Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit Kwantiteit

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kwaliteit Kwantiteit

Korting op 420shop
    L.s.

Ik wil onder een 600W HSP lamp gaan kweken, wat ik nergens terug kan vinden is de idiale aantal planten onder 1 lamp per vierkante meter. Niet onbelangrijk is de oogst die ik per vierkante meter mag verwachten?

Met wat voor een soort plant zou een beginner dan als eerste kunnen beginnen. Ook een beetje gelet op de totale groei-bloeiperiode.

Groeten,

Re: Kwaliteit Kwantiteit

Regel is als je een goede kweek hebt 1 gram per watt..
    Dus voor een 600 wat(volgens velen ideaal voor 1.20m²) zou
    dit neerkomen op 600 gram..al is dit voor de gemiddelde kweek wel erg royaal..
    Het ideale aantal planten kun je niet zeggen,sommigen halen dit gewicht met 5 planten,anderen groeien korter voor en houden de plantjes klein,maar zetten dan 25 planten op hetzelfde oppervlak,
    Mijn advies:
    Veel lezen,en bekijken wat jou het beste ligt.
    En bij veel zaadbanken wordt wel aangegeven of het een makkelijke of moeilijke plant is,en hoe lang de bloeiperiode ongeveer duurt.
    Succes!

Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

wat ook een factor is of een plant een opbrenger is of een plant die meer voor e smaak is

kijk een pp of een white widdow zal meer opbrengen dan een lowryder bijvoorbeeld

Comment

Hey Candyman,

Het beste resultaat krijg je met 7 liter potten (21cm diameter). Een stuk of 24 is ideaal. Je kan ook kleinere potten nemen en de 'see of green' methode toepassen maar dat is meer knipwerk en zelden meer oogst.
        Voor maximum opbrengst adviseer ik je NLX of Santa Maria. Sterke makkelijke planten ook voor beginners. Voorgroei niet nodig, direct 12/12 bij stekje en wél voorgroei 2-3 weken bij zaadplantje (pot 9x9x10) en dan ook direct erna op 12/12.
        Maar er zijn natuurlijk veel meer strains waaruit je kan kiezen

Groeten, Seedcache

Comment

Ik zou zeggen gewoon je eigen methode zoeken want elk gaat je een andere raad geven, ik zou zeggen een grote aardebak met 4 tot 16 planten, een ander gaat zeggen 1/16 planten scrog of sog, dan heb je nog WOG ook enz....

Ga er gewoon vanuit dat je normaal wel rond 400gr er zal afhalen en neem geen AF als je niet zeker bent hoeveel planten je moet nemen, als je dan te weinig planten genomen hebt kan je ze nog altijd wat langer laten voorgroeien
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

mijn advies is hetzelfde als smoking , grote aardebak met zo een 5 tot 15 planten , want je geeft je planten in ieder geval dan wel goed de ruimte om te wortelen , dit is volgens mij het succes van deze methode.

Comment

ik heb zelf een kast van 120 x 120 en heb daar nu 5 planten in staan ( begonnen met 8 )
              daarboven hangt een 600 watt HPS te schijnen, maar nu de planten na 4 weken voorgroeien al 3 weken op bloeien staan ben ik blij dat er 1 plant is doodgegaan en 2 mannatjes tussen zaten. het hokkie raakt lekker vol al.

als beginnende kweker kun je het beste 0,5 gram per watt aanhouden dus in jou geval max 300 gram

maar idd zelf wat aan klungelen en heel heel heel veel lezen want met eén verkeerde voedings beurt kun je een hele oogst verkloten.

Comment

Dames en heren,

Bedankt voor de reactie/

Comment

[info]Topic verplaatst naar: Vragen binnen wiet kweken.
                  Grtz bobo[/info]

Comment

intressante thopic, bedankt =)

Comment

Bezig...
                    X