Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overvoeding?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: overvoeding?

      ik denk dat het probleem met die TL's te maken heeft omdat je nu met 2 verschillende kleuren licht aan t werken bent.. de TL's zijn prima geschikt om jonge stekjes onder op te kweken maar de meeste TL's hebben een blauw daglicht tot tegenstelling van je hoge druk natriumlamp
      die een volrood licht geeft (wat voor de plant hoogzomer betekent)
      Het idee om je planten vanaf onder te belichten klinkt logisch maar in de natuur is er ook maar een zon en die staat of hoog of laag, dus ik denk dat het in de praktijk toch niet echt werkt.
      over je druppelsysteem.. is verstandig om eerst de gebruiksaanwijzing te lezen want er komen wel een paar dingetjes bij kijken.. als je deze niet hebt volgen hier een paar tips; (als we het tenminste over BLUMMAT hebben, een soort van keramieken kegeltjes) zorg eerst dat je druppelaars uitelkaargedraait 24 uur in het water liggen voordat je ze in de grond steekt. Zorg dat je medium waar je op kweekt niet hoger is dan de druppelaars kunnen reiken (ongeveer 10 cm) omdat dit niet veel is maak ik zelf een grote bak met daarin vijverfolie waarin ik de juiste hoeveelheid zand gooi.. de wortels hebben nu de kans om de hele bak door te groeien.
      als je druppelaars er 24 uur in hebben gelegen moet je ze vullen met water, er mogen geen luchtbelletjes in komen dus je kunt ze het beste onder water dichtschroeven. dan sluit je alle slangetjes en koppelingetjes op de juiste lengte aan (deze kan je ook los verkrijgen in de betere growshop) en je stopt de druppelaartjes in de grond bij elke plant, je kan er natuurlijk ook meerdere per plant in doen.. zorg er ook voor dat je watervat minimaal een meter hoog staat voor de druk die nodig is.. vergeet ook niet een kraantje tussen je vat en de aanvoerslang te doen voor als je het vat bij gaat vullen.. maar dit alles is een verbeter idee voor je volgende oogst.. ik zou het nou gewoon houden bij handmatig wateren en potjes voelen.. en die TL's uitdoen, misschien knappen ze wel van op.. succes

      Comment


        #18
        Re: overvoeding?

        Het heeft wat tijd gekost maar we zijn er weer. Het nieuwe hok is klaar. Intussen hebben de planten 3 dagen en nachten niet in de tent gestaan maar in een kamer met de ramen open en de lichten aan overdag. Ze zien er niet uit maar ze leven nog! Ze hebben nu wel iets langere lichtperioden achter de rug en tijdens de donkerperiode was het ook niet volledig donker in de kamer. Ik hoop dat dit niet nog eens extra stress veroorzaakt heeft.

        de veranderingen:

        tent=>aangepast 'KETER' tuinhuis in kunsthars (binnenafmetingen; 170cm(*105cm(d)*210cm(h)
        binnenkant wit gemaakt met verf met lichtreflecterende pigmenten
        4 dubbele verluchtingsroosters onderaan
        275m3 ventilator => 1000m3
        gewone VSA=>elektronische VSA
        ventilator voor luchtcirculatie boven de planten
        warme zolder=> frisse achterbouw
        Cannazym gekocht

        Gisteren heb ik de lamp laten branden en de verflucht afgezogen. Vanmorgen zijn de dames naar hun nieuwe hok verhuisd. Nog even het kacheltje en de waterverdamper erbij plaatsen en klaar. Hier zijn wat foto's van mijn tuinhuisje. En nu maar hopen dat het wat beter lukt. Voorziening maken voor een scrog zal alleszins veel simpeler zijn dan in het tentje.

        Vandaag hebben de dames terug HPS kunnen genieten. Blijkbaar vinden ze het toch niet zo leuk. Nieuwe blaadjes kleuren weeral geel vanuit de punten. Nog suggesties? Ik weet het echt niet meer. PH van de grond was 5.8 en de EC 0.5 Ze krijgen voeding met EC 1 de laatste week.
        Attached Files

        Comment


          #19
          Re: overvoeding?

          en ...
          Attached Files

          Comment


            #20
            Re: overvoeding?

            de triestige dames...
            Attached Files

            Comment


              #21
              Re: overvoeding?

              Mss Kalium tekort?

              De verschijnselen die bij een kalium-tekort horen, lijken erg op die van een gebrekkige belichting waardoor de eiwitvorming wordt verstoord. Dus check altijd eerst of de belichting voldoende is.
              Symptomen van een tekort: vergeling en necrotische grijze of roestvormige plekken op de bladpunten onder in de plant, langs de hoofdnerven. De necrose van de bladeren gaat van buiten naar binnen, in een later stadium ontstaan roestkleurige en gespikkelde grijze gebieden op bladeren/stengels en krijgen stengels en bladstelen een paarsachtig rode kleur.
              Kalium is onmisbaar voor de bloei



              Oplossingen

              * Als je geen voeding voor cannabis gebruikt, start hier dan mee.
              * Als de EC in het medium te hoog is goed spoelen of tijdelijk geen voeding geven.
              * Zelf kalium toedienen. Anorganisch door 5 – 10 gram kalisalpeter op te lossen in 10 liter water. Bij zure bodems kan je extra kaliumbicarbonaat of kaliloog toevoegen (5 ml op 10L water). Wel oppassen met houtas (kaliumcarbonaat ) trouwens , niet te veel! Het vormt in water een sterk basische oplossing met een zeer hoge ph waarde.
              Organisch door een waterige oplossing van houtas, kippenmest of drijfmest (pas op voor verbranding!).
              * Extracten van druifachtigen bevat ook veel kalium.
              * Te veel kalium bijvoeden kan leiden tot zoutschade, calcium en magnesiumtekort en verzuring van het wortelmilieu!

              (Copy Paste)




              Peace

              Comment


                #22
                Re: overvoeding?

                hoi,

                Hier zijn wat nieuwe foto's van de problemen die zich verder ontwikkelen tot in de top van de planten. De EC heb ik vandaag verhoogd naar 1.2 Ik moet toch iets proberen om het afsterven tegen te gaan. Een Kalium gebrek lijkt het mij niet.

                mvg,

                primus
                Attached Files

                Comment


                  #23
                  Re: overvoeding?

                  Dmn is dat spijtig dat ik dit niet vroeger kon zien, hebben ze het nog gered en heb je nog iets geoogst of staan ze er nog?

                  Grtz

                  Comment


                    #24
                    Re: overvoeding?

                    Ben benieuwt wat er van gekomen is, moet wel erg zijn om je plantjes zo te zien sterven...
                    Weet jij soms wat het was bobo?

                    Peace

                    Comment


                      #25
                      Re: overvoeding?

                      Duidelijke overvoeding , geen twijfel mogelijk.

                      Grtz

                      Comment

                      Bezig...
                      X