herma's????

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • cannafarmer
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2009
    • 43

    #1

    herma's????

    Korting op 420shop
    Hey

    Heb 20 plantjes in de kas staan, allemaal vrouwtjes, maar nu komen er tussen de vrouwelijke bloemen overal dikkere uitsteekseltjes uit. De plantjes beginnen nu aan week vijf van de bloei. Bij sommige planten gebeurt dit slechts op enkele toppen maar enkel planten zitten er volledig vol mee.
    De uitsteksels zijn iets langer dan een halve centimeter en lijken nog het best op kleine, groene banaantjes. Ze komen voor in groepjes.

    Iemand hier ervaring mee. Denk dat het om herma's gaat maar heb nog nooit zo'n massa van de "banaantjes" gezien en vind ook (nog) geen zaadzakjes.

    Grtz
    Stoned is the way of the walk...
  • janleuri
    Retired
    • Oct 2008
    • 1131

    #2
    Re: herma's????

    Als de banaantjes er al zijn dan heb je het zitten, al je wiet zal vol met zaad zitten.
    Van welke zaadbank komen die zaden? Zeg alstublieft niet dutch passion.
    plaats anders een foto dan ben ik zeker.

    gtzz

    Comment

    • cannafarmer
      Senior Stoner
      Member
      • Sep 2009
      • 43

      #3
      Re: herma's????

      had verschillende feminized seeds in kast staan. 5 black jack, 7 cream caramel, en 2 ice cool van sweet seeds en 3 church en 3 cheese van greenhouse seeds. Op een plant van church en op een van van black jack heb ik zaad gevonden. Ongeveer vijftig per plant. Naar gewoonte houd ik alle planten na het drogen appart verpakt. D smaak van de weed van de zaaddragende planten was eigenlijk vergelijkbaar met die van de niet bevruchte planten.
      Omdat ik die periode nogal krap bij kas zat, besliste ik om de zaden te laten opgroeien. De helft van de ene soort en de helft van de andere. Beide soorten waren lekker maar niet te vergelijken met een van hun vermoedelijke ouders. Uit deze oogst die van hoeveelheid een beetje tegenviel maar qua smaak best lekker was ( ene was echt super!) kwam één volmaakt zaadje. Verder geen sporen van herma's of zo.
      Nu staan er van deze twee zelfde soort zaad weer en blijktmeer dab de helf dit probleem te hebben.
      Volgens mij hebben ze last van stress waardoor ze herma worden.
      Een paar weken geleden werd de kas van de schuur naar binnen verhuisd omdat de temperatuur begint te zakken wanneer de lampen uit zijn. Sedert een week of twee is het probleem zichtbaar geworden.

      Probeer morgen foto's toe te voegen.

      GRTZ
      Stoned is the way of the walk...

      Comment

      • darkiess
        Retired
        • May 2008
        • 1645

        #4
        Re: herma's????

        goeie foto's laten zien is veel makkelijker, dan kennen we het allemaal goed zien ook maar wel balen als je manwijfen hebt

        Comment

        • latindos
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Aug 2009
          • 558

          #5
          Re: herma's????

          der aus travestieten
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

          Comment

          • buffalorebel
            Senior Stoner
            Member
            • Oct 2009
            • 35

            #6
            Re: herma's????

            hello,

            Zit met zelfde probleem, paar weken geleden problemen gehad met mijn temperatuur als de lamp uit was. en denk doordat ze beginnen te stressen zijn (want was soms 14-15graden maar) dat het daardoor herma's geworden zijn...kan dit?
            Maar had twee soorten staan (6 misty en 8 northerlights) mijn northerlights zijn allemaal herma's geworden.verschijnen op alle hoofdtoppen banaantjes. maar vind nergens van die zakjes waar het stuifmeel in zit???? En rare is toch, dat enkel mijn northerlights het hebben en mijn misty's niet terwijl ze in de zelfde tent staan...???
            Kan dit ook dat gewoon het zakje met stuifmeel open gegaan is al en enkel mijn northerlights bevrugd heeft en dat de bannaantjes die ik nu zie gewoon de zaadjes zijn die ze aan het aanmaken is zijn??? want is nu toch al twee weken die verschijning en mijn misty's blijen mooi doorbloeien met niets van mannelijk gen in !!!
            Heb dit nog nooit voorgehad, daarmee deze vragen hier nu...
            Iemand soms ook al zo iets tegen gekomen en/of meningen over.

