Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gofish goes fogponic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: gofish goes fogponic

    Korting op 420shop
    Ik ben gofish net begonnen met hobbien.
    Heb na veel gesnuffel en gelees een eigen systeem gebouwd.

    Tog het kweken uit zaden zie ik niet zo zitten dus ben nu bezig met het vinden van een moeder.. ja er gaat heel veel tijd inzitten.

    ik zal zo nu en dan mijn ondervindingen posten

    Nou go fish!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Heb je topic verplaatst naar de kweekverslagen, maar ik zie een hydrobak.
    Ga je nog wat meer vertellen ?

    Een goeie moeder vinden daar gaat wel een jaartje in zitten inderdaad.
    Je zult ze toch ook eerst moeten afbloeien en flink stressen om te weten of ze niet hermafrodiet worden.
    Het belangrijkste is goed startmateriaal, dus niks van de RQS'ssen van deze tijd, en het allerliefst geen feminized natuurlijk, maar dat is wel erg veel gevraagd/
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    #3
    Idd geen moeder van gefeminiseerd zaad. regulier zaad is ook roulette dus ik zoek naar een clone. Ja ik ga zeker meer posten. Die bak die je ziet is mijn nieuwe fogponics system. Die ben ik nu aan het afstellen en testen. So far so good.
    Ik zal in de toekomst meer posten!

    Comment


      #4
      Hier een kleine video van mij fogponics system
      Zoals je ziet heb ik een aparte emmer voor mijn voedings oplossing. In deze emmer drijft een fogmaker die de oplossing veranderd in een nutri-mist. Dmv een externe (voorheen intern maar dat was niet handig ivm vocht en luchtinbreng) dc ventilator 40mm die de mist door de wortelbak heen blaast.
      Ik zie meteen reactie bij de wortels die gaan in rap tempo en krijgen een mooie visgraat structuur.

      Dus bij deze Go Fish!
      Attached Files

      Comment


        #5
        Ok ik kan geen vids uploaden jammer..

        Zo ben ik begonnen.

        Opslag box 13 €
        Net cups 21 €
        Emmer 10l 0 €
        Dc ventilator 9,95 €
        Adapter 12v regelbaar 15,95 €
        fogmaker 15 €
        Adapter 24 v 18 €
        2 pvc pijpen 40mm 8 €
        Ducktape 2,99 €

        Simpel diy systeem maar werkt fantastisch
        Attached Files

        Comment


          #6
          GSC ontkiemt zaadje gekregen. Vriend van me is benieuwd hoe ze het gaat doen in mijn fogbox
          Day 1
          Attached Files

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Rap de grond in daarmee!!! Succes

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ehm, hij heeft geen korreltje grond daaro, Kunichika

          #7
          alleen mist en lucht
          Attached Files

          Comment


            #8
            Nice gedaan man, ik schuif aan

            Comment


              #9
              Dankjewel ik zie deze laatste 2 dagen super veel verandering ben benieuwd naar volgende week.
              Mijn GSC die ik er gister in heb gedaan reageert ook al fantastisch.

              To be continued

              Comment


                #10


                Voor degene met interesse ik heb een joeptoepkanaal gemaakt waa ik videos zal plaatsen van de voortgang en evt. Problemen oplossingen etc.

                Dus.. GoFish!!
                Attached Files
                Last edited by QnQ; 29 August 2020, 23:28. Reden: video erin gezet (met icoontje voor video toevoegen)

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Leuk zo’n aeroponic systeem !

                  Ben wel niet zo’n fan van verlengsnoeren en al helemaal niet in de kweekruimte.

                  Voor je het weet stoot je je watervoorraad om en loopt het zo in je contactdoos.

                  Succes, ben benieuwd wat je er van gaat maken !

                #11
                Bedankt en ook bedankt voor de goede raad zal het zEker in acht nemen

                Comment


                  #12
                  Dilemma!

                  Zit met een dilemma.. Door het falen van mijn ventilator heb ik het de tijdschakelaar aangepast op 30/30 omdat ik niet genoeg bemisting ontwikkelde in de bak.

                  Nu ik een nieuwe ventilator erop heb geinstalleerd werkt het optimaal maar..
                  Ik heb het idee dat ik nu teveel bemist.
                  ik zit te twijfelen of ik de tijdschakelaar zal instellen op 15/15 of 15/45 aan/uit

                  Ik kan dit simpelweg testen uiteraard maar aan de andere kant de wortels ontwikkelen zich wel mooi..

                  Ik ga dit denk ik na morgen aanpassen en een week je 15/45 draaien.. of zal ik 15/15 ..
                  Zucht

                  Comment


                  #13
                  Dit is een update video voor degene die interesse hebben.. r&d , r&d ...

                  https://youtu.be/uFxQPTmVkQk

                  Volgende week meer.

                  GoFish!!

                  Comment


                    #14
                    Rreppellsteeltjam het is meer een kwestie van overvoeding dan te nat kijk maar bij een hpa of eb&flow of dwc daar zijn de wortels ook doorlopend vochtig. Het gaat mij erom dat ik geen overkill geef aan voeding maar daar ben ik nog mee aan het puzzelen. Ik denk dat ik dat pas echt goed kan zien als ik klonen erin zet. Dan heb je echte vergelijkbare analytische data.

                    Comment


                    #15
                    Vandaag mijn 1ste pakket reguliere zaden van een winkel binnen gekregen.
                    Heb er 3 uitgevist die mogelijk vrouwelijk zijn en natuurlijk degene waarvan ik denk meest waarschijnlijk vrouwtje (kleinste zaadje) spikt weg in de afvoer
                    Gelukkig kon ik hem redden nou meteen gaan ontkiemen pot staat al klaar plant deze in aarde
                    Follow up ben benieuwd
                    Attached Files

                    Comment


                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Hoe zie je dat aan de zaadjes ? Mijns inziens is dat onmogelijk...
                  Bezig...
                  X