heb bruine vlekken op mijn blaadjes!!!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Witn
    Retired
    • Jul 2009
    • 88

    #1

    heb bruine vlekken op mijn blaadjes!!!!!

    Korting op 420shop
    kheb bruine vlekken op mijn blaadjes,heb al bij misty in haar ABC gekeken maar ik weet nie hoe het komt dat die vlekken er zijn.het kan van vliegjes zijn maar het kan ook zijn dat ze ziek zijn
    ik raak er geen wijs uit,kan iemand mij helpen aub
    heb wa foto's genomen
    Attached Files
  • Smoking Fifi
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2009
    • 1362

    #2
    Re: heb bruine vlekken op mijn blaadjes!!!!!

    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...men-t6968.html

    Ik vermoed een magnesium tekort of een calcium tekort.. Kan je es een foto nemen van de totale plant?

    magnesium kan je oplossen door bitterzout maar als het calcium is ga je het probleem verergeren
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment

    • Witn
      Retired
      • Jul 2009
      • 88

      #3
      Re: heb bruine vlekken op mijn blaadjes!!!!!

      hoi smoking fifi,zal vanavond eens foto nemen van de plant maar met dat je vermoed dat het een tekort aan magnesium of calcium tekort is denk ik dat het een tekort aan calcium is.had daar over gelezen op het ABC van misty,heb dan een beetje magnesium gegeven en zoals je zegt is het niet verbeterd.

      tanks voor de info
      grts witn

      Comment

      • Smoking Fifi
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2009
        • 1362

        #4
        Re: heb bruine vlekken op mijn blaadjes!!!!!

        Dan zeker niet opnieuw magnesium toevoegen want dan kan je de blokkade van het calcium verhogen
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment

        • ceBep
          Retired
          • Jun 2009
          • 4745

          #5
          Re: heb bruine vlekken op mijn blaadjes!!!!!

          Lijkt mij ook op een Ca-tekort.


          bron: http://www.snow-white.nl/nederland/h42.htm

          Oplossingen:
          Bij te hoge EC in het medium spoelen of tijdelijk schoon water geven.
          Grond opwaarderen dmv dolomiet, gips, kalikiezelkalk, magnesiakiezelkalk, thomasslakkenmeel, tripelsuperfosfaat of kalknitraat.
          Via de voeding kan extra calcium toegediend worden met vloeibare kalkmeststoffen, zoals calciumnitraatoplossing.

          vale.

          Comment

          • Witn
            Retired
            • Jul 2009
            • 88

            #6
            Re: heb bruine vlekken op mijn blaadjes!!!!!

            thanks voor de reacties zal zeker calciumnitraatoplossing geven
            grts witn

            Comment

            • 3cpio
              Retired
              • Sep 2009
              • 9

              #7
              Re: heb bruine vlekken op mijn blaadjes!!!!!

              Kan ook wortelvlieg zijn, had ik ook.
              Eerst dacht ik voedings problemen. Daar alles aan gedaan maar het ging niet weg totdat ik wat mini-vliegjes weg zag lopen en vliegen.
              Ik zocht het op met Google.
              Ik zag wit doorzichtige larfjes/maden bij de wortels in de aarde van een paar milimeter groot.
              Deze vreten de jonge worteltjes op en de bladeren waar deze de voeding van krijgen vertonenen deze op de foto's duidelijke verschijnselen.
              Met de hand heb ik de besmette aarde tussen de wortels weggehaald ( ik had 7 planten) en nieuwe verse aarde toegevoegd. Helemaal is het nooit over gegaan. Per dag ving ik 10 tot 20 vliegjes en doode ik enkele larven met de hand. Maar het resultaat werd wel acceptabel. Hier en daar nog een beetje gedeeltelijk bruin blad.

              Nu komt het mooiste; omdat ik goede aarde wilde hebben kocht ik potgrond met lange voedingswaarde wat genoeg zou zijn voor 6 maanden voeding per plant. Deze kosten 7.95 per zak in plaats van bijvoorbeeld 3 zakken voor 3,95. Nu juist in deze aarde zitten de eieren/larven die de winter overleeft hebben en groeien onder gunstige omstandigheden weer uit tot vliegjes die 3 tot 4 x per jaar weer eieren leggen.
              De laatste lichting wacht weer op het nieuwe jaar voor dat ze uitkomen.

              Vroeger deden de kastuinders de grond uit hun kassen eruithalen en stoomden ze de grond om zulke parasieten te doden maar dat schijnt haast niet meer te gebeuren.
              Er is een bestrijdingsmiddel maar dat kon ik zo gauw niet vinden en omdat ik de canabis medisch wil gaan gebruiken vind ik dat ook ongewenst.

              Ik heb nog eens goed naar de foto's gekeken en dat ziet er echt het zelfde uit zoals ik ze ook had.
              Last edited by 3cpio; 1 October 2009, 20:52.

              Comment

              Bezig...