Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste poging en meteen op hydro, oh ooh :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    De plant staat trouwens in een klein bakje met kleikorrels, niet in cocos. Ik weet niet of dat dat verschil uitmaakt voor wel of niet spoelen en wanneer? Wortels hangen verder gewoon in de vloeistof.

    Ik weet ook niet echt wat het spoelen doet. Ik las iets van de bladeren laten leegtrekken en de toppen wat voller maken?

    Comment


      #32
      Ah, dan kan ik je wel helpen

      Is zo'n beetje hetzelfde systeem als ik, behalve dat mijn wortels niet in het water staan.

      Wat ik doe de laatste 2 weken is geen voeding meer geven. Ik geef nog altijd water ph 5.8 maar zonder voeding.
      Dan trekken ze meestal de laatste voeding uit de bladeren.

      Spoelen is dit niet echt.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #33

        Comment


          #34
          trichomen check en ervaring

          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #35
            Twee dingen die ik mis haha. Ik heb nog geen microscoop of iets waarmee ik het kan checken. En gezien dit mijn eerste plant is 0,00 ervaring :p
            De huidige hoeveelheid voedingswater is wel bijna op. Kijkende naar mijn foto's hierboven (of eventueel nieuwe foto's als je zegt waar ik een foto van zou kunnen maken). Zou jij aanraden nog (gedeeltelijk) de voeding aan te vullen? Of vanaf nu 2 weken op enkel water? De pot waar hij nu in staat kan maximaal zo'n 3,5 liter voedingswater in

            Comment


              #36
              Is dit schimmel?
              Lijkt wel op een zaadje (ik heb onderaan bevrucht) dat is gaan schimmelen? Wat nu? Alleen lokaal wegknippen? Of meer? Nu? Tijdens het klaarmaken voor het drogen? Of is het iets anders?


              3yQuS05h.jpg63YgkoRh.jpg

              Comment


                #37
                Ik denk eerlijk gezegd niet dat 2 weken voeding zo veel nog zal uitmaken.

                Wat een rare schimmel is dat zeg.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #38
                  hey man

                  ja dat is zeker weten schimmel rot. Komt veel voor bij te hoge luchtvochtigheid.

                  Wat ik dan doe is neem een boterhamzakje, ga daar met je hand in als een handschoen zodat je direct het afgeknipte schimmel stuk gelijk in het zakje kan werken zonder de rest van je toppen ermee aan te raken.

                  Zou het nu weg halen, het kan zich uitspreiden.


                  vr groet Mafferd

                  Comment


                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                    Ik denk eerlijk gezegd niet dat 2 weken voeding zo veel nog zal uitmaken.

                    Wat een rare schimmel is dat zeg.
                    Dus zodra deze voeding op is enkel 2 weken op water? Of zou je eerder gaan voor nog langer op voeding?
                    Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
                    hey man

                    ja dat is zeker weten schimmel rot. Komt veel voor bij te hoge luchtvochtigheid.

                    Wat ik dan doe is neem een boterhamzakje, ga daar met je hand in als een handschoen zodat je direct het afgeknipte schimmel stuk gelijk in het zakje kan werken zonder de rest van je toppen ermee aan te raken.

                    Zou het nu weg halen, het kan zich uitspreiden.


                    vr groet Mafferd
                    Ik heb het eruit gehaald, zo zag het eruit nadat het eruit was (het witte schimmelige is nu een beetje weggedrukt door het eruit halen)

                    (via deze linken een nog groter formaat van de afbeelding:
                    http://i.imgur.com/uLc9f6T.jpg
                    http://i.imgur.com/BOWIohg.jpg )

                    Het losse donkere ronde ding wat erbij ligt rechts is volgens mij de boosdoener. Ik dacht dat het een zaadje was maar lijkt meer op een hoesje van een zaadje of een hard geworden blaadje

                    BOWIohgh.jpguLc9f6Th.jpg

                    Comment


                      #40
                      Ik heb mijn microscoop binnen! Niet de beste foto's maar dit zijn de beste foto's die ik op dit moment kon maken van twee random stukjes van een twee blaadjes.

                      ivkDozJ.jpg?1.jpg5WWx6wy.jpg?1.jpgg69UENr.jpg?1.jpgNTfzF8j.jpg?1.jpg5pjwrm0.jpg?1.jpggiO5GeA.jpg?1.jpg

                      Zo zag de plant eruit voordat ik de grootste bladeren eraf ging halen en de kleinere blaadjes inkorten (gebied zonder trichomen)

                      dv91Iwph.jpgCEhSyMgh.jpg

                      Nog voordat ik ging knippen kwam ik een paar druppels tegen? Wat is dit? Hars? Waar komt het uit? Is dit goed/slecht/boeitniet?

                      mrO2iC0.jpg?1.jpg5GWLYbQ.jpg?1.jpgtCrStxvh.jpg

                      Ook heb ik er een stuk of 4 vliegjes uit de plant moeten halen. Is dat erg? Haha. Lijken hele kleintjes. Fruitvliegjes? Rauwvarenmug? Geen idee wat het is...

