Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

    Korting op 420shop
    Hoop dat ik deze goed heb geplaatst, over 1 week hoop ik deze te kunnen aansluiten op mijn eb en vloed systeem.

    De komende maanden is het de bedoeling om in mijn kast deze 3 verschillende soorten van zaadje tot moederplanten te laten groeien.
    Deze gaan naar Keukentrapje (ook van het forum) waar we stekjes van willen knippen waarneer nodig, en na enkele maanden de moederplanten te laten bloeien.

    Op dit moment staat alles nog in slabs, en heb ik door onervarenachtigheid het eerste plantje een week laten strekken. ik heb hier op het forum na een week groeien geleerd dat het bruikbare licht van TL binnen 10 cm licht. heb meteen de lamp verlaagd en het verschil is wel te merken aan het stoppen met kklang worden en groeien van bladeren.
    kan iemand mij vertellen of het nu te laat is voor dit gestrekte plantj

    de rechterslab staat een stukje hoger, deze plant(skunk 1 ook) komt bij keukentrapje vandaan, hij heeft een lamp (groeilamp) van 90 W.
    Dat is bijna 2.5 X zoveel als mijn 36 W. Bij deze komen er nog geen wortels onderuit, net als mijn hoge plantje trouwens. Maar bij keukentrapje komen de wortels er nu wel uit. Dit is te danken aan de wattage of heb ik het mis.

    Ik geef ze canna voeding, berekend volgens het schema op internet.
    het middelste plantje, de grootste heeft al vanaf dag 4 of 5 een geel stipje dat is meegegroeid tot gele vlek, geel begint ook op de onderste bollige blaadjes heb ik net gezien, en de onderste blaadjes beginnen te krullen. hoop dat jullie de foto kunnen zien.
    Is dit te danken aan voeding, te veel water, misschien rook van de

    Heb alles op een verwarmingsbak staan. tond de 25 graden overdags, en 20 snachts. de whitewidow is in 1 dag uitgekomen, en die heb ik gister in een slab gezet, zij is nu al 2 cm hoog.
    Het peacemaker zaadje is ook vandaag opengegaan en klaar om in de slab te zetten. heb de slabs laten weken in PH 5 water.
    de luchtvochtigheid is 45 procent ongeveer.

    hoop dat er voorzover genoeg info in staat. ben maar n kweekverslag begonnen, want dat scheelt met de vragen die opstapellen.

    chilsss en gegroet.. Michel
    Attached Files
    Last edited by michel1984; 10 February 2010, 17:31.

    #2
    Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

    de wortels komen eindelijk eronderuit, het zal wel aan de wattage van de lamp liggen.

    iemand al een idee of het zowiso te laat is voor het gestrekte plantje, ik ben bang dat het strax te zwaar wordt, maar dat zien we zoizo vanzelf wel natuurlijk.


    vandaag mapito bakken met slangetjes vastgekit. de vorige had ik verneukt met het boren, alle 3. ben benieuwd of morgen mijn dompelpomp deze 3 bakken tegelijk vult met dezelfde hoeveelheid water.
    de test met 1 bak verliep matig pompje stond op volle kracht en het water spoot een halve meter de lucht in naar mijn tl lamp. schrok me de touwtyfus. maar op de halve spanning(12V) bubbelt het langzaam naar binnen.

    groeten.. michel

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

      Waarschijnlijk komt dat geel plekje door dat je voeding gemorst hebt op je bladjes ofzo..
      Alles ziet er goed uit
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

        Even een kleine update;

        die grote gaat als een gek nu, staat dan ook het dichtst bij de lamp
        Ik had de W.W. al uit het kweekbakje gehaalt en bij de andere 2 skunkjus gezet, maar in 1 dag is die peacemaker net zo groot geworden als de W.W
        Ik weet niet of het nu nog verstandig is om die W.W terug te zetten in de kweekbak, waar de luchtvochtigheid veeel hoger is, of dat ik hem beter kan laten staan. denk zelf dat ik de laatste maar aanhou, dan schommelt het iig niet zo erg. Ik laat ze de volgende keer wel iets langer staan in het bakje want dat groeit 2 keer sneller zolang ze klein zijn dan. Ga ze vanavond ook heel dicht bij de lamp zetten voordat deze ook weer tever gaan strekken.

        Na het ijken van mijn ec meter bleek de ec waarde 1.6 te zijn. snel even nieuwe voeding aanmaken vandaag..
        De wortels komen er op veel plekken onderuit bij de 2 grotere dames.

        Geef ze veel aandacht en zorg, btje teveel misschien,de natuur moet het natuurlijk veelal zelf doen... het is iedere dag wachten tot het licht weer aangaat gheehe, misschien neem ik hierna wel een hond,,,, en daarna denken over kinderen haha.. ff normaal mies

        groeten, Michel
        Attached Files
        Last edited by michel1984; 7 February 2010, 13:29.

