Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ec meter calibreren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ec meter calibreren

    Korting op 420shop
    ik heb een vraag over het kalibreren van een ec meter

    het is namelijk zo dat ik bij de GS enkel zakjes kan kopen met correctievloeistof. in mijn ogen is dat veel te weinig vloeistof om juist te kalibreren nu vraag ik me af kan ik die vloeistof ook in het zwarte afdek kapje gieten en die dan op de ec meter klikken?

    want als ik dat doe geeft mijn meter 4.15 weer in plaats van 1.41

    merk: hanna Dist4

    alvast bedankt

    #2
    Re: ec meter calibreren

    ik koop de flesjes uit GS alien ,dus met die vloeibare ijkstof heel makkelijk ,er zijn aan de achterkant van de meters aanhankelijk welke je hebt schroefjes daar kan je die afstellen dacht ik te weten,op je vraag of je het kan doen zoals je schreef ja tuurlijk !! groetjes
    Last edited by latindos; 9 January 2010, 16:39.
    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

    Comment


      #3
      Re: ec meter calibreren

      eiken
      eik vloeistof kost niks

      Comment


        #4
        Re: ec meter calibreren

        Heb ook een vraag; de kalibratie van de ADWA ec-meter, daar staat op dat die waarde van 12880 us/cm bij 25 graden C en daaronder een grafiek met temperatuur
        en dan de bijbehorende waardes.
        Moet ik dus eerst de temp. van de ijkvloeistof meten, en dan de bijhorende waarde in de tabel opzoeken, of moet ik ijkvloeistof op 25 graden brengen voor het ijken??
        De kamer waar mijn kastje staat is ong 19/20 graden continue, in het kastje is het ‘s morgens 19 C en met de lamp aan 23 a 24 C
        Dan nog een klein vraagje wat wel verwarrend is, ik lees op verschillende forums over onze hobby, bij de ene zeggen ze eerst de voeding toevoegen, ec meten en dan de ph op orde brengen.
        Maar bij de andere zeggen ze eerst de ph meten en dan pas de ec.
        Welke volgorde is het beste??

        Comment


          #5
          Re: ec meter calibreren

          Kalibratie

          Comment


            #6
            Re: ec meter calibreren

            Dank je wel Monty, op dat antwoord zat ik te wachten, ben nl. altijd onzeker met nieuwe dingen, had wel een vermoeden, maar wou het graag eerst zeker weten.
            Voordat ik er mee zou gaan klungelen en het mis zou gaan.
            Ik ga er zo dadelijk mee aan de gang, moet eerst nog een paar andere dingen doen.
            Plaats over een tijdje wel een verslagje, als ik zeker weet hoeveel vrouwtjes ik overgehouden heb van 5 verschillende soorten en dan van ieders 1, dus denk zo'n 3 vrouwtjes totaal deze ronde

            Comment

            Bezig...
            X