                      Na het inkorten en weghalen van de blaadjes:

                      TtjLGy1h.jpg7iSeCyrh.jpg

                      En tenslotte in de doos:

                      zwi8LiYh.jpg

                      En na 1 dag in de doos, lol:

                      tFz01AIh.jpg


                      Beetje erg veel foto's, maar ach. Foto's zij altijd prima toch
                      Attached Files

                      Comment


                        #41
                        Ik denk niet dat er echt interesse is in mijn topic gezien er niet echt gereageerd wordt. De wiet heeft ruim 2 weken gedroogd. De tak knakte dus dan zou hij droog genoeg moeten zijn. Na alles van de takjes los te hebben gehaald had ik 15.2 gram, meer dan ik had verwacht. Ik dacht overal te lezen dat je maar 1 tot 3 gram hoeft te verwachten. Of heb ik iets fout gedaan?

                        Ik heb het onderste gedeelte van de plant (ongeveer de helft in gewicht, 7.42 gram), los van de rest "geoogst". Want ongeveer de helft van dit gedeelte (een kwart van de plant dus, alleen de aller onderste takjes) had ik bevrucht. De andere helft had ik voor de zekerheid ook gecontroleerd op zaden. Dat betekent wel dat al deze wiet al redelijk kortgemaakt is om de zaden erin te zoeken en eruit te halen. Ik vermoed dat dit niet echt goed voor de kwaliteit zal zijn? Heel m'n handen zaten ook onder de hars.

                        ​​​​​​Het bovenste gedeelte van de plant heb ik aan de buitenkant gecontroleerd of er zaden zaten maar deze heb ik vervolgens allemaal losgebroken van de takjes en dus niet kortgemaakt om zaden te zoeken. Dit gedeelte was 7.81 gram.

                        Ik heb wel foto's gemaakt maar weet niet of hier interesse voor is. De wiet staat nu in twee glazen potten in de kast.

                        Comment


                          #42
                          Geen zorgen ook als er niet gereageerd word is er interesse
                          In post #39 heb je het over een zwart bolletje , dit is denk gewoon een omhulsel (schildje karkasje ) van een beestje bv een lieveheersbeestje heb het tussen mijn planten ook wel is gehad en het lijkt er erg op
                          Laat de andere fotos maar komen

                          Comment


                            #43
                            Dit zijn de toppen die ik doorzocht heb op zaden (in het bakje )
                            cpTFunYl.jpg

                            En deze die ik alleen heb ontdaan van de tak
                            igELue4l.jpg

                            En hier zitten ze in de glazen potten (potten zijn schoongemaakt, eerst met de hand en erna nog in de vaatwasser) Zijn deze ook geschikt voor het curen?
                            cmLwuUXl.jpg

                            Comment


                              #44
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #45
                                Ik heb een vriend een beetje laten roken (van de onderste takken waar ook zaden in zaten) en hij vond de sterkte merkbaar (normaal heeft hij amnesia haze volgens mij?)
                                Ook muffins gemaakt, normaal met Santa Maria, nu met iets minder AK47 (ook van de ondersta takken). Twijfelde om minder te doen omdat hij dacht dat het sterker was, dus ipv 1.3 gram maar 1 gram gedaan (voor 12 muffins). Maar ipv gewoon door het beslag te gooien (wat hij doet en waar we altijd voldoende van merken) had ik nu au bain marie boter gemaakt. Wiet fijngemalen en in roomboter gedaan, 2 uur lang via au bain marie en vervolgens door een koffiefilter gefilterd en de rest van de muffin spullen erbij gedaan. Resultaat: Lekker muffins! Maar totaal 0,000000 effect. Echt totaal niets. Waar we normaal aan 1 of 1,5 genoeg hebben voelde ik nu na 3,5 muffin niets
                                Is mijn wiet toch slap? Is er iets fout gegaan bij mijn wietboter? Of is wietboter altijd veel minder sterk?

                                Comment

                                Bezig...
                                X