Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Druppels&Bubbels: Moonwalker Kush, Somango en 2 White Widow overgeleverd aan hydro-amateur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Het klimaat was helemaal niet in orde, zelfs zonder fan. De Somango stond wel het dichtst bij de intake, dat zegt misschien ook wat.
    Goed gezien en dat je me erop hebt gewezen, ik zat me helemaal te focussen op watergift en waardes
    Inmiddels is het een stukje beter door de intake-slang over de lamp, achter de planten te leggen en actief koelere lucht de tent in te blazen.
    Dat geeft zo'n 12% hogere LV (34-36% i.p.v. LL-25%) met lagere temperatuur. Ze leken er vanmorgen al iets beter bij te staan.

    Vaperke, da's een goed idee zeg! Dat had ik gelijk al moeten doen, denk dat dat ook beter aansluit bij de latere overgang naar DWC.
    Ik ga hier zeker eens mee aan de slag, thanx!

    Update:
    Zojuist is de lamp weer aangegaan, dus gelijk even gekeken hoe 't er voor staat: Nou... de wortels krijgen inmiddels zwemles.
    R_som_wortel_0703.jpg
    Last edited by Raph; 7 March 2017, 16:43.

    Comment


      #17
      Inmiddels is er overgeschakeld naar DWC. En dat vinden de planten volgens mij helemaal geen slecht idee

      MoonWalker Kush mwk_0903.jpg


      White Widow 1: ww1_0903.jpg


      White Widow 2: ww2_0903.jpg


      Somango: som_0903.jpg
      all_0903.jpg


      Gisteren waren de wortels van de planten nogal bruin geworden. Waarschijnlijk is de voeding niet goed opgelost en deze sloeg neer op de wortels.
      Gelukkig zag het er vanavond alweer een stuk beter uit (heb het waterniveau gisteren verhoogd: de wortels zijn weer 'schoon gebubbled' )


      Gisteren: R_30cm_wortel.jpg
      Vandaag:
      som_wortel_0903.jpg


      Nou, verder niks te mauwen eigenlijk. Komend weekend mogen ze alvast de grote tent in: Ze groeien al onder de T-neon uit

      Comment


        #18
        Ze zullen vast naar hun zin krijgen in het bloeihok met lekker veel zon boven hun hoofd.
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #19
          Als het geen moeite voor je is, vind ik het wel prettig als je dagen(groei) erbij zetten van de plantjes. Soms je je dat wel en andere keer weer niet.
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            #20
            Ha, ik zal er op proberen te letten Als goedmakertje hier een foto van de MoonWalker Kush, DAG 15
            R_mwk_1303.jpg


            Ik zal morgen wat foto's van alle planten zonder HPS licht schieten (als ik op tijd ben en er aan denk )

            Comment


              #21
              zo, die ziet er nu al echt een stuk groter uit!! Die van mij is nu 7 dagen,hahaha. Heb je deze al getopt???
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #22
                Groeifase dag 16, de dames zijn afgelopen zondag overgeplaatst naar de 'grote' tent (Blijft raar, tentje van 90x90 'de grote' noemen )
                Hier heeft elke plant haar eigen pot gekregen met vers water (EC 1.2, PH 5.8). Ook heb ik ze zondag gelijk getopt (Goed gezien MZZ!)

                Even terugkijkend op de eerste weken: Het druppelsysteem is minder goed bevallen dan gehoopt. Zoals al eerder vermeld werden de wortels te snel te lang.
                Maar ik heb ook gemerkt dat de planten het beter deden zodra ze over waren naar DWC: Ze groeien harder en zien er ook wat mooier uit.
                Binnenkort (als in: het voorjaar) wil ik met wat testzaden* eens proberen of het beter verloopt met een vernevelaar-iets wat Vaperke eerder in dit topic al voorstelde.
                Tegen die tijd zal ik dat in dit topic nog wel eens melden. Het druppelsysteem is hoe dan ook ontslagen!
                ( * zaden uit m'n herma-kweek van vorig jaar)R_all3_1403.jpg
                R_all1_1403.jpg
                R_all2_1403.jpg



                Moonwalker Kush: R_mwk_1403.jpg



                Somango: R_som_1403.jpg


                Lavender's: R_ww1_1403.jpg
                R_ww2_1403.jpg
                Last edited by Raph; 14 March 2017, 17:16.

