Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dwc

    Korting op 420shop

    #2

    Comment


      #3
      Ik zal volgende keer spa blauw gebruiken.
      Het enige nadeel aan van die grote vaten is dat je ook een sterkere luchtpomp nodig heb.

      Mijn luchtpomp is de hailea aco 318 en heb met slangen deze verbonden via luchtverdelers en moet uiteindelijk aankomen bij de goedkoopste airstones van amazon.

      de bacterievloeistof is hydroguard voor toename in wortelmassa

      verder gebruik ik de general hydroponics trio en qua boosters liquid koolbloom en diamond nectar.

      Door de voeding gooi ik ook wat armor Si zodat de plant met behulp van Silicium extra sterke stammen maakt zodat die cola's de takken niet afbreken.

      Ik zal later nog wel een foto sturen van die steenwolblokjes, hopelijk komen de zaadjes wel uit ondanks dat ik dat onderdompelen in afgezuurd water behoorlijk onnauwkeurig heb gedaan.

      ​​​​​​​welterusten voor de mensen die nu gaan slapen

      Comment


        #4
        Ben benieuwd of je het gaat redden met die ene luchtpomp. Voor het gemak neem ik even aan dat je zon 50liter voedingswater per vat overhoud na aftrek van de netpot hoogte, joun pomp geeft 60liter lucht per minuut 60liter lucht voor 250liter water geeft zon 0,24 liter lucht per liter voedingswater. Dan heb ik dat 120liter vat nog niet mee gerekend.. Zelf handteer ik de regel 1 liter lucht per liter voedingswater per minuut. Dat gaat tot dusver goed, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat joun opstelling niet gaat werken. ben dus eigenlijk wel benieuwd of ik ook met minder toe zou kunnen.

        Hydroguard heb ik al wel vaker goede dingen over gelezen. De GH voeding is dikke prima denk wel 1 van de betere als het op hydro aankomt. Heb zelf de de Nova van GH gewoon groei en bloei gebruik daarbij geen andere boosters of stimulatoren en dat geeft al goede resultaten.

        Zou mooi zijn als die zaadjes gewoon opkomen!

        Comment


          #5
          Ja inderdaad, zie nu nog geen vordering maar hoop dat dat snel komt. De zaadjes zijn trouwens van wietzaadjes.nl huismerk en t is de auto cheeser.

          Over die lucht:
          ​​​​
          De hoogte van die netpottonnen is 60cm en 36cm breed, de voedingsvat is 80x48cm.
          De netpot is 15cm diep. In de berekening zet ik alles in dm zodat het meteen naar liters is.

          6dm-1.5dm = 4.5dm = de waterhoogte

          aangezien het water zich verdeeld qua hoogte is de hoogte ook in het voedingsvat 45cm hoog.
          Ik heb 5 netpottonnen en 1 voedingsvat.

          ​​​​4.5dm X 3.6dm X 5= 81dm3 = 81L
          4.5dm X 4.8dm X 1= 21.6dm3 = 21.6L
          --------------------------------------------------------------------------- +
          ​​​​= 102.6L
          60L/min/ 102.6L =

          0.58479532L lucht/ liter voedingswater

          Dat is alsnog aan de weinige kant maar ik had ergens gelezen dat t ook met 0.5L per minuut kon maar dat het toch beter ging met 1L lucht/min/ Liter voedingswater
          ​​​
          aangezien ik een klein budget heb heb ik gekozen voor net aan genoeg.

          Ik denk er alleen wel aan om het voedingsvat 20cm in te graven dus dan wordt t

          4.5dm + 2dm = 6.5dm X 4.8dm =31.2dm

          31.2L + 81L = 112.2L

          60L lucht/min / 112.2 =
          ​​​​​​​
          0.53475936L lucht/minuut/ liter voedingswater
          ​​​​​​

          Comment


            #6
            Dit is een foto van de tonnen
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Mooie tonnen

              maare als die ton 60cm hoog is met een breedte van 36cm zeg je bedoel je dan de diameter?

              want dan klopt je berekening niet helemaal, de inhoud van een cilinder doe je anders uitrekenen https://www.wilikberekenen.nl/meetku...nhoud-cilinder

              ik kom dan met joun gegevens op 45 liter per vat uit. en dus al 225liter zonder die grotere voedingsvat. (wil niet bijdehand doen hoor, gun je gewoon een goede start.)

              Comment


                #8
                O shit helemaal vergeten had t voor ik die berekening maakte nog wel opgezocht maar stom genoeg er niet in meegenomen

                Vind t fijn dat je zo scherp bent

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Ik heb een probleem denk ik... De plantjes zijn nog niet opgekomen. Zou dit niet allang al gebeurd moeten zijn?

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Nee had ze gewoon meteen in die steenwolblokjes gedaan.

                        Ik heb net gekeken en 4/5 heeft een worteltje en eentje nog niet. Daarom heb ik die nu tussen 2 wc papiertjes gedaan en er afgezuurd water over gedaan. Hopen dat dir nou ook uitkomt

                        Comment


                          #13
                          Weer een nieuwe update over de dwc.

                          Vandaag was ik dus heel blij, ik dacht yes eindelijk alles binnen... heeft die stomme amazon de liquid koolbloom vergeten in te pakken.

                          Voor de rest is alles compleet en kan straks eindelijk de ph testen.

                          In de blokjes valt er helaas nog niks groens te zien wat ik persoonlijk wel jammer vind natuurlijk.

                          Dat was t weer voor vandaag dus dames en heren, koeken en peren zie jullie weer bij de volgende update.

                          Comment


                            #14
                            Hoi,

                            ​​​​Van de 5 cheezer auto zaadjes is er een tijdje geleden eentje opgekomen. De rest had verschrompelde worteltjes omdat ik in het begin maar wat aan het aanklooien was zonder ph meter.

                            Ik heb ze nu wel netjes in nieuwe steenwolblokjes gezet samen met 3 russian winter autos. Nou hoop dat alles gewoon lekker uitkomt ook die verschrompelde cheezers.

                            Dat plantje dat al uitgekomen was heb ik in een groter steenwolblokje overgeplaatst zodat die misschien wat harder groeit

                            Comment


                              #15
                              Tot nu toe zijn de verschrompelde cheezers niet uitgekomen dus heb 1 cheezer auto en drie russian winter auto's. Van die russians zijn er eergister 2 opgekomen en gister 1 dus die zijn nog vrij jong. De eerste 2 russians zijn de 25ste opgekomen en de 3de de 26ste, ik denk dat die cheezer de 21ste opgekomen is. Nog een probleempje is het verschil in tijd dat ze klaar zijn de winters zijn namelijk in 10-11 weken klaar en de cheezer in 9-10 weken.

                              Hierdoor zorg ik dat ik een aparte ton voor de cheezer maak en drie losse tonnen met waarschijnlijk een reservoir voor de russians. M'n voornemen is om dit topic weer wat actiever bij te houden dus vandaar nu netjes foto's van vandaag.
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment

                              Bezig...
                              X