Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mimosa Evo - Barneys Farm RDWC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x Mimosa Evo - Barneys Farm RDWC

    Korting op 420shop
    Welkom!

    Hierbij een nieuw kweekverslag, lichtelijk aan de late kant maar beter laat als nooit. ik heb zelf een “soort van rdwc systeem” in elkaar geflanst, zal de foto’s later nog toevoegen. Het komt erop neer dat er twee grote bakken zijn, 1 bak waar de 4 plantjes boven hangen en een reservoir. Totaal 90L samen, hierboven hangt een HLG 135 V2 R-spec & vier maal een losse fitting van 18W p.s. momenteel 6500K, word later verwisseld met dezelfde fittingen in 2700K. De voeding die we gebruiken is van Plagron, Hydro A & B, Pure Zym, Power Roots, Green Sensation, PH- & PH+. Daarnaast voeden we nog Hydroguard bij. Ik gebruik het voeding schema van Plagron zelf omdat deze vrij simpel en overzichtelijk is, het water word elke 7/8 dagen ververst en de ph houden we rond de 6.0, de EC houd ik aan volgens heb schema. Plantjes zijn nu 16 dagen boven, alles leek goed te gaan, maar tot mijn schrik zie ik nu toch wat zorgwekkende ontwikkelingen. De onderste bladeren van 2/4 worden geel met bruine verkleuringen, ik heb al zitten zoeken maar ik kan niet echt bedenken wat de oorzaak ervan zou kunnen wezen? Ook zit ik continue met het probleem dat er een smerige soort van smurrie schuim in mijn bakken zit... Ik heb gelezen dat dit zou komen door de Plagron Power Roots, iemand hier meer info over? Het lijkt namelijk dat de plantjes de smurrie schuim niet erg waarderen?! Moet hierbij wel zeggen dat dit pas mijn tweede kweekje ooit is, nog steeds in de koelkast voor de liefhebbers! Hoop dat ik zo weer een klein beetje up to date ben!

    Nog een goed weekend iedereen!
    Attached Files

    #2
    Sommige middeltjes zijn bio en kan je niet in een hydrosysteem gebruiken, daarnaast is er volgens q en lr, helemaal geen wortelstimulator nodig en halen ze alles uit de groeivoeding.

    Dat middeltje dus maar niet meer gebruiken.

    Op plagron.nl staat na mengen met water 48 uur bruikbaar.

    Rhizotonic van canna is beter, als je stimulator wil gebruiken.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 11 October 2020, 03:34.

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Oh! Bedankt voor de info, ik heb nog wel Rhizotonic staan dus dan vervang in de power roots voor dat. Zelf denk ik dat de verveling onderop komt door het schommelen met PH, zou anders niks kunnen be denken, maar ik voeg nu minimaal ph- toe dus ik snap niet zo goed hoe dat zo kan komen.

    #3
    Hoe vaak meet je de bak ph?
    Die loopt al tijd iets op.
    hydro is 5.8 ideaal.

    En een schema is slechts een richtlijn, kijk naar je plantjes en begin op 0.8 ec, en bouw dat langzaam op.

    En gebruik cal/mag tegen lightbleach, bekend fenomeen bij ledlampen.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 11 October 2020, 15:21.

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      PH meet ik iedere avond, ga vanaf nu PH op 5,8 houden dan. Kan ik gewoon iedere cal/mag toepassen op Hydro? Of moet ik kijken naar bepaalde soorten/merken? EC nu dan maar verlagen naar 1,0? Omdat ze al twee weken op 1,4 zitten nu?

    #4
    Ik heb dutchpro, daar zit meer in dan alleen cal/mag.

    EC kan je verlagen, ze krijgen continue voeding, maar ze hebben niet echt overvoedingssverschijnselen, dus ik denk dat als je dan ook met 0.2 cal/mag erbij, je beter op peil komt, en dan afwachten wat er gebeurd.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #5
      Verdronken zeker ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X