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

          Weer een paar dagen verder, alleen heb ik sinds ik water sproei met een plantenspuit bovenop de plantjes, witte vlekken op de bladeren.
          Het lijkt mij op verdampt water oid.
          Ben meteen gestopt, de nieuwe blaadjes vertonen dit niet. is dit te danken aan het water? de lamp is niet zo warm dus ik weet niet waar het vandaan komt. misschien enig idee?
          de onderste blaadjes worden een beetje geler en krullen wat meer, Ik ben sinds een dag minder water gaan geven nadat ik heb gelezen dat de haartjes oid pas opengaan bij niet teveel water.

          paar fototjes gemaakt }

          thnx
          Attached Files
          Last edited by michel1984; 10 February 2010, 17:51.

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

            Mooie plantjes! dat vlekje misschien wat meeldauw. als het meeldauw is moet je wat melk met water mengen en erover gaan gieten paar dagjes. Dan gaat die weg.
            Dat stretchen kan je niets meer aan doen. moest je het in aarde gedaan hebben kon je het tot de lobblaadjes gaan inpotten maar met die steenwol gaat dat jammer genoeg niet.. Mooi eb & vloed systeempje heb jij daar man! Proficiat !
            ik hoop dat je hiermee al een beetj bent verholpen.
            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

              He bedankt man, ik ga het meteen proberen aan een kant van een plantje, dan kan ik nog uitsluiten of het door het water komt op het blad, of dat het meeldouw is.

              melk, daar kom je anders ook niet op.

              latersz

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

                Volle melk 1 liter op 5 liter water mengen. Best sproeien met een plantenspuit in plaats van gieten.
                Ziet echter naar mijn mening niet echt als meeldauw uit.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

                  nope is ook geen meeldauw!
                  grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

                    lol. heb al een klein beetje op 1 blad gedruppeld, maakt niet uit.
                    Had al verwacht dat het meerdere oorzaken kon hebben, dus daarom doe ik niet gelijk alles besproeien oid.
                    En dan toch nog; bij keukentrapje staan nu 5 plantjes dacht ik en hier nu 4. we willen graag 5 sterke overhouden als moederplant, en misschien 3 andere in bloei zetten over 2 of 3 weken. (mochten ze gezond worden/blijven dan) dus voorlopig zijn we erg tevreden met de vooruitgang.

                    Nog even morgen afwachten of het erger wordt.

                    groeten michel

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

                      Nou volgens mij is dat geen meeldauw. Het ziet er meer uit als beetje kalk uit een opgedroogde waterdruppel.

                      Niet ernstig volgens mij hoor
                      NLX outdoor kweek 2011
                      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

                        Ik kom vanavond ff bij je langsss
                        ff alles van dichtbij bekoeken..
                        Pzzzzzzz

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

                          Kom maar is even koeken vanavond keukentrapje.

                          Ik denk ook dat het gewoon een beetje kalk is. het trekt al bij geloof ik.
                          Heb ze sinds gister op een schotelvormig plastic bakje gezet ( of gewoon een sate dekseltje) heb ze van onder water gegeven IPV boven dus, en het resultaat is misschien wel die 40 wortelpuntjes die nu doorheen komen. weet ook niet of mijn verwarmingsvloertje nou zo goed is voor de wortels, maar daar maak ik me niet zo druk om.

                          De WW en de peacemaker maar in grotere blokken gezet, ben er tot maandag niet, dus dan kunnen ze even vooruit... Hoop dat mijn palmboom in het midden niet ineens in de hoogte gaat groeien vanaf morgen. Wil iemand dan de lamp even wat hoger gaan hangen.?? thnx

                          latersz
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

                            Het nu volgende bericht bevat trieste informatie:

                            Ik ga is een weekendje weg. denk laat ik nou ipv automatisch water geven, kiezen voor een famillielid om het af en toe even te doen.
                            ik weet niet of het door te weinig water komt, maar ze zijn zon beetje dood..automatisch naar de donder

                            Vrijdag voordat ik weg ging heb ik nog nieuw water aangamaakt, dat moest wel want er was niets meer over. de ph meter heeft het daar denk ik begeven, want die gaf enkel nog maar 1 aan. Ik weet niet zeker of de voeding dus de juiste ph had. Nadat ik zaterdag avond flex vanuit me bungelowtje in de sneeuw ff ging kijke hoe het met de dames was, en heb gezien hoe triest ze erbij stonden. heb ik na een idee van keukentrapje gewoon kraanwater LATEn geven.

                            Vandaag heeft keukentrapje een nieuwe ph meter gefixed en nieuw water aangemaakt.

                            Ik denk dat hier de goude regel die bij een vorige vraag van mij ,, waarom kweekt iedereen op potgrond ipv rockwool"" naar boven is gekomen
                            grond stabiliseerd het als je een foutje maakt. rockwool/steenwol niet.

                            denk dat het voor die kleine te laat is. de middelste kan mss nog, de peacemaker ziet er slecht uit en de ww redelijk. de luchtvochtigheid is naar 35 gedaalt ipv 45. mss dat dat er nog iets mee te maken heeft.

                            wat denken jullie er van thnx het is geen drama, leer hier veel van, en de andere helft staat nog goed bij keukentrapje. het moeten toch moederplanten worden, en ze hoeven niet allemaal de finish te halen, maar het was wel leuk geweest. laterszz
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag. W.W. Skunk1, en Peacemaker

                              yow echt geflipt man..
                              but we got enough

                              Comment

                              Bezig...
                              X