Kweekkast maken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kastkwekertje
    Retired
    • Oct 2009
    • 3

    #1

    Kweekkast maken

    Korting op 420shop
    Hallo, er is mij gevraagd om een kweekkast te maken. Welke maten moet ik minimaal aanhouden om het rendabel te maken Hoeveel dames moeten erin en wat zijn de mogelijkheden van opbrengst Ben benieuwd, heb met kasten geen ervaring.
  • boegie
    Retired
    • Jul 2009
    • 48

    #2
    Re: Kweekkast maken

    je mist enkele parameters..

    welke soort en hoeveel plantjes wil/kan ik houden
    verlichting, etc etc
    daar kan je best je kastje op voortwerken..

    Comment

    • Nefius
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Sep 2009
      • 176

      #3
      Re: Kweekkast maken

      Kijk anders eerst eens even rond op het forum naar andere kweekjes, dan vindt je genoeg info om te kijken waar je wilt beginnen.
      Zoals Boegie al zegt.. de info die je vermeldt is te summier..
      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

      Comment

      • ledpower
        Retired
        • Sep 2009
        • 265

        #4
        Re: Kweekkast maken

        je zal eerst moeten weten hoeveel planten je wilt hebben dan kunnen de mensen hier je vertellen hoe groot hij dan moet zijn enz......

        Comment

        • latindos
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Aug 2009
          • 558

          #5
          Re: Kweekkast maken

          je kan 25 stekjes zetten op 1 vierkante meter (kast 120 cm op 120 cm -en 200 cm hoogte),best in een bak met vijverfolie ongeveer 50 cm hoog ,daar kruipt ongeveer 400 liter potgrond in ,stekjes die reeds geworteld zijn na 1 week voorgroei gelijk in bloei zetten 12-12 de klokskakelaar (timer) aan dan gaan ze bloeien ,normaler wijze met een 600 watter moet 400 gram als beginneling zeker te doen zijn verder laat horen je kast maten bepaal je zelf ,rest moet je effe vragen er zijn er genoeg hier die kunnen antwoorden groene groeten latin
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

          Comment

          • ledpower
            Retired
            • Sep 2009
            • 265

            #6
            Re: Kweekkast maken

            losse potten zou makkelijker zijn denk ik
            die kan je dan nog onderling verzetten mocht de ene plant iets harder groeien als de ander

            neem bij voorkeur 11ltr potten dat vind ik de mooiste maat
            en ik zou er 9 planten inzetten en de opdrengst zal dan vrijwel gelijk zijn als die 25 planten mss wel meer omdat ze meer ruimte hebben

            verdere benodigtheden: afzuiging , koolstofilter , invoer , lamp , termo/hygrometer , zwart/wit folie , isolatie voor op de bodem
            bewateringsysteem (of met de hand natuurlijk kan ook ) , tijdschakkelaar , kacheltje
            voor de nacht , en als je nog wat verder wilt gaan een hygrostaat + bevochtiger

            Comment

            • Weedy
              Ultra Grower
              420 MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2248

              #7
              Re: Kweekkast maken

              Door een hele bak vol potgrond te maken zal de plant wel groter worden e.d.

              Echter heeft zo'n bak meer nadelen dan voordelen.
              - Je kunt je plantjes niet meer onderling verzetten.
              - Wat als er 1tje een voedingstekort heeft? Dan geef je de rest van de bak tè veel voeding..
              - Enz.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment

              • ledpower
                Retired
                • Sep 2009
                • 265

                #8
                Re: Kweekkast maken

                heb je gelijk in weedy
                helemaal mee eens
                ik heb het al eens gehad met een kweekje waar de achterste 4 plantjes te weinig licht kregen en op den duur helemaal niks meer kregen
                en je hebt zo 100 gram minder (erg jammer)
                had ik ze in potten gehad had ik die naar voren gehaalt en was het goed gegaan

                Comment

                • kastkwekertje
                  Retired
                  • Oct 2009
                  • 3

                  #9
                  Re: Kweekkast maken

                  Precies zo als ik dacht, info in overvloed.. Ga eerst maar eens het 1 en ander uitwerken als ik het dan niet meer weet kan ik het altijd nog vragen. Lijkt me trouwens geweldig. Als ik die kast voor mijn opdrachtgever klaar heb neem ik er zelf misschien ook wel een.. Heb geen enkele ervaring maar moet met dit forum helemaal goed komen. Moet uitloggen heb visite, komen ook altijd als je ze niet gebruiken kunt..
                  Last edited by kastkwekertje; 22 October 2009, 20:36.

                  Comment

                  • latindos
                    Junior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2009
                    • 558

                    #10
                    Re: Kweekkast maken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
                    Door een hele bak vol potgrond te maken zal de plant wel groter worden e.d.

                    Echter heeft zo'n bak meer nadelen dan voordelen.
                    - Je kunt je plantjes niet meer onderling verzetten.
                    - Wat als er 1tje een voedingstekort heeft? Dan geef je de rest van de bak tè veel voeding..
                    - Enz.
                    idd en toch als je wat ervaring hebt is het de moeite
                    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                    Comment

                    • Smoking Fifi
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2009
                      • 1362

                      #11
                      Re: Kweekkast maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
                      Door een hele bak vol potgrond te maken zal de plant wel groter worden e.d.

                      Echter heeft zo'n bak meer nadelen dan voordelen.
                      - Je kunt je plantjes niet meer onderling verzetten.
                      - Wat als er 1tje een voedingstekort heeft? Dan geef je de rest van de bak tè veel voeding..
                      - Enz.
                      en de vele voordelen??

                      -Veel grotere grondbuffer, vergeeft veel foutjes makkelijker
                      -Makkelijker water geven, zeker als je met drainage buizen werkt
                      -Is eigenlijk een must als je organisch kweekt, voedingstekorten lossen ze dan onderling op omdat alles beschikbaar is in de grond
                      -Constantere worteltemperatuur
                      -....

                      Ik zie veel meer voordelen dan nadelen bij een aardebak
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                      A. The cop!

                      Comment

                      Bezig...