Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toch nog maar een verslagje - Hempy 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Toch nog maar een verslagje - Hempy 2.0

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Na lang weg geweest te zijn van het forum, ben ik weer terug. Ik heb tussendoor wel het een ander bijgehouden hier van andere leden, maar soms ook maandenlang helemaal niet ingelogd. Ik ben alweer een tijdje geleden een kweek begonnen, maar omdat het er even op leek dat ik deze misschien voortijdig af zou moeten breken door omstandigheden, had ik besloten om maar geen verslag te maken. Inmiddels gaan ze zo'n beetje de laatste fase in, en lijkt het erop dat ik mooi af kan ronden, dus nu toch nog maar even een verslagje. Beter laat dan nooit, dacht ik zo.

Eerst maar even de feiten op een rijtje:

Mijn Zaden:
    2x Blueberry van Dutch Passion
    1x CBD Kush van Dutch Passion
    1x Purple Afghan Kush van Dinafem
    1x Bona Dea CBD van Vision Seeds

Mijn Kweekkast:
    Ik heb de G-tools G-kit 400 combi:
    Deze kast heeft 3 ruimtes: Een zaad/stekruimte, een moederplant ruimte en een grotere groei/bloei ruimte. Voor deze kweek verwacht ik alleen de zaad/stekruimte even te gebruiken en vervolgens de groei/bloeiruimte.

De zaad/stekruimte is 35x78x48cm met 2x18 Watt TL verlichting.
    De groei/bloei ruimte is 78x78x176cm met een 400W HPS lamp.

Mijn Kweekmethode:
    Ik kweek volgens de Hempy Methode (link). Het is eigenlijk heel simpel, Ik vul een emmer met 80% Perliet en 20% Vermiculiet, boor een gaatje op een paar cm boven de bodem en zet de plant erin. Vervolgens voer ik ze GHE Hydro voeding totdat het er aan de onderkant weer uitloopt. Het deel van de emmer tot aan het gaatje functioneert als een reservoir. Zodra de wortels bij het reservoir komen, krijgen ze een flinke groeispurt. Het medium zorgt er verder voor dat het water uit het reservoir omhoog gezogen wordt naar de rest van de wortels.

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, dus misschien is dit duidelijker: Hempy Method.jpg
    Hempy Emmer.jpg

Ik heb ze eerst in wat Colaflessen en Spaflessen gehad en later overgepot naar de emmers.

Zoals altijd heeft ook deze kweek zo z'n probleempjes (gehad), maar ondanks dat is alles nog in leven en verwacht ik toch wel wat moois te oogsten. Met name het begin verliep even moeizaam en daar zullen ze ook best wat stress van hebben opgelopen, maar ze hebben zich best mooi herpakt. Wel ook best wel last gehad van de warmte, met name de Purple Afghan Kush heeft hier wat moeite mee.

Ik heb eigenlijk 4 fatsoenlijke planten en 1 micro plantje die er een beetje voor spek en bonen bijstaat, dat is de CBD Kush. Deze werd geboren met maar 1 lobblaadje en had een erg zware start. Ik had haar eigenlijk weg willen gooien, maar ze stond niet echt in de weg en toen heb ik besloten om haar maar te laten staan in een halve colafles. Uiteindelijk groeide ze toch nog wat en maakte ze mooie toppen aan, om me vervolgens weer te frustreren met toprot in de hoofdtop. Veel zal het niet worden, maar ik hoop nog een klein beetje van haar te kunnen proeven over een maandje. IMG_20170618_211534.jpg

De anderen gaan beter. Ze hebben zo hun probleempjes, maar ik heb besloten om me er niet teveel zorgen om te maken.
    Ik ben wel echt aan het duimen dat toprot verder wegblijft, want daar baal ik toch zo van.

Ze zitten nu op zo'n 6,5 weken bloei en ze moeten in totaal 9 weken.

Ik heb geen recente foto's die geschikt zijn, dus die zal ik vanavond of morgen even maken. Deze foto's zijn van een paar weken geleden, hier heeft de CBD Kush zijn hoofdtop nog.
    De CBD Kush staat in het midden en op een verhoging, deze is uiteraard een stuk kleiner dan de rest. IMG_20170608_202859.jpg
    Links Blueberry en rechts Purple Afghan Kush, die mooi Purple wordt ook.

IMG_20170608_203201.jpg

Links achter Blueberry 1, Rechts achter Purple Afghan Kush. Links voor Blueberry 2, rechts voor Bona Dea CBD. Midden CBD Kush.

