Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe ronde, nieuwe kansen

    Korting op 420shop
    Nieuw rondje, heb zondagavond laat de zaadjes in water gelegd, dit keer

    4 * Power Plant
    2 * Pineapple Chunk
    1 * Trainwreck
    1 * Blue Mountain Durban
    2 * Night Shade (maar verwacht niet dat ze wat gaan doen)

    Na 2 dagen waren er al 3 zaadjes open, 2 staken al kleine wortels uit. Heb ze toen in de startblokken gestopt. Staan wel op een klein beetje bloeivoeding momenteel. Nog in afwachting van het nieuwe spul, heeft wat vertraging opgelopen helaas. De Night Shade ligt nog wel in water, maar doet vooralsnog niks. Was in de aanbieding en deed de vorige rondes veelal ook niet veel.

    Valt nog niet veel te zien momenteel

    start.jpg

    #2
    Een nieuwe hydro-ronde van Joop.
    Hopelijk gaat de rest ook nog kiemen.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Succes!

      Comment


        #4
        Succes
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          Succes ! Hoop dat ze snel kiemen, kunnen de kids weer bammetjes meenemen naar school
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Hahaha

          #6
          Haha, de kinderen vonden die broodtrommels al te kinderachtig. Gebruik ze zelf weleens

          Comment


            #7
            Succes met de kweek

            Comment


              #8
              Trainwreck ziet er niet uit,is heel lastig te knippen geeft geen grammen,maar is oh zo lekkersucces
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #9
                Haha ben benieuwd, duurt altijd zo lang. Eigenlijk zo veel wat ik wil proberen, maar met 8 plantjes per keer en 3-4 maanden voor je wat hebt... :/

                Spullen zijn binnen gekomen, nog geen lob blaadjes te zien.

                Vorige ronde zal er dit weekend uit moeten, kinderen zijn er volgende week en dan ben ik beperkt ivm nieuwsgierige oogjes en vragen enzo. Hou ze er liever buiten. Betekend dat morgen de mapito in bad zal moeten voor een dagje met wat waterstof voor de reiniging.

                Dit wordt m'n 2de hydro ronde overigens, heb me laten adviseren dat het wel verstandig is om het schoon te maken op die manier. Heb van Ferro SubstraCleaner hiervoor nu.

                Kan met deze spullen ws wel een ruim jaar vooruit, althans, met het meeste. Sommige van de kleinere flessen zitten rond de 2 kweken als m'n berekeningen beetje kloppen.

                spul.jpg

                Op de foto
                • Atami ATA AWA Leaves A & B
                • Atami ATA AWA MAX A & B
                • Atami Rootbastic
                • Atami Bloombastic
                • Atami ATAZyme (volgens Atami niet nodig met Bloombastic dat zou ook enzym matig werken, staat er op hun schema wel de hele tijd naast echter ... dubieus)
                • ATA Clean voor schoonhouden systeem / verstoppingen voorkomen
                • ATA CalMag (betwijfel dat het nodig is, EC is al 0,7 uit de kraan)
                • ATA Silic Boost (dacht laat ik het maar proberen, is een inert medium)
                • Ferro Substra Cleaner om mapito te reinigen voor hergebruik -- veel goedkoper dan nieuwe mapito en hoef het niet te lozen
                • 32 blokken. Heb nog een tray met van die ronde startpluggen zoals te zien op de eerste post/foto, die passen hier perfect in. Genoeg voor 4 kweken.
                Als dat zaad nou toch eens boven de grond wil komen

                Comment


                  #10
                  Het zit helaas niet mee, wellicht vonden ze het plaatsen in de stek blokken niet heel fijn.

                  Van de NightShade zijn geen van beide zaadjes uitgekomen. Nu was dat te verwachten.
                  3 van de Power Plants zijn boven de grond inmiddels, evenals de Trainwreck en de Blue Mountain Durban. De andere 3 zaadjes (2x Pineapple Chunk en 1 Power Plant) hebben het begeven vrij snel na ontkiemen. Wellicht ben ik te ruw geweest met het plaatsen in de blokken.

                  Derhalve maandag 2 JDC wietzaadjes tussen papier gelegd, die zijn inmiddels ontkiemd en ook in blokjes geplaatst. De JDC zaden zijn redelijk wat groter dan m'n andere zaadjes, schat 2x de diameter / 4x volume zoiets. Komen ook aanzienlijk dikkere wortels vanaf bij de start. Zou ik met 7 planten voor uit kunnen (8 potten dus alsnog jammer, had van 1 van de Pineapple Chunk's iig verwacht dat die het ook nog zo doen, maar valt helaas tegen), waarbij dan de hoop is dat beide JDC's vrouwtjes zijn. Voor hetzelfde geld zijn het 2 mannetjes.

                  Denk niet dat het nog bij komt als ik nu zaad ontkiem en krijg het ws wel dicht gegroeid als ik iets langer wacht. Zal binnenkort wat foto's schieten, gaat nog niet rap op dit moment. Vond het sowieso erg lang duren voor het meeste zaad wat begon te doen. Laatste plant van de 5 is gisteren pas boven gekomen, zaad is de 14de al in water gelegd, dat is ruim 1,5 week.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Zijn die stekblokken van steenwol en waarom geen kleikorrels?

                  • SmokingJoop
                    SmokingJoop commented
                    Editing a comment
                    Volgens mij zijn ze van steenwol idd, voelt redelijk hetzelfde. Geen idee waarom ze een andere kleur hebben.

                    Kweek in mapito op het moment. Kleikorrels worden vooral gebruikt icm hydrokorrels geloof ik. Maar goed, vond de mapito reinigen toch al veel werk, m'n bad afvoer zat verstopt daarna. Ms dat ik de volgende keer wel gewoon op hydrokorrels ga zitten, zou ook moeten werken in het Wilma systeem wat ik heb, maar geen eb/vloed.

                  #11
                  Wat plaatjes van hoe het er bij staat op het moment

                  1.jpg 2.jpg

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Ik zou volgende keer gewoon de vierkante stekblokjes gebruiken, die druk je d'r ook zo in.
                    En die wortelen wel goed.

                  #12
                  Iemand nog tips om van beestjes af te komen? Denk bladluis. Had de tent al schoon gemaakt met chloor en daarna nog een keer met azijn en heb ook het filter van het vorige koolstof filter gebruikt om de lucht inlaat af te schermen en ze zitten er !@#$ nog .

                  Mapito heeft in waterstofperoxide liggen weken voor een dag en de potten / wilma systeem waren ook helemaal schoongemaakt overigens. Had toch wel gehoopt dat ze nou uitgeroeid zouden zijn, maar zag er net al weer 2 op de blaadjes van de grootste lopen. Heb ze dood gedrukt op de blaadjes als een waarschuwing voor evt. achterblijvers, maar die hint zullen ze wel niet snappen

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Bladluis daar zet je lieveheersbeestjes bij!

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Bladluis overleeft normaal niet zonder planten
                    Weet je zeker dat dat het is?
                Bezig...
                X