Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kannabia big band

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kannabia big band

    Korting op 420shop
    Ik ga starten met de kweek van enkele planten. Ik heb al 3 kweken gedaan met black jack(lekker maar weinig gr). Daarom eerst paar vraagjes voor ik weer in actie schiet. Ik start met zaadjes in potgrond en dan als ze uitkomen gaan ze in 11l potten met batmix gevuld.

    Welke grond gebruiken voor groei en bloei? ik gebruik batmix. Of moet dat gewone potgrond zijn?

    Ik zet direct onder 600w hpslamp. Moet ik eerst tl gebruiken of toch de hps?

    Mag ik canna boost bij iedere waterbeurt meegeven? Of maar 1 keer per week?

    En die pk13/14 mag dat maar 1 week gegeven worden? Heb gelezen dat er zijn die dat 3 weken meegeven in kleinere dosis.

    Dan nog een laatste vraag: mijn kast is 2 vierkante meter. En er kunnen enkele potten in van 11liter. Hoeveel planten best zetten op die 2m2?

    Mijn andere oogsten waren zeer lekker en de planten altijd mooi groen. Maar op een goeie 30 planten haal ik maar 230-400gr. Vind dat nogal weinig als ik de andere resultaten zo lees. Daarom wil ik graag eens wat hulp voor ik start met de volgende kweek.

    Ben ook vanalles voorzien: aan en afzuiging, 2 hps 600w lampen, bevochtiger en ook een airco. Ik kan alles regelen. Mijn producten zijn van CANNA( vega,flores,boost en pk13/14). Dus omdat ik redelijk goed geinstalleerd ben en alles verloopt prima versta ik niet waarom ik zo weinig afhaal. Dus mensen alle hulp is welkom. Alvast een dikke merci

    #2
    Re: Kannabia big band

    Echt niemand die kan en wil raad geven?

    Comment


      #3
      Re: Kannabia big band

      Oorspronkelijk geplaatst door roocky View Post
      Echt niemand die kan en wil raad geven?
      IKKE WEL!!!!

      Even alles op een rijtje proberen te beantwoorden:
      Welke grond gebruiken voor groei en bloei? ik gebruik batmix. Of moet dat gewone potgrond zijn?
      Ik zet direct onder 600w hpslamp. Moet ik eerst tl gebruiken of toch de hps?
      Zal perfect lukken met die hps hoor. Al moet je weten dat je (mocht je een beetje op je verbruik willen letten) je hetzelfde resultaat kan bekomen met de helft aan TL-lampen (dit doordat het spectrum voor de groei aanzienlijk beter ligt bij TL-lampen). Maak wel dat je de correcte kleurcode hebt. Voor die codes verwijs ik je naar deze topic:
      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...imte-t215.html
      Mag ik canna boost bij iedere waterbeurt meegeven? Of maar 1 keer per week?
      Voeding in je water aangieten: er wordt aangeraden van dat om de dag te doen. Dus eenmaal puur water en eenmaal je voeding (in de juiste hoeveelheden gemengd met water). Ga je concentratie langzaam opbouwen zodat je ze niet gaat overvoeden. Het is niet omdat je ze volstopt met voeding dat je super planten gaat krijgen, velen mispakken zich hier en gaan maar voeding geven tot wanneer de grond zo verzadigd is met voedselelementen en je plant aan overvoedingsverschijnselen gaat lijden... Liefst iets te weinig dan teveel (nuja, liever geen van beide natuurlijk ).

      En die pk13/14 mag dat maar 1 week gegeven worden? Heb gelezen dat er zijn die dat 3 weken meegeven in kleinere dosis.
      Ik deed dat (met die van Bio Nova) meerdere malen per week, om de dag zoals ik dat reeds beschreef. Wederom opletten met hoe sterk je ze gaat concentreren. Je planten een beetje lezen is hier aangeraden en het minste probleem al direct proberen te evalueren zodat je snel op de bal kan spelen .

