Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zak om aarde en stek vrij?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zak om aarde en stek vrij?

    Korting op 420shop
    Ik wil wat kleinere stekjes bijzetten bij een stel die ik al een week in de bloei heb, de kleinere stekjes heb ik nu ruim week laten voorgroeien om betere wortels te krijgen.
    Ze komen dus straks ( heb nog niet gedaan) bij de andere te staan, maar krijgen dan met ander licht, en temperatuur te maken.
    Ooit heb ik gezien dat mensen in het begin de potten afdekken met plastic/folie en dat de stek hierbovenuit komt. Ik neem aan dat dit is om er voor te zorgen dat de aarde niet te snel uitdroogt?
    Heeft iemand daar foto's van of een linkje zodat ik dat even kan bekijken en kan lezen waarom dit is?

    #2
    Re: zak om aarde en stek vrij?

    Hallo Ellen!

    Volgens mij doen mensen dat om de luchtvochtigheid hoog te houden, tenminste daar deed ik het voor

    Groetjes
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

    Comment


      #3
      Re: zak om aarde en stek vrij?

      iemand foto"s of links voor mij?????????????

      Comment


        #4
        Re: zak om aarde en stek vrij?

        Foto`s of link kan ik je niet geven. Maar het is vooral omdat bij stekken en zeer kleine zaadplanten er meer vocht verdampt word via de grond dan dat ze zelf vocht opnemen en omdat onze kleine plantjes alle vocht nodig hebben dat ze kunnen gebruiken proberen we die verdamping tegen te gaan.

        Maar ook word dit gedaan met zwart/wit folie, met de witte kant naar boven om de planten een klein beetje kleiner en gedrongen te laten worden doordat het licht weerkaatst op het wit en dan terug op de bladeren blijven de planten iets korter en worden ze wat voller.

        Dit is vooral bij binnenkweek dat je dit ziet.

        Soms doe ik dit zelf ook, je knipt gewoon een stuk uit die groot genoeg is om de pot af te dekken en in het midden snij je een kruis daarin plant je je plantje

        Hoop dat je hierbij alle nodige info hebt.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment

        Bezig...
        X