Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Druppels&Bubbels: Moonwalker Kush, Somango en 2 White Widow overgeleverd aan hydro-amateur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Even een tussendoor update, want er is wat leuks te melden
    Sinds ik vorig jaar in een topic van QnQ een plant met drie bladeren per node zag, hoopte ik dat ook eens te krijgen. Gewoon grappig om te zien.
    Van de week zag ik dat het fenomeen zich ook voordeed bij LR2 en daar ging men er wat verder op in, o.a. werd genoemd dat het na een tijdje verdween.
    Nog niet eerder heb ik gezien dat een plant normaal start (met twee bladeren per node), maar op een gegeven moment besluit over te schakelen naar drie.

Nou, de aandachtshoer heeft het voor elkaar. Deze heeft na paar weken groei besloten om op sommige takken maar in tripod modus te gaan.
    En omdat ze 't verder schijnbaar wel naar de zin heeft: 27 bladvingers per node!
    R_mwk_tri_2903.jpg
    Is dat vet of wat?

KLIK!! (K*, de lamp gaat aan)

De planten zijn inmiddels met wat oude potten op dezelfde hoogte gebracht:
    R_verhoogd_2903.jpg

En dat geeft een volle bak:
    R_all_2903.jpg

Allemaal weer mooi op dezelfde hoogte dus, maar het vreet wel ruimte. Gisteren was er nog 30cm te gaan, inmiddels nog 25cm resterend. Spannend!
    R_tent_2903.jpg

Maar eigenlijk wilde ik alleen maar even trots die driepoot laten zien, verder is er niet heel veel te melden eigenlijk... (ook geen bloeiverschijnselen )
    >: Houdt u van André Hazes?
    <: Nee, wel van And're Haze's!

Comment

Vet zeg. ik heb het nog nooit gezien.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Zeker vet!!!! echt grappig gezicht. Misschien iets van in plaats van klavertjevier, wietjedrie!!!!
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Waarschuwing! Onderstaande update is niet geschikt voor gevoelige kijkers.

De afgelopen 1,5 week heb ik dagelijks geprobeerd met LST de twee hoge planten terug te buigen en binden tot een acceptabele hoogte.
          De lamp hangt overigens sinds dik een week al tegen de bovenkant van de tent.
          Helaas was het allemaal niet voldoende: afgelopen vrijdag groeiden eerder gebogen takken van de MWK alsnog tegen het filter aan.
          En omdat alle planten zo groot zijn geworden, is er weinig ruimte voor meer trucjes. Kortom: vééél te laat overgeschakeld naar 12/12.

Inmiddels is de bloei duidelijk zichtbaar, dus gisteren was het tijd om het water te verversen met Flora Nova Bloom.
          Ik heb op dat moment besloten rigoreuze maatregelen te nemen om de boel weer in toom te brengen
          De twee grote planten zijn voornl. door heel veel te knakken terug naar de hoogte van de twee minder hoge gebracht (scheelt zo'n 45 cm)
          Ja, dat gaf schade, ook aan de takken van hoofdtoppen. Weinig aan te doen: Er is gewoon veel te veel plant voor een DR90 tentje...
          De komende dagen zie ik wel verder wat er van te maken is

Afgelopen nacht word ik wakker en denk: Zal eens even kijken hoe het ervoor staat. Nou... nat! De hele tentbodem stond blank.
          Voor het makkelijk vervangen heb ik een extra Oxypot, zodat ik bij verversen kan doorschuiven. Die extra pot bleek niet waterdicht te zijn en was gaan lekken.
          Oh ja, daarom wilde ik geen reservoirs met een groter volume dan de tentbodem kan opvangen! Werkte uitstekend.

En als slagroom op de taart der tegenslagen: Lamp vergeten terug te zetten op de timer zodat de planten tot 12:00 i.p.v. 08:00 licht hebben gehad.
          Zal komende avond de lamp daarom maar wat later aanzetten: Zo tegen 23:00 i.p.v. 20:00.
          Kortom: Een stressvol weekendje voor de dames (en mij), maar we laten ons niet uit het -veel te grote- veld slaan.

