Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladluis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladluis

    Korting op 420shop
    Ik heb vliegende bladluis in m'n kast nou wil ik morgen daar tegen spuiten, maar mag ik dan ook m'n toppen spuiten? Ze staan in de 3e week van de bloei

    alvast bedankt Mark

    #2
    Re: bladluis

    pyretex is normaal toegelaten tot 5 weken voor de oogst dacht ik , dus voor een pesticide is het iets te nipt denk ik , er zijn vele eco-middeltjes tegen bladluis als afkooksel van munt bv. ik zou dat eerst proberen.

    grtz

    Comment


      #3
      Re: bladluis

      je zou het kunnen doen, maar ik ben het tog wel eens met Thelos. omdat het met kruiden net zo goed, beter nog het is niet giftig!

      smoke ze

      Comment


        #4
        Re: bladluis

        look oplossen in lauw water en je bladeren inwrijven , hebben ze niet graag,
        http://img141.imageshack.us/img141/8375/dsc01047p.jpg
        of dit



        Bayer Anti-Bladluis is speciaal bestemd voor gebruik in de moes-en siertuin ter bestrijding van bladluizen in groente- en fruitgewassen en in siergewassen. Samenstelling: pirimicarb
        Gehalte: 50 gr/ltr
        Toxicologische groep: carbonaat met cholinesteraseremmende werking
        Gevarenteken: zeer licht ontvlambaar
        Verpakking
        100 ml, voldoende voor 30 liter spuitvloeistof

        Toepassing
        Goed omroeren. Niet meer klaarmaken dan direct wordt gebruikt. De aldus verkregen spuitoplossing wordt met daartoe geschikte apparatuur over het gewas gespoten. Bij behandeling van bomen en struiken zodanig spuiten, dat het gewas goed wordt bevochtigd, d.w.z. tot het moment, dat de spuitvloeistof begint te druipen. Bij behandeling van groentegewassen en andere laag blijvende gewassen dient niet meer dan 1 liter spuitvloeistof per 10 m2 te worden gebruikt. Niet spuiten bij felle zonneschijn; beter is het tegen de avond te spuiten. Jonge planten kunnen erg gevoelig zijn voor spuitschade; bij toepassing op jonge planten is daarom voorzichtigheid geboden.

        Gewassen
        Sierplanten, groente en fruit

        Productkenmerken
        Uitstekende werking tegen bladluizen
        Spaart bijen en lieveheersbeestjes
        Korte veiligheidstermijn; kan in groente tot 7 dagen voor de oogst worden toegepast
        Gebruikskalender

        suxes groene groet
        ps beter in begin preventief tegen ongedierte etc jou stekken behandelen ; ander alternatief

        roofmijt uit de natuur

        http://img141.imageshack.us/img141/8375/dsc01047p.jpg
        Last edited by latindos; 31 August 2009, 06:46.
        Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

        Comment

        Bezig...
        X