            grtzzz

            Comment

            • janleuri
              Retired
              • Oct 2008
              • 1131

              #7
              Re: herma's????

              Van welke zaadbank komen die northern lights? Want sommige zaadbanken hebben zeer slecht vrouwelijk zaad die gevoelig is voor herma te worden. volgens hetgeen ik weet produceren die banaantjes het stuifmeel. Je mistys zullen vol met zaad zitten. Die banaantjes worden geen zaad, die produceren enkel stuifmeel welke de bloemetjes bevruchten en in de bloemetjes komen er zaden.

              Comment

              • buffalorebel
                Senior Stoner
                Member
                • Oct 2009
                • 35

                #8
                Re: herma's????

                Oorspronkelijk geplaatst door janleuri
                Van welke zaadbank komen die northern lights? Want sommige zaadbanken hebben zeer slecht vrouwelijk zaad die gevoelig is voor herma te worden. volgens hetgeen ik weet produceren die banaantjes het stuifmeel. Je mistys zullen vol met zaad zitten. Die banaantjes worden geen zaad, die produceren enkel stuifmeel welke de bloemetjes bevruchten en in de bloemetjes komen er zaden.

                Dus die banaantjes worden de stuifzakjes? dan zou ik gewoon beter mijn hema's eruit halen en ze in de veranda stellen ofzo? dat ze enkel hun eigen kunnen bestuiven? zodat ik terug er vrouwelijk zaad van krijg of niet?
                en de northerlights waren van het merk female seeds.

                grtzz

                Comment

                • latindos
                  Junior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2009
                  • 558

                  #9
                  Re: herma's????

                  Dutch passion lijk de mijne hoop ik ook niet voor jou het geval ,dit hoef ik ,nooit meer
                  Last edited by latindos; 5 November 2009, 17:06.
                  Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #10
                    Re: herma's????

                    20 plantjes ben je beroeps blower
                    God was never on your side..

                    Comment

                    • Jona
                      Retired
                      • Jun 2008
                      • 2797

                      #11
                      Re: herma's????

                      Hij kan evengoed 20 plantjes onder een 250w hebben staan hé .
                      Dan moet hij gewoon minder groei geven en is z'n tentje sneller vol. Ik ben ook voorstander van bvb veel zaadjes zetten en heel snel in bloei trekken. Als je 10 planten zou hebben onder 2x600w, dan ligt het al helemaal anders, ondanks het toch maar half zoveel planten zijn hé .

                      Om toch nog even over je probleempje te praten: Herma's uiten zich als de ogenschijnbare vrouwelijke plant te maken heeft met stress. De ene planten of eerder gezegd zaadbanken (althans hun zaad) zijn VEEL gevoeliger dan de andere. Persoonlijk had ik nogal snel herma's met Dutch Passion. In tegenstelling tot hen meen ik te begrijpen dat HEEL wat mensen HEEL tevreden zijn met ZAAD van Sweet Seeds. Wanneer je zo'n planten gaat stekken dan veroorzaak je stress (zowel voor de moederplant als voor de stek) omdat het nogal een strijd is voor beide om er terug bovenop te komen. Het kan heel goed zijn dat ze dan hermafrodiet worden.
                      Mijn persoonlijke mening omtrent stekken is dat je deze het beste neemt uit een vrouwtje die afkomstig is uit REGULAR zaden. Ik meen dat de feminised planten iets gevoeliger zijn om herma uit te slaan dan vrouwtjes uit regular seeds...