Slagveld pics: (de twee kleinere planten staan -hier nagenoeg onzichtbaar- achterin de tent.

R_0904_1.jpg

R_0904_2.jpg

R_0904_3.jpg

R_0904_4.jpg

Comment

Ja tegenslag hoor er beetje bij, anders wordt het een beetje saai he. Komt wel weer goed.

Knakken is prima hoor, dat deed ik ook ook altijd, ik ben er zelfs stiekem fan van

Comment

Zo is 't ook maar net, MZZ. Het ging allemaal zo voorspoedig dat het saai begon te worden. Nu is er weer wat te beleven in de tent.
              Zelf knak ik liever niet, maar omdat ik zo nodig altijd verschillende soortjes moet zetten is het wel vaker nodig geweest.
              Altijd weer verrassend hoe het er een paar dagen na het slagveld uitziet: Zo ook nu: Gisteren leek 't alweer minder dramatisch

Comment

Hoe gaat het hier?? Tijdje niets meer gelezen van je?

Comment

De planten leven nog én zijn nog steeds te groot/te vol Helaas heb ik afgelopen weken m'n aandacht moeten verleggen naar andere dingen.
                  Of eigenlijk: andere mensen die m'n hulp kunnen gebruiken. Dat zorgt ervoor dat ik weinig thuis ben en de planten ook maar weinig aandacht krijgen.
                  Daardoor laat ik de boel maar een beetje op z'n beloop. Iets wat overigens prima combineert met hydro! 2x per week water bijvullen en klaar

De bloei zit er inmiddels wel goed in, al heb ik ook wel enkele toppen afgeschreven omdat ze te dicht op de lamp hebben gezeten en verbrand zijn.
                  Met diezelfde reden bloei ik af op 275 ipv 400Watt. Lang verhaal kort: Het is niet de beste ronde, maar er komt vast en zeker wel wat lekkers vanaf.

Ik zal proberen deze week wat foto's te schieten en te plaatsen van het micro-regenwoud

Comment

Ja dat verbranden dat komt mijn bekend voor, daarom ben ik o.a. over gegaan op led verlichting.

Succes kerel met je wat je moet doen, en de kweek ach ja als je wat te roken valt is toch weer mee genomen. Shit Happens.

Comment

Alweer een beetje tijd voor je kweekverslag of nog niet?

Comment

Heeft het gesmaakt ?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Nou, veel te laat natuurlijk... Maar bij deze alsnog ein-de-lijk de afronding...

De planten zijn inmiddels twee maanden geleden gekortwiekt. Het waren enorme planten geworden, de laatste weken moest het groen terug gedrukt worden voordat de tent kon worden dicht geritst. Door al het gebrek aan aandacht is er ook niet gediefd, wat veel fluff heeft opgeleverd.
                          Vanwege de haast tijdens het oogsten heb ik alleen het mooiste geknipt en de fluff lager op de planten weggekiept.
                          De bovenste toppen zijn alsnog te dicht bij de lamp gekomen en waren deels verdroogd. Ook dat is maar weggegooid, want daar heb je weinig aan...

Ook omdat er onder 250W is gebloeid, is de opbrengst wat tegengevallen (dat was te verwachten):
                          Moonwalker Kush: 55 gram
                          Somango: 41 gram
                          Lavender (2x): 34 gram samen.
                          Zo'n 130 gram bij elkaar dus. Eén Lavender is in de verdrukking gekomen en was waardeloos. Kwaliteit is maar zozo.
                          De MWK en Somango hadden nog wel wat mooie dichte toppen met smaakvolle wiet, maar ook regelmatig haal ik wat uit de pot wat snel door de vaporizer heen gaat (niet zo potent)

Samenvattend: Een matig gelukt rondje met een nog matiger verslag. Desondanks wel erg tevreden met de overstap naar DWC, maar de volgende keer moet ik echt beter opletten met overschakelen naar 12/12 .
                          Heb geprobeerd foto toe te voegen, maar bots tegen een upload-limiet aan...

Comment

Bezig...
                          X