Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

drogen in grote plastic opbergdoos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    drogen in grote plastic opbergdoos

    Korting op 420shop
    Last edited by warrior; 26 September 2009, 14:59.

    #2
    Re: drogen in grote plastic opbergdoos

    amoi, dat is een goede vraag over de plasticbox waar ik ook wel op het antwoord zou willen hebben.
    toevallig dat ik er gister nog met een gast er over had, maar ook wij hebben zoiets van de stoffen en de geurafscheiding van het plastic kan volgens ons wel de toppen be-invloeden!
    Maar ik moet eerlijk bekennen dat wij het niet echt zeker weten.
    Hopelijk krijg jij en wij daar een goed antwoord op.

    gr tiedel en gast

    Comment


      #3
      Re: drogen in grote plastic opbergdoos

      als je gaat drogen hoeft het niet 100% licht dicht te zijn
      er mag gerust iets licht bij komen hoor geen probleem
      Als je ze maar niet in de volle zon gaat hangen
      maar een donkere koele ruimte met een lage LV is goed
      denk aan een kelder, kleren kast , zolder , kweekhok ertc etc

      in een plastic trommel zou ik niet doen zo heb je kans dat de toppen op elkaar gaan liggen en dan gaan rotten, dus op de kop ophangen aan een lijntje is het beste

      Comment


        #4
        Re: drogen in grote plastic opbergdoos

        Oorspronkelijk geplaatst door swingers View Post
        als je gaat drogen hoeft het niet 100% licht dicht te zijn
        er mag gerust iets licht bij komen hoor geen probleem
        Als je ze maar niet in de volle zon gaat hangen
        maar een donkere koele ruimte met een lage LV is goed
        denk aan een kelder, kleren kast , zolder , kweekhok ertc etc

        in een plastic trommel zou ik niet doen zo heb je kans dat de toppen op elkaar gaan liggen en dan gaan rotten, dus op de kop ophangen aan een lijntje is het beste
        Het is geen plastic trommel, het is zoiets: http://www.overtoom.be/nl/gerecyclee..._nl283332.html

        Uiteraard mogen de toppen niet op elkaar, dat is ook de vraag en het probleem niet...

        De bak heeft een inhoud van +- 80L (in die buurt, heb het al eens berekend). Als je er dan zo'n rekjes inzet zoals bijvoorbeeld bij alien te koop is, of ze aan een lijntje naai en omgekeerd ophang. Dan past dat wel netjes en voor paar plantjes perfect (die zelfs niet tegelijk klaar zijn). Daar ik een actieve out erop zou vijzen en paar gaatjes in, denk ik dat de luchtcirculatie wel ok is. 't Valt of staat met die plastic. Zou het graag snel oplossen. Ok, een darkstreet 40*40*120 voor 59 euro zou ook kunnen maar eerlijk gezegd, heb echt geen plaats om dat ook nog discreet weg te zetten en als het niet echt nodig is wil ik liefst verdere kosten vermijden. Heb zo'n ikea kast leeggemaakt maarja, als ik daar een gat ga inboren om een actieve fan te laten uitblazen dan heb ik die kast ook weer lekker verkloot...
        Heb schrik dat die 10 minuutjes openzetten en dat hele kleine kiertje, niet voldoende is om hem te laten drogen zoals het moet.

        Misschien ben ik gewoon te argwanend, maar heb dit nog nooit gedaan en echt geen zin om het te verpesten nu
        Last edited by warrior; 21 September 2009, 13:21.

        Comment


          #5
          Re: drogen in grote plastic opbergdoos

          Als je er voor zorgt dat de lucht in je kist continue ververst wordt moet je je volgens mij weinig zorgen maken, leg alles op een gaasje en het droogt wel..
          Zet de kist natuurlijk in een zo droog mogelijke plaats.

          Succes !
          Richie
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-s-in-het-hok

          Comment


            #6
            Re: drogen in grote plastic opbergdoos

            Oorspronkelijk geplaatst door Richie View Post
            Als je er voor zorgt dat de lucht in je kist continue ververst wordt moet je je volgens mij weinig zorgen maken, leg alles op een gaasje en het droogt wel..
            Zet de kist natuurlijk in een zo droog mogelijke plaats.

            Succes !
            Richie
            Wel ik dacht net hetzelfde, dat als je dus een vrij grote passieve inlaat maakt (die je ook met nylonkous ofzo afdekt) en een 12 cm fannetje die proper uitblaast. Dan wordt die lucht echt constanst ververst want het is geen groot oppervlak. Die bak zou gewoon superhandig zijn, deksel kan ik erop klikken, en hoef maar een stopcontactje...

            Ik twijfel, als het negatieve invloed zou hebben dan heb ik geen rokertje en ik voel me niet geroepen om guinee pig te spelen
            Last edited by warrior; 21 September 2009, 13:20.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: drogen in grote plastic opbergdoos

                Owke, beetje late update. Foto is van gisteravond. Heb toch nog eerst wat opgezocht ivm dat plastic en besloten het risico niet te nemen en de box ook niet kapot te doen (kosten wel wat).

                Ik post straks even een fotootje want de pp'tjes staan nu 62d op 12h. Heb gisteren nog water gegeven maar denk dat 1 plant (de middelste) eigenlijk een dezer om zou kunnen...

                De linkse vooraan snap ik niet (derde foto close up). Ben vertrokken van feminized zaad. Weet dat daar veel grotere variaties kunnen inzitten maar toch. Alle planten vertonen afstervingsverschijnselen, maar die kolos blijft prachtig groen. Die plant lijkt gewoon puur top, ongeloofelijk, snap er niets van. Denk dat de helft van zijn haartjes ook bruin is ondertussen...

