Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zonnenbank licht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zonnenbank licht?

    Korting op 420shop
    ha jongens ik ben bezig met mijn eerste binnenkweek. Ik heb twee vrouwelijke planten eerst op de zolder maar eentje is nu wel klaar voor de bloeitijd denk ik, daarom wil ik ze in een kamertje zetten waar ik ze 12-12 wil gaan geven, er staat een normale lamp maar ook een zonnenbank waar heel veel licht van af komt (uv?) maar mijn vraag is of dat wel goed is voor de plant voor als hij gaat bloeien.
    thx thomas

    #2
    Re: zonnenbank licht?

    Normale lamp heb je niets aan , er is hier wel iemand op het forum die 1 uur per dag zijn plantjes onder de zonnebank zet.

    Comment


      #3
      Re: zonnenbank licht?

      wat voorn lamp zal ik dan moeten gebruiken? ik heb nu volgens mij een spaarlamp waar ook wel veel licht van af komt

      Comment


        #4
        Re: zonnenbank licht?

        spaarlamp is prima

        Comment


          #5
          Re: zonnenbank licht?

          Die zonnenbank zou nochtans wel een goed experimentsel zijn voor onze monty
          Ipv paar uurtjes uvb, kwartiertje zonnenbank ofzo? :p

          Maar om een plant volwaardig in groot te brengen, neen.

          Maar thozz, probeer het toch maar en post hier je resultaat?
          Lijkt me qua stroom wel een dure grap, je bent goedkoper af met een 1000 watt hps lijkt me.

          Comment


            #6
            Re: zonnenbank licht?

            ah oke bedankt, ik doe denk ik gewoon elke dag kwartiertje zonnenbank en ik zeg hier wel hoe het uitpakt ik weet niet hoeveel watt die spaarlamp is maar volgens mij is hij iets te zwak om de plant mooie toppen te laten krijgen, hoeveel watt zou ik moeten kopen qua spaarlamp?thx

            Comment


              #7
              Re: zonnenbank licht?

              Kijk eens bij micro
              Worden mooie resultaten gehaald onder vier 20 watt spaarlampen hoor.

              Comment


                #8
                Re: zonnenbank licht?

                Hey je mag inn totaal 6x een kwartiertje die zonnebank lampen gebruiken tijdens de laatste 3/4 weken bloei dit verhoogt het THC (ga strak als ek thuis ben es checken in welke boek dit nu weer stond)

                De THC wordt verhoogd omdat de plant meer hars aanmaaakt om zen bloemen te beschermen tegen de UV(C) straling als je de plant te lang tentoonstelt aan die UV straling dan gaat de plant kapot.
                Volgens het boek denk van dj shorts krijg je optimale resultaten als je de plant verspreid over de lichtcyclus per dag 6x een 15min uv(C) licht wanneer de topvorm al overduidelijk aanwezig is.
                Dit leid tot iets zwaardere maar vooral THC rijkere toppen
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                  #9
                  Re: zonnenbank licht?

                  [INFO]Er is hier wel iemand op het forum die 1 uur per dag zijn plantjes onder de zonnebank zet. [/INFO] Dat zal ik wezen. NB het is een uv tl die voor terrariumdieren word gebruikt. Deze straalt hoofdzakelijk uvb uit ook wat uva maar veel minder. Dus het is geen echte zonnenbanklamp!

                  Zonnebanklampen!
                  Afhankelijk van de soort lamp zal een bepaald spectrum worden uitgezonden. Als vuistregel mag men er van uit gaan dat grotendeels UVA wordt uitgezonden (98-99%) en een beetje UVB (1-2%). De gebruiker mag niet worden blootgesteld aan UV-C. we praten hier dus over totaal anere lampen.


                  De THC wordt verhoogd omdat de plant meer hars aanmaaakt om zen bloemen te beschermen tegen de UV(C) straling als je de plant te lang tentoonstelt aan die UV straling dan gaat de plant kapot.
                  We spreken dus over uvb en niet uva of uvc.

                  Grtz

                  Comment

                  Bezig...
                  X