Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ghe waterfarm V3 + Spectrabox

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mooi zeg! Koel je je water of neem je nog andere maatregelen tegen wortelrot? greetz
    Mijn huidige kweek

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij heeft een warmtematje, want het is winter.

      Benieuwd wat hij gaat doen in de zomer.

    #17
    Klopt gebruik op dit moment een warmtemat en ik denk dat ik voor in de zomer voor non auto's zou kiezen en overdag het licht uit zet maar ik heb nog even de tijd voordat het zomer is.

    Over wortelrot gesproken... Ik begin wel wat bruine plekken te zien wat volgens mij niet heel positief is, zie hier nog geen problemen met de bladeren.

    wat wel positief is dat is dat ik tot nu toe geen plant heb gehad waar de stam zo dik van is geweest, zelfs niet aan het eind van een ronde.

    Iemand een idee wat ik nu het beste kan gebruiken om verdere wortelrot tegen te gaan ?
    Attached Files
    Last edited by Sykes; 27 January 2020, 18:13.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wat is de watertemperatuur gemiddeld?

    #18
    Niet slecht! Je watertemperatuur is zoals Rreppellsteeltjam zegt inderdaad erg belangrijk. Houd deze rond de 20 graden, maar niet meer dan 22. Je kan ook waterstofperoxide toevoegen om wortelrot tegen te gaan.

    Comment


      #19
      Water kan je koelen door een flesje met bevroren water in je reservoir te leggen. Een waterkoeler is hiervoor ideaal alhoewel je dan een andere opstelling nodig hebt.

      Hydroguard van Botanicare zou preventief en ook curatief moeten helpen in recirculerende systemen (DWC). Dat zijn 'goede' bacterien die de 'slechte' bacterien als het ware wegdrukken omdat ze sneller groeien. Wel duur, ongeveer 35 per liter

      https://www.ebay.nl/itm/Botanicare-H...-/153623759702

      Ik heb nog een bijna vol flesje staan van 250 ml die ik toch voor het eind van het jaar niet meer gebruik (ik kweek op coco en dan is het erg duur om hydroguard te gebruiken omdat je zoveel water geeft) maar idealiter voor het eind van het jaar gebruikt moet worden. Als je geinteresseerd bent, mag je die hebben om het uit te proberen. Stuur me een PBtje als je geinteresseerd bent. (zie foto)

      Andere tips (voor zover je die nog niet kent): De tent goed schoonhouden, er komt liever niets in het water dat met aarde of vuil in contact is geweest. Liefst ook geen bladresten. Weinig naar de wortels kijken. Iedere keer dat je kijkt is een risico op infectie en het liefst het water kunnen vervangen zonder de plant uit je hydrofarm te lichten via een slang en een pompje of zoiets. (Die je dan weer goed schoon moet houden)

      Succes ermee!

      20200128_102358.jpg
      Groeten, Mr Coco
      Attached Files
      Last edited by Mr Coco; 28 January 2020, 09:41.
      Mijn huidige kweek

      Comment


        #20
        Rreppellsteeltjam & exmember47012
        water temperatuur zit tussen de 18.7 en 22.7 graden maar ondertussen heb ik met 2 andere temperatuur meters gemeten en deze gaven beide een graad meer aan waardoor ik het warmtematje lager heb gezet.

        misschien moet ik deze wel gaan schakelen met een timer zodat die aangaat zodra het licht uitgaat.

        Mr Coco

        Comment


          #21
          19/20 graden zou prima zijn. 22.7/23.7 zou wat te hoog zijn.. Ik denk dat het met wat waterstofperoxide aardig snel opgelost is. Hydroguard kan inderdaad ook, hebben veel mensen goede ervaringen mee.

          Comment


            #22
            Timer is besteld en komt morgen binnen, morgen het matje maar via de timer aansluiten en die denk ik een uur voor het licht uitgaat tot een uur nadat het licht weer aan is gegaan schakelen zodat ik hopelijk constant op een temp rond de 20graden kom.

            Waterstofperoxide 1ml per liter water om mee te beginnen en maximaal tot 3ml per liter opvoeren als 1ml geen resultaat brengt ? Dat kwam ik tegen op het internet na wat zoeken.

            Las inderdaad ook veel positieve berichten over hydrogaurd, kan waterstofperoxide ook preventief meegegeven worden zoals hydrogaurd of alleen wanneer er problemen optreden ?

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Niet raar opkijken als hydroguard ook gewoon waterstof is.

              En als je de zoekfunctie hier even gebruikt, kom je genoeg topics over waterstof/h2o tegen

            #23
            Zal vanavond direct gaan zoeken !

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Vooral de info van onze l r2 is van belang!!

            #24

            Comment


            #25
            Kwam ik ook achter toen de ph waarde van 6.0 naar 5.9 ging nadat ik 9ml had toegevoegd

            hoevaak kan ik het goedje geven ? Is dat 1 keer per week of vaker ? Dit heb ik helaas via de zoekfunctie hier of Google niet kunnen vinden.

            Edit: even verder gekeken dan mn neus lang is en gevonden, om de 4 dagen dus laten we zeggen 2x per week.
            Last edited by Sykes; 30 January 2020, 06:08.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik gebruik het als dripclean, dus continue.

              Meet voor de grap je ec eens, het is namelijk stikstof, waterstof als eerst toevoegen voor je voeding en ph-!

            #26
            En dan houd je 3ml per liter aan ?

            Ec stond na toevoegen h2o2 nog op 1.7

            Comment


            #27
            Rreppellsteeltjam

            Dan houd ik dat vanaf het begin de volgende ronde ook aan !

            Gister water ververst met 2ml waterstof per liter en de ph en Ec weer netjes op peil, wortels groeien nog als een gek en zijn zeker niet verder aangetast door wortel rot gelukkig.

            Wat wel apart is dat is dat er nagenoeg nog geen bloeiverschijnselen zijn.
            Attached Files

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Duurt een week of zes voor auto in de bloei gaat, je kan auto op 22/2 licht/donker zetten!!

            #28
            Op aarde begon het bij mij elke keer na 3 week, op hydro is dit anders? Ik had al wel gelezen dat de groei een week langer kon duren op hydro.

            22/0 Is de moeite waard om te proberen! 24/0 ging niet goed op aarde en 20/4 gaf mij het beste resultaat tot nu toe.
            over 3 week kan ik een nieuwe ronde beginnen op aarde (terra) en dan ga ik 22/0 proberen.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Das knap; 22/0

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Neuh, auto's gaan meestal na 6 weken in de bloei, 3 weken is juist uitzonderlijk!!

              Nooit gehoord van auto's op hydro!

              Op 20/4 hebben ze meer nachtrust dan op 22/2, maar weet niet of dat een heel groot verschil maakt.

            #29
            Nu kan ik wel snel het bericht bewerken en zeggen waar heb je het over maar ja ik bedoelde natuurlijk 22/2

            Comment


              #30


              Na 3 weken is erg snel hoor.
              Dat heb ik nog niet meegemaakt.
              Weekje of 5 groei is wel normaal, de lichtintensiteit heeft ook wel wat invloed.
              Wat meer of minder kan wel een weekje schelen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X