                Dit is zoals gezegd, mijn eerste keer. Ik trek straks snel voor de lamp aangaat een duidelijkere foto. Advies is meer dan welkom
                Attached Files
                Last edited by warrior; 26 September 2009, 15:06.

                Comment


                  #9
                  Re: drogen in grote plastic opbergdoos

                  Planten drogen us nog ene hele kunst is geloof niet dat het zal lukken in een bak of kist
                  heb je geen mogelijkheid om ze bv in je schuur op te hangen?
                  Mocht je toch in en kast of dood gaan doen let dan heel goed op schimmel want dat zal heel snel komen.
                  De droog manden die ze bij aliien hebben die kan je ook bij Ikea kopen zien er wat anders uit maar idee is zelfde en deze koste 1 euro en 4 verdiepingen.
                  Bij drogen heb je echt veel lucht nodig en een droge ruimte

                  Suc6
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: drogen in grote plastic opbergdoos

                    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    Planten drogen us nog ene hele kunst is geloof niet dat het zal lukken in een bak of kist
                    heb je geen mogelijkheid om ze bv in je schuur op te hangen?
                    Mocht je toch in en kast of dood gaan doen let dan heel goed op schimmel want dat zal heel snel komen.
                    De droog manden die ze bij aliien hebben die kan je ook bij Ikea kopen zien er wat anders uit maar idee is zelfde en deze koste 1 euro en 4 verdiepingen.
                    Bij drogen heb je echt veel lucht nodig en een droge ruimte

                    Suc6
                    heb bij alien zo'n zak gekocht een tijd terug om 'pulls' in te drogen hehe. Ik ga het doen in mijn kleerkast voorlopig. Ik ben dom geweest, had gewoon naar zeeland moeten rijden en dat kleine tentje kopen voor 60 euro maar goed daar kom ik weer om half acht achter... Ik zet de schaar straks in die middelste plant, heb nog een pc fannetje dat al op een adapter zit. Moet alleen zien dat ik niet teveel licht binnenlaat en dat zou toch echt moeten lukken dan hoop ik.

                    Comment


                      #11
                      Re: drogen in grote plastic opbergdoos

                      Zo, ik heb dus 1 plant gesnoeid. De trichomes zijn milky, daarom laat ik die kolos nog staan (hoe meer stoned hoe beter hehe). Hij krijgt van gisteren geen water meer, dat moet dus wel goedkomen.

                      Heb mijn rekje geopend en opgehangen en die plant is vrij proper geknipt al zeg ik het zelf (zeker voor de eerste keer). Mijn laatste vraag is, hoeveel procent moet je af doen van het totale gewicht (ongeveer) om te weten wat je droog overhoudt? Kan ik rekenen wanneer ik nog eens zou moeten paar plantjes zetten want ik rook er enkel zelf van.


                      edit: heb die kolos dus gekliefd... Laat hem nu nog 4-7d staan zonder water en we zien wel wat dat geeft
                      Last edited by warrior; 27 September 2009, 02:12.

                      Comment


                        #12
                        Re: drogen in grote plastic opbergdoos

                        Wow dat merk je al heel snel 1/3 van je natte toppen is water dus slinkt heel snel je zal het wel zien.
                        In een kast is goed idee houd het inde gaten of er geen schimmel op komt zou jammer zijn.
                        Maak je foto voor ons?
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: drogen in grote plastic opbergdoos

                          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                          Wow dat merk je al heel snel 1/3 van je natte toppen is water dus slinkt heel snel je zal het wel zien.
                          In een kast is goed idee houd het inde gaten of er geen schimmel op komt zou jammer zijn.
                          Maak je foto voor ons?
                          Jep jep, die komen er straks aan. Zal er ff eentje opzetten van hoe het nu is, en als het vanavond donker is post ik wel eentje van de vangst. Ook van het klieven. Er zit geen afval meer aan en ze liggen netjes uit elkaar, een verdiepje was net genoeg voor diegene die al om is.

                          Kijk aub even naar mijn droogoplossing. Ik heb hier geen plaats meer (studio) dus het zal jammergenoeg toch zo moeten... Ben dat schijtebeu en aan het sparen, volgend jaar koop ik wel een huisje en dan zijn de plaatsproblemen van de baan maar ik rij ook graag in iets moois rond, je kent die dilemma's.

                          Aan - en opmerkingen meer dan welkom uiteraard

                          ps: die ventilator staat aan, blaast uiteraard weg van de kast. Of het veel helpt, sja ik voel me er beter door
                          Attached Files
                          Last edited by warrior; 27 September 2009, 13:24.

                          Comment


                            #14
                            Re: drogen in grote plastic opbergdoos

                            Af en toe keer je kast flink open zetten en de kamer luchten ramen open en goed in de gaten houden dan moet het wel lukken.
                            Steek een wierook stekkie aan dat wil ook wel helpen
                            Liggen je topjes op harde ondergrond?
                            Als dat zo is leg er dan kranten onder kan evt vocht daar in kruipen
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: drogen in grote plastic opbergdoos

                              de topjes liggen mooi in dat hangrekje. Het is in mijn slaapkamer en hier staat een grote koepel open (heb wel met vliegengaas alles netjes afgewerkt dus geen ongedierte binnen). Verder staat hier nog een muggenraam in dus de lucht moet wel ok zijn. En aangezien ik niets heb om te roken en het nog vertik naar NL te rijden is de luchtkwaliteit hier uitzonderlijk hoog
                              Last edited by warrior; 27 September 2009, 18:35.

                              Comment

                              Bezig...
                              X