paar beginners vragen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • smoker12
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2009
    • 45

    #1

    paar beginners vragen

    Korting op 420shop
    hoi
    ik wil een plant weg zetten ik heb ze al ontkiemt met een keukenpaier vochtig gemaakt en al gepot maar mij vraag is kan je ook gewoon licht van buiten en dan savond paar licht van de lampen dan is er ongeveer 16 uur licht
    en als je ze gepot hebt moet je dan al onder de lamp zetten als je onder een speciale lamp zet
  • GrassOfGod
    Retired
    • Sep 2009
    • 79

    #2
    Re: paar beginners vragen

    Ik denk dat het beter is om constant 1 soort van licht gebruiken. Ben hier niet zeker over, ben zelf ook maar net begonnen

    Comment

    • Izthewiz13
      Senior Grower
      • Jul 2009
      • 950

      #3
      Re: paar beginners vragen

      Er zijn genoeg threads over licht op het forum hier Maar eve vo je te helpen. Je kan kweken onder TL lampen , spaarlampen , Ledlampen , HPS-lampen , MetalHalidelampen(voor de vegetatieve status), etc... Als je het zaadje gepot hebt , doe dan ff folietje over je potje voor luchtvochtigheid te behouden. Je kan dat gerust al onder de lamp zetten doe ik ook altijd(correct me if wrong) , Het is idd het best van niet te veel verschillende soorten licht te bezigen , elke soort lamp heeft andere eigenschappen(spectrum , lumen , etc).

      Veel suc6 mate

      Izzzz

      Comment

      • Tosti
        Retired
        • Jun 2009
        • 306

        #4
        Re: paar beginners vragen

        Licht van buiten is nog altijd het best.

        Maar wanneer ze achter glas (blokkeert veel licht) staan zullen ze te weinig krijgen om lekker bossig te groeien, ze zullen dan erg in de lengte groeien (stretchen) en weinig vertakken.

        Dus dan kun je ze het best overdag buiten zetten zolang het nog warm genoeg is.

        Het is wel een beetje laat voor een buitenkweek.
        Dus je zult ze direct moeten laten bloeien buiten, of een kweekhokje gaan inrichten ben ik bang.

        Groetjes

        Tosti

        Comment

        • wigyour
          Retired
          • Jun 2009
          • 265

          #5
          Re: paar beginners vragen

          Een BEETJE te laat?
          Buiten kweken kan gewoon niet meer.
          Je zult onder een lamp moeten gaan kweken, of gewoon niet.
          Ik denk dat je voor de micro kweek zult gaan, en niet voor t zware geschut.
          Zoek eens even onder "TL" of "Spaarlamp", daar zul je wat info vinden.
          Hang de lamp 5 CM boven je plantje en zorg dat je hem makkelijk kan verstellen.
          En zorg daarnaast ook voor goeie ventilatie.
          Dit kan je doen met een gewoon computer vennetje, maar je zou er ook normale ventilator bij kunnen zetten.
          Zorg dat ze lekker veel frisse lucht krijgen en houd de Temp. boven de 20 graden.

          Peace.

          Comment

          Bezig...