Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Let's Go Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Let's Go Hydro

    Korting op 420shop
    Goedemorgen

    Ik heb lang getwijfeld over hoe ik zou willen kweken. Eerst was het sowieso op aarde, dan weer Hydro dan weer aarde...
    Uiteindelijk heb ik beslist om te kweken op Hydro. Het zal trouwens ook mijn eerste binnenkweek zijn. Dus op dat vlak ben ik echt 100% leek.


    In dit verslag wil ik graag mijn ervaringen met jullie delen; de bouw van de set-up, de opstart van de kweek en hopelijk kan ik ook rekenen op jullie deskundig advies

    Ik ga kweken met het eb en vloed systeem met als kweekmedium Hydrokorrels. Ik ben door de kweekervaringen van vaperkeVerlichting

    Wat verlichting betreft, is het al zeker dat ik met Led ga kweken. Welke led, dat weet ik nog niet. Ik overweeg om zelf een armatuur te maken met Cob's, maar eerlijk gezegd zie ik daar nog steeds het bos door de bomen niet. Ik heb het topic over DIY led verlichting nochtans helemaal doorgelezen. Ik heb hier nog wel wat huiswerk, voor ik precies weet hoe ik dit ga aanpakken. Het in elkaar steken van de lampen zie ik helemaal zitten, het is enkel het kiezen van de soort cobs, pin-koelers de leddriver enz dat ik moeilijk vind. Ik wil graag een zo hoog mogelijke efficientie behalen. (Denk wel dat ik voor passieve koeling ga kiezen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit...)

    Ps, alvast veel dank aan @Wietefras om zoveel nuttige info te delen over Ledverlichting!


    Momenteel heb ik m'n tentje opgezet, en ben ik bezig om m'n testopstelling voor te bereiden. Zo heb ik gisteren een rek gemaakt waar de lekbak op komt te staan, Dat moet wel heel stevig zijn want er komt
    toch ongeveer 200 kg op te staan bij 'vloed'. De groeven op de bodem van de lekbak komen overeen met het patroon van de balkjes van het rek, zo is de lekbak optimaal gesteund. Onder het rek heb ik nog 33 cm over om het waterreservoir onder te schuiven.

    What's next?

    - De gaten boren voor de overloop set
    - pomp en darmen kopen en installeren
    - Hydrokorrels kopen
    - rootbag's kopen, weet nog niet welke, zit daar veel verschil in?
    Last edited by philly; 21 September 2018, 15:13.

    #2
    20180920_222436_resized.jpg 20180920_222443_resized.jpg 20180920_222152_resized.jpg 20180920_222141_resized.jpg

    Het lukte blijkbaar niet goed om de foto's er bij te zetten in het eerste bericht.

    Comment


      #3
      begin is gemaaktzou voor minimaal 400 watt cob led,s gaan.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        https://www.gpleds.com/nl/bridge-advanced.html stuk minder watt maar ken je zonder voorgroei heel het jaar door knallen.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          https://www.vijverexpress.nl/waterpl...vierkant-18-cm
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


          • vaperke
            vaperke commented
            Editing a comment
            heb je kuip gevonden
            Ubbink Victoria Quadro 5, JP container 225 L 31 x 101 x 72 cm
            Dat is een perfect reservoir!

          #6
          Hii

          Bedankt voor de uitgebreide reactie !

          - De lekbak heeft een hoogte van 16.5 cm. Je ziet wel duidelijk die 6 vierkanten die iets verzonken liggen. Die zijn nog eens ongeveer 2 cm dieper. Ik overweeg om ook maar 6 planten te zetten, en die dus in die verzonken delen te zetten. Dan heb ik ongeveer 18 cm tot aan de rand. Er is ets wat ik me afvraag, Als ik ga vloeden; blijven die vierkanten wel continu onder water staan. Als de rootbags daar dan in staan staan de planten altijd met de voetjes in het water. Ik denk dat dat niet zo gunstig is. Ik vraag me daarom het volgende af: Als ik in elke vierkant nu eens een heel klein gaatje boor. zodat het water er uit kan lopen tijd de eb-periode? Zou dat een goed idee zijn? Zodat op die manier het water echt allemaal uit de schaal kan ? En de wortels toch niet de hele tijd in een plasje water staan? Ik denk dat het debiet van de vloedpomp groot genoeg is om de bak te laten vollopen terwijl er 6 kleine gaatjes zijn in de bodem, die natuurlijk direct kunnen uitlekken in het reservoir. Op die manier kan ik er geen deksel op leggen. Dat vind ik jammer. want ik wilde het reservoir volledig licht dicht afsluiten. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er zoveel licht in zal vallen.

          - Het reservoir is inderdaad het gene dat je zegt, van Ubbink Victoria Quadro 5.

          - De lekbak rechtstreeks op het reservoir zetten heb ik overwogen, maar ik wil toch de mogelijkheid hebben om goed aan het reservoir te kunnen. Om het uit te wassen als het nodig blijkt, of om een andere reden die ik nu nog niet kan bedenken, maar die er volgens mij wel is Soit, Die 5 centimeter die ik verlies, zullen het verschil niet maken denk ik.

