Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC leg me dat nu is fatsoenlijk uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC leg me dat nu is fatsoenlijk uit

    Korting op 420shop
    hoi,

    hoe belangrijk de EC waarde is voor een plant weet ik al,maar hoe pas je dit nu aan en stel je dit af op de ph waarde van de voeding,heb hier al veel overgelezen maar vind niet terug wat ik zoek,bestaat er bv zoiets als EC- of EC+ om de voeding af te stellen en zo ja hoe regel ik dat efficient zonder nadien weer te liggen kloten met de ph van mn voeding,graag antwoord zo uitgebreid mogelijk

    grtzz
    you got to smoke tha weed,weed,weed,give me a rizla please,please,please

    #2
    Re: EC leg me dat nu is fatsoenlijk uit

    EC (Electric Conductivity)
    De EC is het elektrisch geleidingsvermogen (electrical conductivity). Naarmate er meer zouten(lees: voeding) in de oplossing aanwezig zijn, wordt het elektrisch geleidingsvermogen hoger. Hoe hoger de EC hoe lastiger op te nemen voor de plant. Dit heeft te maken met de osmose die in de wortels plaatsvindt. De EC is een maat voor de totale zoutlast, maar uit de waarde valt niet op te maken welk zout er in de oplossing aanwezig is. Puur water (H20) heeft een EC-waarde van 0, aangezien er geen zouten in zitten, dit is ook de reden dat gedestilleerd water geen stroom geleid. Daarentegen heeft water uit de kraan wel een EC-waarde die groter als 0 is. De EC-waarden van het leidingwater in Nederland ligt tussen 0,3 en 0,7.


    ec Meten

    ec meet je met een ec meter. Temperatuurverschillen van de te meten vloeistof heeft een groot effect op de te meten waarde, een meter kopen die compeseert voor de temperatuur van de vloeistof is dus eigenlijk ook een must om een correcte meting te krijgen. Als dit niet een optie is, moet de EC-meter worden gecalibreert op de temperatuur van de te meten vloeistof.
    Meet naast de EC waarde van je voeding ook de EC waarde van je medium regelmatig . Zo kun je ophoping van voeding (zouten) snel constateren, welke kan komen door een slechte opname van de plant. Als de EC waarde van het medium te hoog ligt is uitspoelen (bij aarde) of verdunning/vervanging (bij hydro) een optie.
    ec en voeding

    Bij het bepalen van de ec waarde van je voeding dien je rekening te houden met de ec waarde van je water. Kraanwater heeft door de aanwezige zouten (die voor het merendeel ook als voeding dienen) ook een ec waarde. Je streef ec waarde bestaat uit de ec van je voeding + de ec van je water opgeteld. Als je water een hogere ec waarde heeft geef je dus minder voeding. Let dus goed op de NPK waardes van de voeding die je aanschaft. Er zij ook een aantal fabrikanten die voeding op maat leveren. Zij hebben dus de voeding uitgeballanceert/aangepast op het leidingwater in de regio.
    Last edited by monty; 9 August 2009, 07:50.

    Comment


      #3
      Re: EC leg me dat nu is fatsoenlijk uit

      DANK
      U

      eindelijk
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment


        #4
        Re: EC leg me dat nu is fatsoenlijk uit

        Al veel bijgeleerd nu,maar als ik bijvoorbeeld een jerrycan van 10 liter aanmaak met voeding en alles in, ik meet de ec en de ph en maak deze zoals het moet zijn( 1,3 en 6,0), zijn deze waarden dan na 3 of 4 dagen in de jerrycan te zitten nog hetzelfde?

        Hoop op antwoord,

        Groeten,
        Geniet van iedere dag!!

        Comment


          #5
          Re: EC leg me dat nu is fatsoenlijk uit

          Nee bij de verandering van temperatuur en de voeding in je vat verloopt je ph maar je Ec die gaat wel mooie hetzelfde blijven dus voor je watergeeft altijd kontroleren naar je ph dat hij niet is verhoogt.

          Comment


            #6
            Re: EC leg me dat nu is fatsoenlijk uit

            thx Monty
            tot nu hoorde ik de klok wel luiden maar wist de klepel niet hangen
            dankzij je heldere uitleg wel !!
            niet dat ik die info direkt ga omzetten in aanschaf van deftige meter maar
            ooit komt die er ook
            welke kwaliteitsmeter voor schappelijke prijs zou je aanraden ?
            Ganja is my medication , ganja is my cure ;
            smoking marihuana for sure !!!

            Comment

            Bezig...
            X