Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weed binnen zonder toevoegingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weed binnen zonder toevoegingen

    Korting op 420shop
    Geachte leden van jointjedraaien,

    Ten eerste wil ik even melden dat ik nieuw ben op dit forum en me ook al netjes heb voorgesteld in het desbetreffende kopje daarvoor.

    Nu had ik een aantal vraagjes die ik graag beantwoord zou hebben, het 2 dagen googlen naar deze vragen leverde niet het gewenste resultaat en daarvoor wil ik het graag hier doen, aangezien ik hier al een hoop goeie dingen gelezen heb. ik zal de vragen nummeren zo blijft het wat overzichtigelijker:

    Ik ben sinds enige tijd zaadjes die ik wel eens vindt tussen mijn topjes aan het verzamelen, na een jaar ofzo heb ik dan 7 zaadjes kunnen verzamelen. 3 van deze zaadjes heb ik dinsdag ofzo te ontkiemen gezet (natte wattenschijfjes ( dan groeit het worteltje minder snel in de watten) op een schoteltje en daarover plasticfolie met een aantal gaatjes . met als resultaat vandaag 1 zaadje met ongeveer 1cm uitloop (ontkieming/worteltje)

    ik vandaag naar de growshop, en ja hoor. die was dicht. Dus ik maar naar het tuincentrum hier in het dorp waar ik 3 potjes van 12 liter heb gekocht, 1 zak 40l bemeste cocus grond, cocopeat ofiets. en voeding voor bloeiende planten, merk aveve
    ( twijfel of ik die kan gebruiken, maar bij gebrek aan beter)

    ik de mest in 1 emmer gedaan, pakweg 10 liter. kuiltje gemaakt van ongeveer 1 cm en 1 ontkiemde zaadje met pinset hierin gedaan,( had gelezen dat zuren van je handen niet bevorderend zijn) worteltje naar onderen. daarna afgedekt en 200ml water gegeven, en een teentje knoflook in de pot geduwd ( tegen spint had ik gelezen)

    Nu heb ik eigenlijk niet de plek om dit met lampjes te gaan doen en het mag ook niet overigens. waardoor ik gelijk aan mijn eerste rits vragen kom.

    1: kan het zonder licht, ivm dag nacht cyclus. of hebben ze echt persee 16 uur licht nodig in week 1?

    2:Indien het kan zonder licht, hoe zet je ze in de bloei, hoe verander je dan de cyclus naar 12/12 of hoeft dat ook niet persee. of zijn er andere manieren dan hiervoor.

    dan zo nog wat vragen:

    Ik heb ze dus op pakweg 10 liter cocusgrond staan, is dit genoeg? heb ook ergens gelezen een bak van 30 liter. of blijven ze dan gewoon wat kleinder.

    Stel ik heb een aantal handige lampen, die je zo heel handig overal boven kan hangen. en er zit een 100 watt lamp in. en ik hang die 50/60 cm erboven. Gaat mijn plantje dat toch leuker vinden dan?

    Klopt het dat als je de laatste periode water met siroop doet mengen dat je dan een zoet smaakje aan je wiet krijgt?

    Hoeveel water hebben de plantjes nu eigenlijk nodig, of kan je dat het beste op gevoel doen. ( ben overigens ook van plan ze te gaan bespuiten met de plantenspuit)

    Verder valt me even niks in(korte geheugen), maar er komen zekers nog meer vragen



    Groetjes
    Last edited by Stixxx.nl; 5 September 2009, 19:10.

    #2
    Re: Weed binnen zonder toevoegingen

    Op je 1e vraag; nee het kan niet zonder licht. En wietplanten hebben in de groei fase ook 18 uur licht per dag nodig, dus niet 16 uur per week.
    Je moet dus echt een kastje/tentje hebben met een of meerdere lamp(en). Een paar spaarlampen of wat TL buizen kan al genoeg zijn! Kijk daarvoor maar is hier .

    Vraag 2; Het kan niet zonder licht. Dan zullen ze niet groeien en kun je ze dus ook niet in bloei zetten (wat inderdaad 12/12 per dag is).


    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Weed binnen zonder toevoegingen

      Ik had van vrienden vernomen dat kokusgrond het beste was.

      Er staat op de verpakking van de kokusgrond dat het gecomposteerde kokusvezels zijn. dus lijkt mij met compost?

      Vandaag stak zij (hoop ik) dan ook haar kopje boven de grond uit, vanavond om 22 uur gaat die even in de kast 6 uurtjes (donker), daarna onder aquarium tl licht. ( die heb ik nog liggen).

      Morgen maar eens naar praxis en beetje knutselen met hout en folie

      Comment


        #4
        Re: Weed binnen zonder toevoegingen

        Ik weet niet hoe het zit met die kokos grond, normaal gesproken kiezen kwekers daarvoor omdat er helemaal niets aan voeding inzit

        Dat aquarium TL licht kan een negatieve kleurcode bevatten, je zou eens moeten checken welke kleurcode erop staat. Hier vind je meer info over TL buizen en kleurcodes; http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...zen-t1796.html .

        Succes met knutselen; zorg dat het kastje lucht- en lichtdicht wordt.

        Oja, je kunt aluminiumfolie gebruiken om het licht in de kast te weerkaatsen. Maar als je het hout mat wit verft, weerkaatst dit ook goed. Waarschijnlijk heb je hier ook wat aan, bij het knutselen: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ast-t1824.html.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        Bezig...
        X