                Comment


                  #23
                  ja, er is nu wel duidelijk verschil wil de snelste is . Ik zelf vind dwc super simple vorm van hydro en werkt ook gewoon goed. Ik ben er blij mee. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

                  Wietefras en ik hebben wel eens nevel gebruikt voor stekken, maar als ik het goed had dan werkt het bij hem niet zo geweldig. Bij mij ging het wel redelijk, maar of ik het nu geweldig vind ....en vooral beter, nou daar ben ik nog niet echt overtuigd van. Er zijn wel mooie foto's te vinden van planten met mooie wortels op het internet.
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    #24
                    Ha, als het je nog niet duidelijk was wie de snelste is... Onderstaande foto haalt alle twijfel weg. MoonWalker Kush vs. Lavender (die bijna stil staat, lijkt het)
                    Dag 22 (de HPS foto is dag 23)
                    R_ww+mwk_2003.jpg

                    Op die Lavender met een achterstandje na gaat het alzo enorm vlot. Zit er serieus aan te denken de klok morgen naar 12/12 te zetten, zeker een week eerder dan verwacht.
                    Hier twee foto's van alle vier de planten, gisteren en vandaag (Die met HPS is van vanmiddag)

                    all_2003.jpg
                    all_2103.jpgR_ww1_zuurstokstam_2003.jpg

                    Verder is er nog steeds verrekte weinig te melden eigenlijk. Alles loopt op rolletjes, u wordt hier voorzien van tekst door een tevreden kweker
                    Sinds zondag is de EC verhoogd naar 1.3 (Voor de MWK: 1.4), PH blijft mooi stabiel op 5.8. Ook is de Lumatek naar 400Watt gezet.

                    Comment


                      #25
                      Wat een verschil die moon walker, hahaha. Ik zelf dacht ook wel 12/12 voor bij jou. In de 2 weken naar echte bloei gaat ze nog flink groeien.
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                      Comment


                        #26
                        Ah, fijn te lezen dat overschakelen naar 12/12 je wel oke lijkt, vind het gevoelsmatig zo vroeg na 23 dagen...
                        Overigens vergeten te melden: De MoonWalker is een tweede keer getopt afgelopen vrijdag. Omdat deze wat hoger is als de andere drie, heb ik die drie met rust gelaten.
                        Hoop dat 't een beetje uit gaat komen qua gelijke hoogte, maar anders is er nog wat LST mogelijk natuurlijk

                        Comment


                          #27
                          Right.... wat een asociale bitch, die Moonwalker Kush. Niet leuk meedoen met de rest, maar een enorme 'Look at me, i'm an attention whore' attitude...
                          Ze is een 'stukje' groter geworden dan de andere planten en veel ruimte voor LST is er niet. Knakken? De stelen zijn al dikker dan een centimeter doorsnee. (Bijna toch)
                          Ik laat 't nog gewoon even gaan en als het verschil zo groot blijft, dan plaats ik de andere bakken wel op een verhoging als de strek er eenmaal uit is.

                          Voor de rest gaat het nog steeds prima, de overstap naar hydro bevalt nog steeds erg goed (die mag blijven )
                          De cijfers:



                          Linksvoor: Somango, rechtsachter: Moonwalker Kush (duh) R_all1_2703.jpg
                          R_all2_2703.jpg

                          Dat bruine blad aan de rechterkant van de MWK is veroorzaakt omdat die bladeren bij het wisselen van positie de lamp hebben geraakt en verbrand zijn. Oeps...
                          Last edited by Raph; 27 March 2017, 20:16.

                          Comment


                            #28
                            hahahaa, sorry dat ik lach
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              #29
                              Ik schuif ook aan, wat een verschil onderling

                              Plantjes zien er mooi uit en je maakt mooie foto's Raph, echt een genot om naar te kijken!

                              Misschien een domme vraag, kan je zo'n 'te' lange wortel niet afknippen of opknopen?
                              (heb totaal geen ervaring met hydro)
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                #30
                                Leuk dat je ook even mee komt kijken, Stemma. En bedankt voor 't compliment
                                Geen idee of het afknippen/inkorten van de penwortel een optie is. Vrees dat het plantje dan stil zou komen te staan om te herstellen.
                                Opknopen of op een andere manier de wortels boven water houden heb ik al wel over nagedacht.
                                Probleem is dat de wortels houvast zoeken. Het vergroeit dan vrij snel met 'de houvast' waarna 'overpotten' e.d. vervolgens lastig wordt.

                                Momenteel is mede-forumlid Vaperke bezig met een soortgelijke setup als waar ik mee gestart ben.
                                Hij gebruikt vernevelaars i.p.v. druppelaars, maar zit ook met de wortels in het water. Ik begreep dat dat bij hem geen problemen gaf.
                                Dat hou ik even goed in de gaten, want zo'n vernevel-systeempje is ook wel leuk.
                                Een andere optie die ik had bedacht is om boven het laagje water een anti-worteldoek te spannen.
                                En mocht niets van dat alles werken, dan ga ik ook in de voorgroeitent voor DWC, want wat werkt dat prettig zeg

                                @Morgen Zonder Zorgen
                                Haha, lach gerust hoor (doe ik zelf ook). Kan 't je niet kwalijk nemen na opmerkingen als
                                vind het gevoelsmatig zo vroeg na 23 dagen...
                                en
                                anders is er nog wat LST mogelijk natuurlijk
                                Enne... 't strekt en groeit nog een weekje door, dus bereid je maar alvast voor op meer humor

                                Hieronder nog de foto waarvoor ik de bladeren van de MWK afgelopen vrijdag heb verbrand (De bruissteen zit ergens tussen de wortels btw )
                                R_mwk_2403.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X