Zoals je kunt zien zijn de potten niet helemaal gevuld, want ik had de perliet op.
    Ook hebben ze last van groene alg. Maar dat had ik de vorige keer ook, en eigenlijk maak ik me er niet al te veel zorgen over.
    Als je daar dan nog wat (warmte)stress en ph foutjes bij optelt, dan is het weer een spannende kweek. Maar alles beter dan het drama dat ik op aarde had (dat zullen sommigen van jullie je vast nog wel herinneren. )

Het is niet perfect, maar ik ben tevreden.

Tips en adviezen zijn uiteraard altijd welkom, ik leer nog steeds iedere dag iets bij.

Binnenkort volgen recente foto's...

Lacy.
    Attached Files
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Ik heb net wat foto's gemaakt. Ik hoop dat het HPS licht niet teveel stoort.

Allereerst de grootste van het stel, de Bona Dea CBD:

IMG_20170627_203124.jpgIMG_20170627_204431.jpg

Blueberry 1:
    IMG_20170627_203151.jpgIMG_20170627_204647.jpg

Blueberry 2:
    IMG_20170627_203505.jpgIMG_20170627_204424.jpg

Purple Afghan Kush:
    IMG_20170627_203136.jpgIMG_20170627_204636.jpg

Overzicht: Links achter Bona Dea CBD, rechts achter Blueberry 2, links voor Purple Afghan Kush, rechts voor Blueberry 1, Midden CBD Kush.

IMG_20170627_203112.jpg

IMG_20170627_203117.jpg
    Attached Files
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Had nog niet van hempy buckets gehoord, ik pak een stoel en volg geintereseerd!

Comment

Ah welkom, gezellig.

Comment

Ziet er goed uit en interessant ook met deze ´hempy´ methode. Zal op de achtergrond geïnteresseerd mee kijken. Succes man!
          Ad usum proprium!

Comment

Dankjewel.

Comment

toch beter dan je vorige run als ik het me goed kan herinneren? Zien er dikke buds uit.
              Hydro rocks
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ja de vorige kweek was ik begonnen op aarde, en dat werd zoals al mijn aarde kweekjes één groot fiasco...daarna overgestapt op Hempies en dat ging beter.

Ik heb dus toch toprot in m'n beide Blueberries zitten. Ik heb donderdagavond beide hoofdtoppen verwijderd. De ene was nog voor een groot deel goed, dus het goede heb ik te drogen gelegd om te kijken of het nog wat is om te roken. De andere is helemaal weg helaas.
                Ik heb vervolgens toch maar besloten om flink wat blad weg te dieven. Geen idee of ik dat op de goede manier gedaan heb, maar er was zoveel blad dat ik bang was om alleen nog maar meer toprot te krijgen.

Dus beide blueberries zijn een beetje kaal nu, en ik heb de Bona Dea ook gedaan, want die had ook superveel blad. Maar bij de Bona Dea was er geen spoor van toprot te bekennen gelukkig, hopelijk blijft dat zo. De Purple Afghan Kush heb ik niet aangezeten, zit nog te twijfelen of ik dat alsnog zal doen, maar die had sowieso niet zoveel blad. Dus ik kijk het even aan. Ik vind die paarse bladeren zo mooi. Misschien dat ik toch maar wat weghaal, maar eerst even aankijken of de rest er goed op reageert.

De foto's zijn van afgelopen donderdagavond, dat was dag 49 bloei.

Links Purple Afghan Kush en rechts Blueberry 1 IMG_20170629_214509.jpg

Nog een keertje Blueberry 1 IMG_20170629_214518.jpg

Links voor Blueberry 2 en rechts voor Bona Dea CBD IMG_20170629_214740.jpg

En dan nog een keertje met z'n allen; Links achter Purple Afghan Kush, rechts achter Blueberry 1, links voor Blueberry 2, rechts voor Bona Dea CBD en midden CBD Kush. IMG_20170629_214747.jpg

Vandaag is dag 51 bloei, dus over een paar dagen maar eens gaan stoppen met voeden denk ik, dan gaan we echt de laatste fase in.

- Lacy.
                Last edited by Lacy LaPlante; 1 July 2017, 16:19.

Comment

Ik zag kans wat foto's te maken met de lamp uit:

Dag 51 Bloei:

Purple Afghan Kush:
                  IMG_20170701_200520.jpg

IMG_20170701_200539.jpg

Blueberry 1:
                  IMG_20170701_200546.jpg

IMG_20170701_200604.jpg

Blueberry 2:
                  IMG_20170701_201114.jpg

IMG_20170701_201138.jpg

Bona Dea:
                  IMG_20170701_201024.jpg

IMG_20170701_201045.jpg

Overzicht - Links achter Bona Dea CBD, rechts achter Blueberry 2, links voor Purple Afghan Kush, rechts voor Blueberry 1 en midden CBD Kush.
                  IMG_20170701_201528.jpg

Comment

Jammer van die toprot. Dat is ook altijd mijn grootste vrees. Heb je het wat kunnen indijken? Geen last van bij de andere planten?
                    De Purple Afghan Kush heeft nogal klauwende bladeren, terwijl je andere plantjes dit niet hebben. Lijkt me niet echt ok.
                    Verder mooi toppen hoor, vooral die Bona Dea Wordt een mooie cbd-er.

