paar vragen voor starter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • BoboShanti
    Retired
    • Jan 2010
    • 7

    #1

    paar vragen voor starter

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal ik ben nieuw hier en had een vraagje,

    ik denk erover na om ook te starten met binnenkweek m.b.v.een compleet ingerichte kweektent. Hoeveel plantjes kan je maximaal per vierkantie meter plaatsen?Wat ik hier en daar lees is soms 4 maar soms ook 30 hoe zit dat dan?En kan je pas in week 2 het geslacht bepalen of zijn de zgn feminised seeds al 100% vrouwtjes ?

    Tx alvast voor de info!
  • ira
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2009
    • 128

    #2
    Re: paar vragen voor starter

    op 1 meter zet je het best tussen de 4 en 9
    30 kan als het past maar einde van de rit pak je dezelfde opbrengst
    en ja over die zaadjes
    ik zal het maar niet zeggen op dit forum want er zijn er mensen die het haten
    maar ik ben voorstander van stekkies ipv zaden

    Comment

    • MiChel N
      Son of the Bong
      Lucky Member
      • Apr 2009
      • 412

      #3
      Re: paar vragen voor starter

      Het aantal planten maakt niet zo veel uit. Of je er nou 4 of 14 neerzet.
      Je zal de zelfde opbrengst hebben.

      100% bestaat niet, meestal is het 99% maar dan zit je wel goed hoor.
      Heb nog geen kweekverslag gezien waar een femizaadje een man bleek te zijn.

      Afhankelijk van het soort en de kweekmethode (lees licht duur, zaad of stek (altijd vrouwlijk))
      Kan je het na een paar weken zien, maar twee lijkt me wel erg snel.
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

      Comment

      • BoboShanti
        Retired
        • Jan 2010
        • 7

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ira
        op 1 meter zet je het best tussen de 4 en 9
        30 kan als het past maar einde van de rit pak je dezelfde opbrengst
        en ja over die zaadjes
        ik zal het maar niet zeggen op dit forum want er zijn er mensen die het haten
        maar ik ben voorstander van stekkies ipv zaden
        Waarom dat ?

        Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N
        Het aantal planten maakt niet zo veel uit. Of je er nou 4 of 14 neerzet.
        Je zal de zelfde opbrengst hebben.

        100% bestaat niet, meestal is het 99% maar dan zit je wel goed hoor.
        Heb nog geen kweekverslag gezien waar een femizaadje een man bleek te zijn.

        Afhankelijk van het soort en de kweekmethode (lees licht duur, zaad of stek (altijd vrouwlijk))
        Kan je het na een paar weken zien, maar twee lijkt me wel erg snel.
        ja maar als je bv 4 plantjes zet op 1 vierkante meter dan krijgen die toch meer licht dan als je 14 zet op 1 vierkante meter ?

        en die 4,haal je dan max 30 gram per plant ?(ongeveer dan he)
        Last edited by westport; 13 January 2010, 13:26.

        Comment

        • MiChel N
          Son of the Bong
          Lucky Member
          • Apr 2009
          • 412

          #5
          Re: paar vragen voor starter

          Die krijgen dan meer licht ja, dus brengen ze ook meer op. Dus heb je dezelfde opbrengst. Licht = Gewicht.

          Bij hps haal je als je het goed (heel goed!) kan je wattage in gewicht.
          Bij spaarlampen ongeveer 0.3 maal je wattage in gewicht.
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

          Comment

          • darkiess
            Retired
            • May 2008
            • 1645

            #6
            Re: paar vragen voor starter

            Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N
            Die krijgen dan meer licht ja, dus brengen ze ook meer op. Dus heb je dezelfde opbrengst. Licht = Gewicht.

            Bij hps haal je als je het goed (heel goed!) kan je wattage in gewicht.
            Bij spaarlampen ongeveer 0.3 maal je wattage in gewicht.
            wat jij zegt
            over spaarlampen is niet helemaal correct, een beginnende kweker zou bijf 0,3 gram per watt halen , maar heb ook al mensen gezien die gewoon 0,7 gram per watt halen , ik weet zelf nog met mijn lowryder kweek met 4x 20 watt , had ik ook bijna 65 gram ...
            dus het is zeker mogelijk om ook grotere grammen te kunnen halen

            Comment

            • Dender
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Sep 2009
              • 101

              #7
              Re: paar vragen voor starter

              Als je geen feminised heb dan kan je pas in de 2e week van de bloei zien of het een man of een vrouw is. Je kan gewoon de gok wagen en het een keer uitproberen net zoals ik. Maar als ik jou was zou ik gewoon voor de feminised gaan! Want het is echt goed kut als je je plantage ineens moet halveren omdat de helft man is! haha

              succes ermee!
              Battle the Ocean!

              Comment

              • ira
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Dec 2009
                • 128

                #8
                Re: paar vragen voor starter

                Oorspronkelijk geplaatst door BoboShanti
                Waarom dat ?
                waarom ik liever steks gebruik het scheelt me 2 weken minimaal ontkiemen
                dan zijn ze 3 cm kost tijd ik kan elk type wiet in stek krijgen dus waarom niet

                Comment

                • MiChel N
                  Son of the Bong
                  Lucky Member
                  • Apr 2009
                  • 412

                  #9
                  Re: paar vragen voor starter

                  Oorspronkelijk geplaatst door darkiess
                  wat jij zegt
                  over spaarlampen is niet helemaal correct, een beginnende kweker zou bijf 0,3 gram per watt halen , maar heb ook al mensen gezien die gewoon 0,7 gram per watt halen , ik weet zelf nog met mijn lowryder kweek met 4x 20 watt , had ik ook bijna 65 gram ...
                  dus het is zeker mogelijk om ook grotere grammen te kunnen halen
                  Ik zei het wel correct alleen misschien niet helemaal duidelijk. De 0.3 bedoelde ik ook voor een beginninde kweeker. Maar mooie resultaten zijn er zeker te halen met spaarlampjes.

                  Oorspronkelijk geplaatst door ira
                  waarom ik liever steks gebruik het scheelt me 2 weken minimaal ontkiemen
                  dan zijn ze 3 cm kost tijd ik kan elk type wiet in stek krijgen dus waarom niet
                  Sheelt wel het uitzoeken van het geslacht. Ik heb gelezen dat de opbrengst van zaad hoger zou liggen dan van een stek... ongeveer 30%. Dus dan zou het misschien toch nog wel eens de moeite waard kunnen zijn.
                  Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                  Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                  Comment

                  • Smoking Fifi
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2009
                    • 1362

                    #10
                    Re: paar vragen voor starter

                    Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N
                    100% bestaat niet, meestal is het 99% maar dan zit je wel goed hoor.
                    Heb nog geen kweekverslag gezien waar een femizaadje een man bleek te zijn.

                    herma`s zijn wel geen 100% mannetjes maar als je die over het hoofd ziet dan heb je ook wel een volledige geflopte oogst met zaad
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment

                    • MiChel N
                      Son of the Bong
                      Lucky Member
                      • Apr 2009
                      • 412

                      #11
                      Re: paar vragen voor starter

                      Ja dat is zeker waar.
                      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                      Comment

                      • moreweed
                        Exquisite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2009
                        • 5939

                        #12
                        Re: paar vragen voor starter

                        en dus : altijd veel kijken naar je plantjes (en goed veel ademen, ze zijn gek op die extra co2)
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment

                        Bezig...