hulp nodig!! bij aansluiten slakkenhuisfan..!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jamal112
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2009
    • 122

    #1

    hulp nodig!! bij aansluiten slakkenhuisfan..!!

    Korting op 420shop
    ik heb een AC centrifugal fan gekocht maar snap niet hoe ik dit moet aansluiten zodat ik gewoon de stekker in het stopcontact kan steken. ben totaaal niet technisch.

    er staat op de zijkant: single phase ac moter whit capacitor.

    uit de fan zelf komen 4 draadjes zwart/bruin/blauw/groen.
    en er zat een cilindervormig ding bij.(weet niet wat het is) en daar komen 2 draadjes uit een blauwe en een bruine.

    wie kan mij helpen dit aan de praat te krijgen..
    is heb wat foto's gemaakt om het wat duidelijker te maken. hoop dat er iemand zo vriendelijk is om zijn kennis te delen.
    Attached Files
  • devils haze
    Banned
    • Aug 2009
    • 965

    #2
    Re: hulp nodig!! bij aansluiten slakkenhuisfan..!!

    groen is masa
    blauw en bruin is plus en min
    en de zwarte zou dan de schakeldraad zijn

    ik ben geen fanatiekeling in stroom maar de apparatuur wat ik heb
    weet ik aan te sluiten en het heeft nog nooit (ff afkloppen) misgelopen

    maar zelf heb ik dus ook nog niet een zwarte kabel tegen gekomen bij mijn bedading maar weet wel dat ze die in het huis gebruiken.

    die fan wat je hebt is dat een wat je op een (bijvoorbeeld lichtschakelaar) kan zetten om een ruimte te ventileren via luchtkanalen

    Comment

    • jamal112
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Oct 2009
      • 122

      #3
      Re: hulp nodig!! bij aansluiten slakkenhuisfan..!!

      ik heb het nu als zo aangesloten.. zie foto..

      de fan heeft stroom nu.. maar hij draait niet.. als ik hem een zetje geef dan begint ie wel te draaien..

      lijkt wel of die te weinig stroom/kracht heeft om op gang te komen..
      hoe kan dit???????????????
      Attached Files

      Comment

      • devils haze
        Banned
        • Aug 2009
        • 965

        #4
        Re: hulp nodig!! bij aansluiten slakkenhuisfan..!!

        volgens mij is dat dingetje wat erbij licht een soort condensator
        en moet hij ook op de fan geschoeft zijn maar weet niet of dit het probleem is

        Comment

        • jamal112
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2009
          • 122

          #5
          Re: hulp nodig!! bij aansluiten slakkenhuisfan..!!

          het is al gelukt.

          zie de foto's voor de juiste aansluiting
          Attached Files

          Comment

          • superzuan
            Retired
            • Mar 2009
            • 267

            #6
            Re: hulp nodig!! bij aansluiten slakkenhuisfan..!!

            weer wat geleerd he

            Comment

            Bezig...