Comment

Ik heb de toprot ruim weggeknipt, hopelijk is dat voldoende om het niet verder te laten gaan.

Klopt, de Purple Afghan Kush heeft erg last gehad van de warmte van laatst, de bladeren zijn ook erg droog.
                      Misschien toch ook wat teveel voeding?

Ik hoop dat ie het ondanks dat toch wel gaat redden tot het einde.

Comment

Gisteren (Dag 54 bloei) hebben ze voor het eerst geen voeding meer gehad, alleen afgezuurd water.

Purple Afghan Kush
                        IMG_20170704_200620.jpgIMG_20170704_200628.jpg

Blueberry 1:
                        IMG_20170704_200701.jpg

Blueberry 2:
                        IMG_20170704_201134.jpg

Bona Dea CBD:
                        IMG_20170704_201105.jpgIMG_20170704_201130.jpg

En ook maar eens een keertje de kleine CBD Kush apart op de foto genomen:
                        IMG_20170704_200716.jpg

Overzicht - Links achter Bona Dea CBD, rechts achter Blueberry 2, Links voor Purple Afghan Kush, rechts voor Blueberry 1, midden CBD Kush:
                        IMG_20170704_200546.jpg

Comment

Hi Lacy! Dat is inderdaad een hele tijd geleden!
                          Alles OK?

De hempy methode gaat jou goed af, beter dan op aarde dat was echt een drama.

Je planten staan er mooi bij maar wat een zonde van de toprot
                          Ik neem aan dat de LV hoog is of meet je deze niet?
                          Misschien is het een idee om te investeren in een ontvochtiger zoals Beowulf ook heeft gedaan?

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Klopt, ik zag dat je weer met een mooie buitenkweek bezig bent, leuk!
                            Ja alles ok, beetje de kamer verbouwd waarin m'n kastje staat en het is er nu iets beter op ingesteld. Dit werkt wel fijner.

Ik meet de LV wel, hij zat wel rond de 70 à 80%, meer richting de 80 denk ik. Na het knippen van vele blaadjes rond de 60-65%.

Een ontvochtiger zou een idee kunnen zijn, daar had ik nog niet aan gedacht.
                            Ik dacht meer aan eerder blaadjes wegdieven de volgende keer? Ik moet me nog inlezen, want ik weet er nog niets vanaf, maar heb wel de indruk dat het dichte bladerdek zowel deze als de vorige keer een grote oorzaak was van de toprot. Maar ik geloof dat dieven zelf ook weer risico's met zich meebrengt omdat je de plant eigenlijk allemaal kleine wondjes geeft... dus ik weet nog niet wat ik ga doen. Voor nu veel weggeknipt in ieder geval, om eens te kijken hoe dat gaat. Dat leek me ter plekke de beste oplossing.

Klopt, ik en aarde gaat niet zo goed samen geloof ik, Hempy gaat echt véél beter. Nu kan ik bij gaan leren en een beetje gaan verfijnen ipv telkens verzopen planten weggooien. En een beetje resultaat om van te roken zo tussen de bedrijven door is natuurlijk het doel van alles, maar daar kwam ik bij aarde niet eens toe.
                            Het enige wat ik jammer vind is dat ik nu niet meer biologisch kan kweken, maar ik heb besloten om daar maar niet te moeilijk over te doen. Wie weet vind ik er ooit nog iets op. (of durf ik het toch ooit nog aan om er eens een plantje in een pot aarde bij te zetten, maar voorlopig niet, ik ben er wel even klaar mee. )

Comment

Welnee meid, blijf lekker bij de Hempy methode!

En inderdaad bladeren weghalen uit de top is niet verstandig. Je veroorzaakt niet alleen wondjes, maar je haalt ook een deel van de 'zonnecollectoren' weg.

​​​​​​Beter kan je dan geen topboosters gebruiken en zoeken naar soortjes die voor jou werken met wat 'fluffy' toppen. En dan nog bidden! Denk echt dat een ontvochtiger goed voor jou zal werken. Toevallig schreef beowulf er van de week over, bij iemand die ook toprot binnen had. Hij had geloof ik een qlima 516 gekocht. Die plaats je dan in de kamer waar je kast staat en hoeft dacht ik maar een uur per dag aan.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bezig...
                              X