Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eb & Vloed verslagje: Sneeuwwittje met AK47 & Big Bud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    benieuwd of hier weer mensen overtuigd zijn geraakt van hydrokweken

    Comment


      #17
      Ik ben daar zeker van overtuigd! En wist je dat het ook op aarde kan?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #18
        Ja ik ben er inderdaad ook van overtuigd
        • Geen gesleur met grond + geen grond af te voeren
        • Kan enkele dagen zonder aandacht
        • A+B Voeding is toppie, alles zit erin & alles blijft de hele kweek mooi groen
        • geen gedoe met over- of onderwateren
        • leuk om zelf te bouwen
        • ???
        • profit


        Ik hoop deze keer de 500g te halen, zou echt helemaal mooi zijn!

        Er is trouwens tot nog toe geen toprot gespot, ook al is de LV meestal boven de 60% geweest bijna de hele kweek... Er is wel een hoop ventilatie in de tent maar toch, had er schrik voor want iedereen leek er last van te hebben en die hadden niet eens zo'n hoge LV.

        Gisteren nog eens de trichromen nagekeken:
        Meer amber, denk een dikke 70% milky maar toch ook nog wel een paar helder.
        Zaterdag dus hopelijk zo goed als alles milky en rond de 20-30% amber -->
        Voelt zo lekker om die eerste hydro ronde af te gaan ronden

        Comment


          #19

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment

          • philly
            philly commented
            Editing a comment
            Nee de GS doe ik in het vat he, langs boven geven is zeker niet de bedoeling. Ik vind, als je het goed wil doen, mag je niet zitten besparen op een additief als greensensation. het zal je toppen groter en dikker en harder maken. het is inderdaad niet goedkoop, maar hoeveel bespaar je wel niet door je groene goud zelf te telen... tis maar hoe je 't bekijkt

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Thanks voor de tip, volgende kweek ga ik dat zeker proberen!

          #20
          Goede avond!
          Gisteren heb ik alles geoogst en opgehangen, het ziet er prachtig uit!
          De AK47 is precies wat paarsig/rood geworden, echt mooi.
          Geen toprot tegen gekomen, maar wel heel erg veel blad tussen de toppen, ni gewoon!
          We nemen het er maar bij, ik verwacht toch een serieuze opbrengst te halen als ik alles zo zie hangen.
          Vandaag ziet het er al een stuk minder uit natuurlijk :p

          Foto'tjes van de oogst:
          ex_IMG_20201206_110512561.jpg ex_IMG_20201206_110506314.jpg
          ex_IMG_20201206_175604386.jpgex_IMG_20201206_175615739.jpg
          en vandaag:
          image_387373.jpg

          Als ik nog eens ergens tijd vind, ga ik ook een timelapse van het geheel maken, ziet er echt leuk uit
          Anders kom ik binnenkort met de uitslag

          Cheers
          Attached Files
          Last edited by Elkwazizi; 7 December 2020, 19:34. Reden: foto's verkeerd :)

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Ja grellig, vooral op alle plooien heb ik last :p
            Het verwerken doe ik nu met een mondmasker want da's lekker in het begin maar na een uur of twee begin ik serieus van de wap te geraken :p

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Gewoon voor de afzuiging knippen!

          #21
          Dat ziet er goed uit, lekker met de pootjes in de lucht !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #22
            Word genieten binnekort! Zie ze glinsteren! Laat het je smaken !
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #23
              Oogst & rookverslag:
              Nou jongens, alles is geknipt & geproefd

              We er hebben wel maar 260G afgehaald, wat toch wel een beetje onder verwachting was.
              Vorige keer op aarde was het 400G, nouja 398
              De smaak is wel echt helemaal wauw, alsook de sterkte van het spul.
              Kga denk ik ook nog een hele klomp hasj kunnen maken, want heb nog eens 200g afval liggen, veel fluff topjes.

              Misschien omdat ik geen green sensation gebruikt heb?
              Denk ook de temps op het einde te laag waren omdat ze paars geworden zijn?
              Ze zijn ook flink mishandeld natuurlijk, kan allemaal hebben meegespeeld.
              Volgende keer doe ik nog hydro, en in de zomer nog eens op aarde. Een waterkoeler kopen, nee dank je .

              Snow White:
              Voor mij echt dikke nostalgie, gouwe ouwe.
              Smaakt heel lekker, zacht om te roken. Niet echt specifieke smaak voor mij, gewoon lekker.
              Ben er ook lekker gaar van, chille high en dus ideaal om te bankplakken
              Dit was ook de grootste hoeveelheid: 104G van 4 planten & wa ne werk, veel blad in de toppen dus veel werk.

