Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeien?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeien?

    Korting op 420shop
    Aangezien ik beperkte kweekruimte heb en de plant niet te hoog mag worden stel ik mij de vraag: hoe hoog moet deze minimum zijn alvorens naar bloeifase over te stappen?

    De plant mag NIET hoger dan 1m worden. Wil dit zeggen dat eens hij 1m is dat ik hem maar maximum 12u licht per dag moet geven? Is een bloempot van 5l genoeg? Zoniet, wat zijn de gevolgen als ik hem in een 5l pot laat staan?

    groeten
    mega_stihl

    #2
    Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

    Hoi, ik zie dat je nieuw bent, Misschien wel aardig om jezelf even voor te stellen op het daarvoor bestemde forum? Ook kan je het beste de zoekfunctie gebruiken als je vragen hebt, dan voorkom je 1000x dezelfde vragen van verschillende mensen.

    Maar om toch even antwoord te geven op je vragen:

    De plant mag NIET hoger dan 1m worden. Wil dit zeggen dat eens hij 1m is dat ik hem maar maximum 12u licht per dag moet geven?

    Nee, de plant zal altijd nog ongeveer de helft tot de gehele lengte erbij groeien in de eerste week(en) van de bloei. Hoeveel precies ligt aan de genetica van je plant.

    Is een bloempot van 5l genoeg? Zoniet, wat zijn de gevolgen als ik hem in een 5l pot laat staan?

    Comment


      #3
      Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

      Een herma wordt het volgens mij alleen met feminized zaad let wel als je gaat bloeien gaat je plant nog strekken

      Comment


        #4
        Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

        herma kan ook uit gewoon zaad hoor

        Comment


          #5
          Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

          maar wanneer herken je een herma?

          Comment


            #6
            Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

            Oorspronkelijk geplaatst door broer konijn View Post
            Een herma wordt het volgens mij alleen met feminized zaad let wel als je gaat bloeien gaat je plant nog strekken
            hoe hoog moet deze minimum zijn alvorens naar bloeifase over te stappen?
            Eigenlijk staat er geen minimum op, je kan ze in principe direct op 12/12 gooien (dwarfen, als je uit zaad begint althans). Soms gaan mensen die stekken aangekocht hebben gewoon lekker veel stekjes per vierkante meter plaatsen zodat ze direct aan 12/12 kunnen beginnen en zo de groeitijd uitsparen. Alsnog kunnen ze een mooie groene vlakte bekomen zolang het maar lekker volstaat .

            De plant mag NIET hoger dan 1m worden. Wil dit zeggen dat eens hij 1m is dat ik hem maar maximum 12u licht per dag moet geven?
            Neen, de plant groeit altijd nog een 2tal weken door nadat je de cyclus op 12/12 hebt staan. De ene plant doet dat al wat meer dan de ander. Sativa soortjes (Haze bvb) hebben de neiging van echt nog flink de hoogte in te schieten wanneer je ze omschakelt. Indica's hebben dan minder die neiging. Als je het soortje niet kent (hoe ze nog in de hoogte schiet dus) dan moet je je een beetje houden aan volgende criteria: Indica's kunnen nog eens 30%-50% van hun lengte erbij krijgen.
            Sativa's kunnen gerust nog verdubbelen.

            Randbemerking: Let er op dat je nog plaats over houdt tussen je lamp en je planten ook, kwestie dat ze er niet te dicht bij gaan zitten .

            maar wanneer herken je een herma?
            Wanneer verschilt een beetje, meestal wat naar het einde van de bloei toe maar dat kan ook wat vroeger. Bij mij had ik na 4-5weken bloei op een plant die 10weken bloeide al hermaverschijnselen. Gewoon dagelijks kijken of er geen balletjes gevormd worden op je vrouwelijke planten is het beste. Het is een nogal onvoorspelbare zaak .

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

              Waarom zet je ze nie gewoon van in't begion op 12/12, zoveel verschik in hoogte maakt het echt niet, ik heb dat al een paar keer gedaan, ik ga het nu weer doen, mijn zaadjes zijn aan't ontliemen.
              -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

              Comment


                #8
                Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

                Als je ze direct in bloei hebt dan gaan ze op hun minimale hoogte blijven, ik zou ze toch een weekje (of twee) in groei laten. Puur mijn mening natuurlijk... Want ik kan me moeilijk voorstellen dat je het maximale eruit kan halen als je gaat dwarfen :s.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

                  als je een lage plant wilt en niet t eveel gezeur , neem dan een lowrider
                  dit is een autoflower en zal dus zelf in bloei gaan al zet je hem op 24 uur licht.

                  maar ik meen dat dit al vaker behandeld is in diverse topics
                  dus even zoeken en lezen doet wonderen , maar de mens is doorgaans lui

                  Swingers

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe hoog moet de plant zijn alvorens te bloeie

                    [info]Topic verplaatst naar: Vragen binnen wiet kweken.
                    Grtz bobo[/info]

                    Comment

                    Bezig...
                    X