesia volle grond zo goed als niets, en Amnesia pot krijgt toch wel eens beetje tnt op water met supervit.

          Er is besproken geweest wanneer voeding/hoeveel voeding. Ik geef sommige al keivroeg bloeivoeding op hun groeivoeding.
          Zou niet inzien waarom niet? Als het niet nodig is, maar de plant reageert er toch beter en sneller op, waarom dan niet?
          Mijn SAD is nu al vanonder aan't trekken van de voorbloei BUITEN. Waarom zou ik die nu al geen bloeivoeding geven als zij er beter op reageert?
          Als de ene genetica het nu wel eist, en de andere niet?

          Ik heb ondervonden nu met meerdere soorten dat elk soortje toch haar eigen aanpassing qua voeding vraagt.
          Last edited by organic; 17 July 2009, 10:53.

          Comment


            #6
            Re: Jullie favoriete combi..medium/voeding.

            Dank Monty en Organic voor het snelle en meer dan uitgebreide antwoord,
            Over stek en zaaigrond zijn jullie het dus eens,mooie eerste stap voor mij,
            Kunnen ze alvast even mee vooruit.
            Op naar de boerenbond.

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment

            Bezig...
            X