              Big Bud:
              Moh zo lekker! Echt zalig om te roken, heel vergelijkbaar met de snow white maar dan wat sterker van smaak. Niet te, want ik rook puur en da's dan toch snel te sterk van smaak...
              Ook super-potent, manman ni gewoon
              Weinig vanaf gehaald: 60G van 2 planten, was makkelijk knippen deze <3

              AK 47:
              Sja wie heeft deze niet gerookt? Volle smaken (citrus), harde klappen en genieten maar.
              Deze toppen waren voor een deel ook paars, of paars/groen of gewoon groen, speciaal!
              Hier heb ik 93G vanaf gehaald, dat leek zoveel meer te gaan zijn! En da blad tussen de toppen, nee dank je :'(

              Voila da was hem weer!
              Timelapse ga ik op een later tijdstip nog wel eens doen, daar heb ik het wat te druk voor/ff geen zin in nu.
              Voor de volgende kweek heb ik dus de FC4800 & 120x120x200 tent van Mars Hydro aangeschaft en ben nog in blije verwachting nu :p

              Onderaan kan je nog een aantal sfeerbeelden vinden
              Attached Files

              Comment


              • philly
                philly commented
                Editing a comment
                goed gedaan! gaat vanaf nu alleen maar beter worden. Verfijn die technieken en je zal meer vooruitgang boeken, op hydro ga je makkelijk 1.4 g/w kunnen halen. Wat ik bv altijd doe is alle zijtopjes wegdieven, zodat ik enkel hoofdtoppen krijg. geen kleine fluff rommel. zo worden de hoofdtoppen dikker. nadeel is wel dat ze dan zo dik worden en zoo compact dat je sneller toprot krijgt. dus goed ventilleren en de LV controleren is dan wel een must. (dit is hoe ik het ondervind he, weet niet of anderen hier ook zo over denken :p ) en ja maak zeker een lekker hasje van je knipafval of een lekkere spacecake !

              • philly
                philly commented
                Editing a comment
                al benieuwd naar je nieuwe verslag! succes alvast

              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                https://nl.aliexpress.com/item/40003...ca984c4dK28549) dus binnenkort ook heerlijke hasj maken
                Verder staat het watervat nu buiten de tent en is de nieuwe lamp + tent + kacheltje aangekomen. Ik heb er alvast een goed gevoel bij!
                Last edited by Elkwazizi; 27 December 2020, 11:53. Reden: Typo's en dingen vergeten :p

              #24
              Ik heb voor jullie nog de beloofde timelapse:



              Enjoy!

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Prachtig mooi gemaakt! Zo kan je precies je kweek analyseren en de verbeterpunten er uitpikken. Vooropgesteld dat je het supergoed gedaan hebt, denk ik dat je de meerderheid van de planten te groot hebt laten worden ten gunste van het kleintje. Op zich geen gek idee, maar dan kun je de anderen beter terugsnoeien tot ze ongeveer dezelfde grootte hebben als de achterblijver en dan schakelen.

              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Die neemt elke 15m een foto, ik heb die nu iets frequenter gezet op 8m, je kan altijd nog kiezen of je elke foto wil gebruiken.
                Er zitten hier en daar wat gaten in omdat ik die heb weggehaald, meestal omdat er een fan voorhing een aantal dagen.
                Nu de camera wat stabieler hangt denk ik er nog meer aan te gaan hebben.
                Je kan er zelfs de grafiekjes van je LV & temp bij laten zetten trouwens, mijne sensor doet het echter nog altijd niet omdat ik nog op een weerstand aan het wachten ben.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Bijpassende muziek, helemaal goed

              #25
              Kheb ook nog hash gemaakt, check het uit, met bubble bags van den Aliexpress:
              ex_IMG_20210102_142842702_BURST001.jpg

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Kijk het forum "hoe maak je hasj" maar eens goed door, daar staan topics vol tips over dit soort dingen

                Yeah, leuk.
                Ik gooi altijd alles bij elkaar.
                Net zo makkelijk, en ik verkoop het toch niet dus waarom zou ik er niet 1 kwaliteit van maken

              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Het heeft een paar uur geduurd
                gewoon alle zakken over een emmer, water + ijs en je knip erin
                half uurtje zitten roeren, het ijs doet zijn werk
                daarna 1 per 1 uithalen, in elke zak zit een bepaalde grootte van kristallen in de zeef
                alles samen heeft het denk ik een 2 uur geduurd

                Sja en ik wil wel eens proeven en voelen of er wel degelijk een verschil is, de kleur wordt in alle geval steeds donkerder, van de "gele" was ik in alle geval al helemaal patat! heel lekker ook, was zoooo lang geleden dat ik nog hasj had gerookt dus was de moeite

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Lekker zeg jullie eigen voorraadje uit zakken in weedzakjes pfff geluk zakken eigenlijk
            Bezig...
            X