                      Greetzzz

                      Jona

                      Comment

                      • Robba
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • May 2008
                        • 809

                        #12
                        Re: herma's????

                        Voor mij ook nooit geen dutch passion meer.
                        10 zaden 9 herma's
                        Door dutch passion ben ik overgestapt op stekken.
                        Altijd dames .

                        Grtz.

                        Comment

                        • buffalorebel
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Oct 2009
                          • 35

                          #13
                          Re: herma's????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jona
                          Hij kan evengoed 20 plantjes onder een 250w hebben staan hé .
                          Dan moet hij gewoon minder groei geven en is z'n tentje sneller vol. Ik ben ook voorstander van bvb veel zaadjes zetten en heel snel in bloei trekken. Als je 10 planten zou hebben onder 2x600w, dan ligt het al helemaal anders, ondanks het toch maar half zoveel planten zijn hé .

                          Om toch nog even over je probleempje te praten: Herma's uiten zich als de ogenschijnbare vrouwelijke plant te maken heeft met stress. De ene planten of eerder gezegd zaadbanken (althans hun zaad) zijn VEEL gevoeliger dan de andere. Persoonlijk had ik nogal snel herma's met Dutch Passion. In tegenstelling tot hen meen ik te begrijpen dat HEEL wat mensen HEEL tevreden zijn met ZAAD van Sweet Seeds. Wanneer je zo'n planten gaat stekken dan veroorzaak je stress (zowel voor de moederplant als voor de stek) omdat het nogal een strijd is voor beide om er terug bovenop te komen. Het kan heel goed zijn dat ze dan hermafrodiet worden.
                          Mijn persoonlijke mening omtrent stekken is dat je deze het beste neemt uit een vrouwtje die afkomstig is uit REGULAR zaden. Ik meen dat de feminised planten iets gevoeliger zijn om herma uit te slaan dan vrouwtjes uit regular seeds...

                          Greetzzz

                          Jona

                          Mijn 20 plantjes staan onder een 600w lamp en in tentje van 1.2m op 1.2m
                          Laat plantjes na ontkiemen maar een week, max 10dagen op 18u licht, daarna op 12u.
                          De plantjes worden elke keer max een meter,veel handiger.

                          Nu over het probleempje.
                          Is dan nu beter dat ik mijn herma's eruit haal voor de zaadzakjes volledig beginnen te vormen? en vernietig ik ze best of laat ik ze gewoon hun natuurlijke gang gaan in mijn veranda ( weg van de tent die boven staat) om zaad te produceren?

                          grtzzz

                          Comment

                          • Robba
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2008
                            • 809

                            #14
                            Re: herma's????

                            Ik vermoord ze altijd , puur uit frustratie.
                            Geeft wel een prettig gevoel.


                            Grtz.

                            Comment

                            • Jona
                              Retired
                              • Jun 2008
                              • 2797

                              #15
                              Re: herma's????

                              Ik heb ze niet omgelegd en heb nog een opbrengst gehaald van 240/400. Met 4 planten op een vierkante meter. Gewoon alle mannelijke zakjes wegknippen. Je moet het wel grondig doen en echt dagelijks kijken. Als je het een beetje laat liggen dan ga je binnen de kortste keren bevruchting hebben. Ik was al enkele weken ver en had ook 4 weken groei gehad dus ik vond het waard om door te gaan. Het heeft me niet teleurgesteld alleszinds .

                              @Robba: had jij een thread over die herma's? Die moet ik op het hoofd gezien hebben denk ik... Dutch Passion raad ik nooit aan iemand aan. En tot mijn grote teleurstelling had Soft Secrets in hun laatste nummers heel wat pagina's aan Dutch Passion seeds besteed... Zo zullen er vast nog herma's komen
                              Greetzzz

                              Jona

                              Comment

                              Bezig...