Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogst bewaren...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogst bewaren...

    Korting op 420shop
    Hi allemaal,

    Ik heb even een vraagje omtrend het bewaren van me oogst. Mn oogst is hier te zien.

    Ik ga namelijk op vakantie (2 weken) en kan het niet in het open houden (iemand gaat op het huis passen die het niet mag weten/ruiken), maar de oogst is net 2 dagen terug gedaan, dus niet compleet gedroogd.

    Dus... hoe kan ik het het beste, afgesloten bewaren, zonder dat het gaat rotten... (of gaat het niet rotten?)

    Opties waaraan ik dacht:

    1) In luchtdichte pot stoppen? (gaat het dan rotten of niet?)
    2) Raar idee, maar invriezen in de vriezer? (Denk dat dat niet echt goed gaat maar wie weet...)
    3) Niet op vakantie gaan (uiteraard geen realistische optie dit)

    Wie heeft er adviezen? Zou zonde zijn als mn hele oogst in 2 weken tijd verloren gaat omdat ik op vakantie ga...

    Alvast bedankt!
    Last edited by mrmayo; 31 July 2009, 00:49.

    #2
    Re: Oogst bewaren...

    Ik zou zeggen, laat het lekker drogen als je op vakantie ben.
    Als je dan terug ben is het rookbaar.

    ~ Oscar,

    Comment


      #3
      Re: Oogst bewaren...

      Thnx Oscar, maar dat gaat helaas niet. Dat gaat stinken en aangezien er iemand op het huis past die het niet mag weten... Btw, mijn huis is een appartement van ong. 56 vierkante meter, dus niet zo heel groot....

      Comment


        #4
        Re: Oogst bewaren...

        Sorry Mrmayo, hier was ik niet van op de hoogte.

        Dan zou ik opteren voor ik denk vacuum verpakken, en invriezen.

        Maar zeker ben ik hier niet van. (Trouwens, mooie toppen heb je daar)
        Wiet is wel gedroogd goed te bewaren in de vriezer,

        maar durf je eerlijk gezegd niet te zeggen hoe dat gaat uitwerken,
        als het droogproces nog niet voltooid is.

        ~ Oscar

        Comment


          #5
          Re: Oogst bewaren...

          Heb het in de vraag even een beetje aangepast, was inderdaad niet zo heel duidelijk vermeld. In iedergeval thnx voor je tips! Denk dat als het droog proces nog niet volledig voltooid is dat dan het vocht natuurlijk gaat bevriezen... dat betekend dat het vocht uitzet (gas, vloeibaar, hard verhaal...) Dat zou het kunnen beschadigen, helemaal als ik het weer uit de vriezer haal.... Maar ben geen professor dus misschien heb ik het mis...

          Maar zou het gaan rotten als ik het in afgesloten potten doe?

          Comment


            #6
            Re: Oogst bewaren...

            Wanneer ga je weg?
            Eventueel is "geforceerd"drogen een optie,maar daarvan gaat de kwaliteit met sprongen teruglopen,

            Of je vraagt een betrouwbare vriend het voor je te drogen,

            Of je rijdt voor de vakantie ff bij mij langs,gooi ik het wel op zolder...

            (btw,dit laatste is als grapje bedoeld...om maar even duidelijk te zijn)

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #7
              Re: Oogst bewaren...

              @misty71: kwaliteit verliezen is eigelijk ook geen optie. Heb er 2 maanden lang mn hard en ziel ingelegd, dan ga ik het niet nu verkloten door het versnelt te laten drogen. Ik ga vanavond weg, en helaas, ik moet richting Amsterdam dus kom niet echt in de buurt van je zolder

              Wel balen dus, ben bang dat er niet anders opzit dan het toch mee te nemen... Gelukkig weet ik al wel wat het me gaat kosten in Duitsland als ze het vinden. Tot 200gr kost het je 500 euro (maakt niet uit of het 1 of 150 gram is...), alles boven 200 word een groot probleem. Dit geld in iedergeval in de osnabroeck provincie.... Ach, even een goede plek opzoeken in de auto. Ergens tussen en onder

              Tenzij iemand nog tips heeft?!

              Comment


                #8
                Re: Oogst bewaren...

                http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...gen-t3400.html , http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ogen-t201.html . Even zoeken en je vind wel wat nuttige info, bv. in binnen wiet kweken info.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Oogst bewaren...

                  @bobo: Even goed lezen en je ziet meteen dat beide links in dit geval niet nuttig zijn voor mij

                  Beide post zijn me bekend en zijn goed van pas gekomen. Maarrrrr mijn vraag is dus (ik zal heb zo concreet mogelijk stellen): Kan ik mijn wiet na 2 dagen drogen al voor 2 weken in luchtdichte potten steken? Of gaat het dan rotten omdat er nog teveel vocht in zit?

                  Ik weet dat langer drogen beter is maar dat gaat niet want ik ga met vakantie. Ik moet het dus ergens geurdicht bewaren.

                  Comment


                    #10
                    Re: Oogst bewaren...

                    uhmmm waarom noemt je topic dan "oogst bewaren" . En je vraag gaat toch over "hoe bewaar ik men wiet" of ben ik toch scheel aan het worden .

                    Oorspronkelijk geplaatst door mrmayo View Post
                    Kan ik mijn wiet na 2 dagen drogen al voor 2 weken in luchtdichte potten steken? Of gaat het dan rotten omdat er nog teveel vocht in zit?
                    .
                    Ja, ze zal rotten.

                    Grtz
                    Last edited by bobo; 31 July 2009, 12:44.

                    Comment


                      #11
                      Re: Oogst bewaren...

                      @bobo: Mijn excuses als de vraag niet goed overkwam. Anyway, bedankt voor je antwoord. Dat was precies wat ik wou weten. Nu eens goed gaan nadenken hoe ik dat ga oplossen Ga vanavond weg dus weinig tijd... moet ik het toch gaan meenemen denk ik....

                      Comment


                        #12
                        Re: Oogst bewaren...

                        Oorspronkelijk geplaatst door mrmayo View Post
                        @bobo: Mijn excuses
                        Dat is niet nodig man .

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: Oogst bewaren...

                          Maar wel zo netjes toch bobo?

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Oogst bewaren...

                              Opgelost



                              Grtz
                              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                              Comment

                              Bezig...
                              X