beginner?!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vensterbankblaadje1993
    Retired
    • Dec 2009
    • 10

    #1

    beginner?!

    Korting op 420shop
    beste mensen,

    ik ben helemaal nieuw op het gebied van wiet kweken , en heb een vraag.

    ik zou graag een plantje willen kweken , maar kan dat ook zonder licht?
    gewoon in de vensterbank?

    ik hoor mensen zeggen dat de lowryder goed is daarvoor.
    maar weet alleen niet of het echt kan.

    (het gaat niet om de mega opbrengst maar gewoon om te proberen enzo.)

    alvast bedankt!
  • farghal
    Retired
    • Dec 2009
    • 15

    #2
    Re: beginner?!

    Ik ben ook geen expert maar ben sinds een weekje begonnen met m'n eerste plantje, ook om het eens uit te proberen .

    Ik heb 2 vrienden die de plant gewoon in de vensterbank hebben gezet en dat werkt vrij goed. Denk wel dat het goed is een autoflower plant te nemen. dan hoef je je ook niet echt te houden aan X uren licht X uren donker.
    Zonder lamp kan dus wel maar eigenlijk alleen in de zomer dan, in de winter is het vaak bewolkt en komt er niet veel natuurlijk licht op je plantje. Ik ben de mijne nu aan het groeien met een simpele spaarlamp van 20 watt en een klein zelf in elkaar geknutselt reflexie schermpje, alles bij elkaar 12 euro en dat gaat tot nu toe prima

    zoals ik al zei ik ben geen expert maar dit is wat ik weet my 2 cents!

    veel succes en plezier

    Comment

    • vensterbankblaadje1993
      Retired
      • Dec 2009
      • 10

      #3
      Re: beginner?!

      dankje voor de reactie!

      alleen nu vraag ik me af, als ik het toch met een lamp doe , moet ik dan een vast licht schema maken , of maakt dat niet zoveel uit? (heb liever niet dat als ik weg ben dat die dan aan staat vanwege brand enzo.)

      Comment

      • deeem
        Retired
        • Dec 2009
        • 9

        #4
        Re: beginner?!

        een plantje heeft een licht en donkere periode nodig de idiale groei tijd is 18/6 18 aan 6 uit en de bloei 12/12 12 aan en 12 uit
        dart is om mooie toppen te krijgen als je de plant op de venster bank zou zetten komt ie niet in de bloei of je heb er verder niet veel aan hij zal niet dood gaan maar denk niet dat je er een beste joint van kan draaien wandt dat valt vies tegen kan ik je uit ervaring zeggen

        Comment

        • farghal
          Retired
          • Dec 2009
          • 15

          #5
          Re: beginner?!

          Het is wel aan te raden de lamp voor een langer periode aan te hebben achter elkaar. 1 voordeel van een simpele spaarlamp, deze wordt bij lange na niet heet genoeg om brand te veroorzaken .

          ik denk dat het handig is om een autoflower te doen die bloeien na een x aantal weken automatisch en hoef je geen complete donker periode te regelen. maar desondanks heeft je plantje wel flink wat licht nodig tijdens de daguren ik raad aan 12 tot 14 uur licht per dag voor een autoflowering plantje .

          Comment

          • o21
            Retired
            • Dec 2008
            • 696

            #6
            Re: beginner?!

            Een plant heeft altijd licht nodig.
            Speelt geen rol of het nu een autoflower is of niet licht is opbrengst.
            Als je een autoflower in de zomer maanden op de vensterbank zet werkt dat goed zelfs zeer goed en goekoop.
            Maar na augustus vermindert de aantal uren en ook het kleurensppectrum van je zonlicht.
            Dus het beste is een lampje spaarlampje of tl-lampje van de juiste kleurcode te hangen en het bijlichten.
            Een autoflower bloeit na verloop van dagen en heeft dus niets te maken met het lichtschema.
            Dus bij autoflowers kan je ze gerust op 18/6 of zelfs 20/4 zetten om meer opbrengst te verzekeren
            Geef toe een 20 watt spaarlamp in een lampenhouder is even veilig of je gewone verlichting thuis dus niet echt brandgevaar.

            Comment

            • vensterbankblaadje1993
              Retired
              • Dec 2009
              • 10

              #7
              Re: beginner?!

              dank jullie wel voor de reacties! en ik ga hier zeker iets mee doen!

              Comment

              • ira
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Dec 2009
                • 128

                #8
                Re: beginner?!

                verkeerde tijd van het jaar

                Comment

                • monty
                  Banned
                  • May 2009
                  • 11215

                  #9
                  Re: beginner?!

                  Comment

                  Bezig...