Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht uren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht uren

    Korting op 420shop
    Hallo

    Vraagje

    Binnen planten gaan in bloei op 12/12
    Dat snap ik niet.... Buiten gaan de planten in bloei als het eerder donkerder word.
    Juist net na de zomer eerder en langer donker en dan gaan mijn planten bloeien.
    Hoe kan het dan zijn dat ze binnen op 12/12 gaan bloeien?

    Volgende vraag
    Nu heb ik perongeluk mijn planten op 12/12 laten groeien en worden lange steeltjes en maakt niet uit of ze dicht bij de lamp staan of niet.
    Daarnaast kweek ik met spaarlampen 3 x 18 watt
    En nu komt het ik wou week laten voor groeien die zitten er nu inmiddels op en nu moet ik overgaan naar bloei
    Hoe ga ik dat nou oplossen?

    Graag meerdere antwoorden wil namelijk altijd beetje kunnen kiezen
    Last edited by belladonna; 21 September 2009, 08:50.
    God was never on your side..

    #2
    Re: Licht uren

    gewoon laten staan bella je hebt nu gedwarfd dat is vanaf zaadje gelijk op 12/12
    dat houd in dat je een klein plantje houd die eerder zijn geslacht laat zien en
    jah ook eerder gaat bloeien maar nu moet je gewoon de klok laten staan hij gaat nu niet gelijk bloeien maar eerst voorbloei pas dan kan die gaan bloeien je
    kan ook nog de klok trug zetten op 18/6 tot je de voorbloei waarneemt
    en dan zet je hem dan op 12/12 trug

    mvg dh

    Comment


      #3
      Re: Licht uren

      Die van mij waren voorgegroeid met 24 licht en kregen ook bloei nu ik er aan denk. Geen punt Bella ze slaan wel weer aan de groei.
      "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

      Medigebruiker

      Comment


        #4
        Re: Licht uren

        Ik zou gewoon verder gaan met de bloei Bella niet naar die 18/6 ofzo terug gaan, gewoon de lampjes er zo dicht mogelijk op plaatsen en laat maar bloeien. Ik denk dat je zo wel klein plantjes gaat hebben (geen LR1 klein want das extreem )
        Maar wel met iets compactere topjes dan dat je ze zou laten voorgroeien.

        Dat van die uren donker voor de bloei te triggeren enzo ga ik aan monty overlaten die kan dat beter uitleggen en heeft er meer kennis in dan ik
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: Licht uren

          Mijn idee?
          Gewoon doorgaan op die 12/12.
          Ze staan nu gewoon al vanaf begin op 12/12 dus bloei.
          Buiten en binnen kun je niet vergelijken,wanneer de bloei er in schiet is ook afhankelijk van de soort.
          12/12 wordt binnen gebruikt omdat dit het beste resultaat zou geven,maar waarschijnlijk werkt 13/11 of 11/13 ook gewoon.

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #6
            Re: Licht uren

            Je plant gaat in de bloei als er meer dan 10 uur voldoende actief bloei hormoon in voldoende hoeveelheid in je plant aanwezig is. Onder invloed van licht wordt dit actief bloei hormoon omgezet in een passief bloei hormoon. Staat de plant in het donker dan draait dit proces zich weer om en wordt het passieve bloei hormoon weer omgezet in het actieve bloei hormoon. Deze omzetting duurt 2 uur. (de eerste 2 uur dat je plant donker staat) Dus je plant gaat pas bloeien als ze 12 uur donker staat. Of een plant in bloei geraakt is dus afhankelijk van de hoeveelheid donker uren en niet van de hoeveelheid licht uren!

            Planten maken langere cellen aan in het donker dan als in het licht dit verklaart je strekking van je spruitjes Doordat die al meteen op 12/12 stonden ervaren ze vrij lang donker en strekken dus meer. Gewoon herplanten tot aan de lobbladen.


            Hoop dat ik niet weer te technisch ben in me uitleg Donna.

            Grtz
            Last edited by monty; 21 September 2009, 09:47.

            Comment


              #7
              Re: Licht uren

              gewoon t klokje op 12/12 laten staan,ze zullen dan niet te groot worden.evt later wat verpotten zodat ze wat dieper staan.maar strekken betekent dat ze normaal opzoek naar licht zijn.heb je reflectors gemaakt en je lampen horizontaal hangen?(ben even te lui om t na te lezen)
              grtz

              Comment


                #8
                Re: Licht uren

                Lampen zit op de bovenste plank en heel mn kast is wit spier wit en de spaarlampen zijn buisjes dus boven reflexie hangen help denk niet echt
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Licht uren

                  denk dat dat toch meer helpt dan een witte plafon.. het witte reflecteerd wel wat maar niet zoveel als een dergelijk spiegel...

                  Comment


                    #10
                    Re: Licht uren

                    En als reflector kun je eventueel blikjes opensnijden...

                    Prutser

                    Comment


                      #11
                      Re: Licht uren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Prutser View Post
                      En als reflector kun je eventueel blikjes opensnijden...

                      Prutser

                      = echt iest voor een prutser

                      Comment


                        #12
                        Re: Licht uren

                        ik had eens een vraag mijn plantjes staan nu overdag op 18/6 mag ik ze overschakkelen naar nacht dus in plaats van 24u-18u naar 18u/12u zeten of gaat dat mijn plantje kille =)

                        Comment


                          #13
                          Re: Licht uren

                          op 18/12 gaat je plant in bloei. Cannabis gaat in bloei onder invloed van 12 uur donker. het aantal lichturen naast de 12 uur donker is niet van belang.

                          Comment


                            #14
                            Re: Licht uren

                            dus zo lang deze niet op 12/12 staan maak het nog niet zo veel uit bedankt mij zo snel verder te helpen .die stomme warmte buiten

                            Comment


                              #15
                              Re: Licht uren

                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...loei-verlengen deze eens lezen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X