Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaren mening wanted!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ervaren mening wanted!

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Re: ervaren mening wanted!

    Zaailingen mag je ondersteunen tot ze op hun eigen benen kunnen staan
    Uw grootste probleem zal gewoon luchtcirculatie zijn. Die grond ziet er precies ook niet al te best uit. Alhoewel zaai-en stekgrond wel voldoende is voor zaailingen.

    Comment


      #3
      Re: ervaren mening wanted!

      De te;peratuur bij zo jonge planthjes veel stabieler houden en zeker niet onder de 18C laten komen. Kan je misschien best doen door ze de eerste week op 24/0 te zetten is het makkelijkst om een constante temperatuur te creeeren.

      Bijvoederen is nog niet nodig
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: ervaren mening wanted!

        dankjewel voor de tips! kheb intussen enkele ondersteuningen aangebracht..

        Iemand inzicht in de grotere plant? Ik heb het gevoel dat ie wat achterstaat in zn groei maar weet niet of het aan de voeding ligt of het gebrek aan bv magnesium (hence de verkleurende blaadjes)

        Comment


          #5
          Re: ervaren mening wanted!

          Kan altijd een slechter zaadje zijn ook. Ik heb er hier 6 staan, eentje loopt ferm achter. Zelfde omstandigheden, dus ja. Hoe verklaart ge zoiets?

          Comment


            #6
            Re: ervaren mening wanted!

            we zijn nu een dikke week verder maar de zaken zijn er niet bepaald op vooruitgegaan ( toch niet in positieve zin):
            De twee kleintje die ik ondersteund heb, hebben het nu helemaal begeven: de kleine blaadjes helemaal verdroogd! Ik geef ze nochtans niet te weinig water dacht ik, MAAR HOEVEEL MOET ZO'N SCHEUTJE EIGENLIJK KRIJGEN???

            De grotere plant begint nu licht groene vlekken te krijgen en de topjes van de blaadjes worden geel (zowel bij de jonge als oude blaadjes) De verkleuring gebeurt langzaam, maar ik wil er op tijd bijzijn!
            Sinds vorige week ben ik voorzichtig beginnen bijvoederen (alleen de grotere plant) met een Ferro groeimix. Maar dat lijkt dus niet meteen te werken, tenzij ik langer moet wachten om effect te zien?

            Mijn 400W lamp hangt op 80cm afstand van de top van de grote en om 120 afstand van de kleintjes. Dit lijkt me geschikt?

            Mijn belangrijkste vraag (om watergebrek van de oorzaaklijst uit te sluiten) hoeveel water geef ik de kleintjes per dag en hoeveel de grote? Mag de grote plant uitsluitend voorbemest water krijgen?

            Hopelijk kan iemand me nog uit de nood helpen, de helft van mn scheutjes geef ik al niet veel kans meer

            Comment


              #7
              Re: ervaren mening wanted!

              Water
              Geef je plantjes genoeg water en dat kan je zien en voelen aan de pot
              De aarde moet er beetje nat uit zien en niet kurk droog en door het voelen aan de pot voel je of je plant droog staat aan het gewicht.
              Ik vermoed dat jij jou planten te weing water geeft.
              Zorg dat ze altijd kunne drinken.

              Plantje Ondersteunen?
              Plantjes gaan strekken om dat ze naar het licht toe willen
              1 Je kan je lampen lager hangen dan strekken ze minder
              2 Ondersteunen noem ik verwennen van je plant , in de natuur moet je plant het ook zelf redden op moment dat jij gaat ondersteunen gaat je plantje afhankelijk worden van het stokje.
              Zonder dat stokje moet hij zelf dikke worden om overeind te blijven.

              Suc6

              p.s Waarom bij voeden je planten zijn net 3weken oud en je hebt voor bemeste aarde ?
              Last edited by belladonna; 15 January 2010, 12:39.
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Hoe dicht bij de lamp mogen zo'n kleine plantjes dan staan? Ik vrees dat ze vrij gevoelig zijn voor de moment..

                Die vergeling, kan dat een teken zijn van uitdroging dan? water geef ik een beetje op gevoel, maar ik zal het wat opdrijven

                en dat van die ondersteuning lijkt me ook logisch, het is er trouwens helemaal niet op verbeterd!

                Comment


                  #9
                  Re: ervaren mening wanted!

                  60cm beginnen voor kleintjes en langzaam naar 40cm laten gaan, daar hangt een 400w goed op z'n plaats.

                  Je medium moet telkens 'vochtig' aanvoelen als je je vinger erin steekt, NIET nat dus. Vanaf je het gevoel hebt dat het te droog is mag je wat water bijgeven.

                  Wat luchtstroom IN je tent kan ook zorgen voor sterkere stammetjes. Maar 1m20 voor je lamp op je plantjes is echt VEEL te ver. Meesten beginnen op 1m en laten elke dag 15cm zakken om ze niet te gaan crushen onder het licht.

                  Greetzzz

                  Jona

                  Comment


                    #10
                    Re: ervaren mening wanted!

                    update? Hoe is het nu met de plantjes?
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment

                    Bezig...
                    X