          - Ik ga zeker scroggen, wil een mooi veldje verkrijgen, dus dat wordt moeilijk zonder scroggen. Er zat een scrognet bij de tent. Maar ik zal zelf wel iets maken met gaas dat wat steviger is. Ik heb hier op het forum al vele mooie voorbeelden gezien.

          -Die smartbags die jij gebruikt ga ik ook gebruiken denk ik! Thx for the tip!

          - Wat de hydrokorrels betreft, bedankt om het nog eens te benadrukken dat ze moeten gespoeld worden. Ik heb dat voorzien in de 'planning', ik kan de hydrokorrels bij een vriend spoelen in een betonmolen. Ik denk dat dat wel een goeie truck is , draaien tot het water niet (veel) meer kleurt. Er zal altijd wel een beetje residu afkomen, als is het maar van de wrijving van de korrels onderling en de maalspatels is de trommel.

          - Ph en EC meter heb ik nog niet aangeschaft, Ik heb wel al zitten kijken naar de modellen van Blue lab; Ik denk dat ik daar mijn gerief wel ga vinden. Er is ook zo een roerstaaf die altijd in het reservoir blijft om al roerend de EC te meten, dat ziet er iets handig uit.

          - Is het zinvol om een Cob lamp te bouwen waar een dimmer op zit? zodat je bij de groeifase een beetje kunt dimmen, en dus minder elektriciteit moet betalen, en bij aanvang van de bloeiperiode overschakelen naar 100% van het vermogen van de lamp?


          Greetings !!!





          Comment


            #7
            Normaal gezien zet je je zakken op de verhoogde delen. Je afvoerget komt in het verzonken deel. Normaal gezien blijft er geen water staan dan.

            Bluelab zijn goede meters, kun je niet verkeerd mee doen. Wel ijken! Ik doe het 2 keer per kweek.

            Voor je COB, neem de driver die je kan dimmen. Dit scheelt niet zoveel in prijs. Ik dim ook in het begin.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #8
              Deze ga ik volgen, veel succes philly!
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


              • philly
                philly commented
                Editing a comment
                thx Cleargreen kom er gezellig bij!

              #9
              Ben ook benieuwd ik kijk ook mee

              Grtz Benno THC

              Comment


                #10
                Even een kleine update:

                aan de inrichting van de tent heb ik niet meer verder gewerkt, ik wacht nog steeds op het reservoir van Ubbink; blijkbaar leveren die heeeeeel traag.

                Wat ik wel binnen heb, is m'n voeding, PH meter en EC meter van Blue lab. (En ook ijk en bewaarvloeistof)
                Ik kan niet wachten om de meters te testen. Als je de meters vasthoudt, dan voel je dat dat degelijk materiaal is.

                Verder heb ik ook 2 vijverpompjes van 800L/u en wat darmen aangeschaft.
                De vijverzakken heb ik ook al; en daar heb ik gekozen voor zakken van 25cm x25cm x 20 cm.

                De hydrokorrels moet ik me nog aanschaffen en m'n ledverlichting, dat is een project dat nog 'under construction' is.

                Wordt vervolgt...

                20181004_202101_resized_1.jpg





                Attached Files

                Comment


                #11
                Nice materiaal Philly. Ph plus heb ik nog nooit gebruikt (ik heb het wel).

                Weet je al wat je gaat plaatsen? Dat is voor mij altijd het moeilijkste
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                • philly
                  philly commented
                  Editing a comment
                  Wel euhm, nee daar heb ik nog niet aan gedacht eigenlijk... iets met een goeie opbrengt en een lekker effectje :p
                  Adviseer je me iets ? En ja; ik dacht ik koop het maar; als ik het dan nodig heb, staat het er toch voor die paar euro's dat het maar kost...

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Gorilla glue, Lemon szkittlez, gelato 41, c.banana zijn allemaal hoog in THC.
                  Zelf heb ik speedy chili, dat is een snelbloeier, 6 weken. Gemiddeld THC.

                #12
                Ik schuif ook aan, ben benieuwd

                Comment


                • philly
                  philly commented
                  Editing a comment
                  feel free to join

                #13
                Ik heb alvast m'n meters eens uitgehaald en getest.
                Het is fijn materiaal om mee te werken, eerst even kalibreren met ijkvloeistof, da's zo gebeurd; en je kan beginnen.
                Echt wel gebruiksvriendelijk.

                De PH van m'n kraantjeswater is 8
                en de EC waarde: 0.6
                20181007_175704_resized.jpg 20181007_180343_resized.jpg

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Als je kraanwater pH 7.6 aan geeft, dan zou ik de meter herijken, want dat verschil wordt dan te groot om een fluctuatie in het water te zijn!!

                • philly
                  philly commented
                  Editing a comment

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Nou, voeding in water plonzen, afzuren op hydrowaardes en dan............O, ja, zover ben je nog niet.

                #14
                Ik volg ook, hydro fascineert me wel. Interessant topic vanwege het opzetten vanaf nul van een binnenkweek.

                Ik ben benieuwd! Succes
                - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

                Comment


                  #15
                  Nice!! K kijk mee

                  Comment

                  Bezig...
                  X