      Dan nog een laatste vraag: mijn kast is 2 vierkante meter. En er kunnen enkele potten in van 11liter. Hoeveel planten best zetten op die 2m2
      Hangt ervan af hoe groot je potten zijn qua oppervlakte. Meestal gaan mensen 3x3 of 4x4 op een vierkante meter zetten. Je kan ook 10x10 planten zetten bij wijze van spreken, het voordeel dat je hebt als je veel plantjes hebt is dat de groei iets ingekort kan worden doordat je tent sneller groen zal zien (Sea of Green) en dus sneller in bloei kan gezet worden.

      Mijn andere oogsten waren zeer lekker en de planten altijd mooi groen. Maar op een goeie 30 planten haal ik maar 230-400gr. Vind dat nogal weinig als ik de andere resultaten zo lees. Daarom wil ik graag eens wat hulp voor ik start met de volgende kweek.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Kannabia big band

          Warmte... ik krijg de temperatuur juist op 28graden en dit met een airco die draait op volle toeren. Dit komt door de lampen. Nu mijn aan en afzuiging gaan bijna tot het maximum. Meer kan ik niet geven want dat begint wel redelijk lawaai te maken(buren). Misschien eens zo een cooltube aanschaffen?
          De temperatuur dat je aanzuigt is -vooral in deze tijd van het jaar- te warm. Misschien zorgen dat je vanuit een koelere plaats lucht kan wegtrekken.
          Een alternatief is hier om een buitenkweek te doen tijdens de warme zomermaanden (geloof me, die temperatuur omlaag krijgen is niet zo simpel). Wat ik je eigenlijk het meeste aanraadt -vast nog niet aan gedacht- is het laten lopen van je dagritme voor je planten tijdens ONZE NACHT. Zo heb je koelere lucht ('s nachts bij ons is het koeler dan overdag jawel ) die je aanzuigt in het dagritme en warme lucht die je aanzuigt tijdens de nacht van de planten (zo hou je de temperatuur een beetje op peil). Lijkt me de enige oplossing om die warmte een beetje meester te blijven.

          En mijn luchtvochtigheid ligt iets te laag. Ik heb een bevochtiger gekocht voor dit probleem. Maar het meeste word weggezogen door mijn afzuiging
          Blijkbaar heb je wel veel aan materiaal daarzo . Allemaal mooi en wel natuurlijk maar wat ik hiervoor uitlegde kan ook een deel van je problemen weghelpen in die zin dat je afzuig minder krachtig zal moeten gaan draaien (zowel dag en nacht) en zo heb je ook veel minder vocht die weggetrokken wordt en vervangen door droge lucht .
          Vochtigheid is naar mijn inziens het belangrijkst in het begin: ontkiemen/zaailingen of het aanpakken van stekjes. Daarna is het niet meer dramatisch om met lagere LV te zitten. Maar hoeveel bedraagt hij feitelijk? Zo heeft iedereen een idee van hoe sterk het probleem juist is.

          Comment


            #6
            Re: Kannabia big band

            Jeps, hier ben ik alweer
            Mijn lv is rond de 30. In het begin trek ik zakjes over de stekken en plantjes. Maar dan worden ze te groot voor die zakken. Ik zet mijn meter in het midden van de plant. Of moet ik ze ergens anders meten?

            Foto's komen er zeker en vast. Ik moet nog starten met mijn kweek. Maar ik ga zeker alles op forum zetten bij kweekverslagen. Beloofd.

            Mijn vorige 3 kweken was van sweet seeds...black jack...feminized.
            Nu zie ik altijd kleine bolletjes onder de toppen. En ik dacht dus het zijn mannetjes. Maar ze komen nooit uit die bolletjes. En ze zijn echt minim klein.Ter grote van een speldekopje. Zouden het hermafrodieten geweest zijn? Misschien is het daardoor dat ik zo weinig oogst.

            Nu eens een nieuwe soort gehaald. Ben eens benieuwd hoe het zal aflopen. 500gr per 600w??????? wow, dat wil zeggen dat ik daar een kilo kan halen. Nu ga ik ferm mijn best doen ze. Kga dat nooit opkrijgen

            Jona ik hou je zeker op de hoogte.

            Comment

            Bezig...
            X