Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Amnesia Haze onder Lumatek Zeus 600pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Knakken en platleggen, hoogteverschil opgelost en kun je de lamp weer recht hangen, ze bloeien toch nog niet dus dat kan nu nog wel, suc6
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #47
      Maar bloeien doen ze nog niet!!!!

      Comment


        #48
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        De bloei tel je pas vanaf er echt bloei is....
        Hi QnQ, het maakt me dan natuurlijk nieuwschierig wat jij dan verstaat onder "echte bloei"

        Comment


          #49
          Hier nog wat interessante info over bloei en wanneer die begint.

          En hier: Volgens plagron.



          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Als je binnen kweekt, begint de bloeiperiode zodra je de lampen overschakelt naar 10-12 uur duisternis.
            Bij de meeste cannabis soorten duurt de bloeiperiode ongeveer zeven tot negen weken,


            Dit is echt desinformatie. Door dit soort onzin wil iedereen veel te vroeg oogsten.
            Ze kunnen zich beter concentreren op stabiele zaden maken bij RQS dat is al moeilijk genoeg voor ze.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Met stekken kan je werkelijk oogsten na negen en een halve week 12/12. En er zijn zeker zaadplanten die eerder klaar zijn, zoals Super Skunk van Sensi.

          #50
          Wanneer je in de toppen pruikjes ziet van ongeveer 20 bloeiharen kan je spreken van bloei, dit is vaak 2 weken na 12/12.
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


            #51
            Bloei is als je duidelijk topvorming bovenin de plant ziet.
            Dit is vroeg genoeg om van groei naar bloeivoeding over te stappen :
            (nog een weekje later kan heel goed bij niet-Hazen)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Balkonier
              Balkonier commented
              Editing a comment
              Hi QnQ
              Das 'n mooi veldje
              Je schreef "Dit is vroeg genoeg om van groei naar bloeivoeding over te stappen "
              Na eerder contact/advies met de producent van mn voeding Ferro ben ik naar bloeivoeding overgestapt op hetzelfde moment dat ik de 12/12 cyclus heb ingezet.
              Het idee daar achter was dat de combinatie van minder uren licht gecombineerd met de fosfor in de bloeivoeding de plant(en) een extra zetje zou geven om eerder te stoppen met het groeiproces en eerder te beginnen met het stimuleren van de bloei zelf.
              Ok, gedane zaken nemen vaak geen keer maar men zegt ook: beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald...

              Dus graag verneem ik jouw visie/standpunt over dit specifieke geval

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Met voeding kun je ze niet aanzetten tot snellere bloei.
              Het is de bedoeling dat je de stoffen geeft die ze verbruiken.
              Zolang ze nog groeien verbruiken ze voornamelijk stikstof en wat kalium, wat overbodig is blijft in je medium zitten.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Dubbel comment. Editten lukt me niet op de gsm. Ik wilde toevoegen dat dan de ec van je drain dus zal oplopen in dit geval.
              Bij aarde zal het in de grond blijven zitten.

            #52
            Ziet er mooi uit hier! Best veldje. Ik volg.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #53
              Zo, vanavond enige (hopelijk) zinnige reacties op jullie input. zelf merkte ik al dat er onduidelijkheid over was, (bij mij althans) wanneer de bloei inzet.
              Mijn stelling is dat de bloei, technisch/biologisch gezien ingezet word door o.a. het 12/12 regime.
              De zichtbare bloei zal dan idd 2 weken later zijn.
              Bij een vrouw zal je in de eerste paar maanden ook niet zien dat ze in verwachting is terwijl ze dat dan wel al is....
              Zo ook dus bij de dames meen ik dan....

              Corleone1933 geeft een mooi voorbeeld: "Wanneer je in de toppen pruikjes ziet van ongeveer 20 bloeiharen kan je spreken van bloei, dit is vaak 2 weken na 12/12."
              QnQ ook "Bloei is als je duidelijk topvorming bovenin de plant ziet."




              Inmiddels zijn ze gemiddeld tussen de 90 en 100cm.


              Vandaag voor de tweede en laatste maal gediefd, dit om de lucht optimaal te laten circuleren en daar mee de kans op allerlei narigheid te voorkomen.

              Lamp hangt op een gemiddelde hoogte 20 a 25 cm van het bladerdek @75%

              EC 18 a 1.9 Ph 5.7
              Last edited by Balkonier; 21 April 2021, 17:56.

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                De ervaring leert, dat als je enigzins uit wil gaan van de opgegeven bloeitijd van de zaadboer, dat je dan pas bloeiweken kan gaan tellen als ook daadwerkelijk bloei ziet. Zo zie ik het altijd.

              • Balkonier
                Balkonier commented
                Editing a comment
                Zelf ga ik nooit uit van de opgegeven bloeitijd van stekken- of zaadboeren, je autoverkoper moet je ook niet op z'n blauwe ogen geloven
                Hopelijk leert deze ervaring mij wel een manier om bloeitijd en moment van bloei-inzet beter te begrijpen en te sturen.

              #54
              Ziet er goed uit, de bloei is nu echt begonnen, misschien ietsjes teveel voeding want zie wat lichte puntjes aan de bladeren, maar verder mooi systeem, suc6.
              buiten-2020, 2021, 2022, 2023
              Hydro-met afjes-2022

              Comment


              • Balkonier
                Balkonier commented
                Editing a comment
                Hoi Corleone1933
                het is inderdaad nog even zoeken naar de juiste EC, ook icm met de hoogte en intensiteit van de lamp.
                Aan 1 (of allen) van deze variabelen zijn de gelige puntjes te danken/wijten.....

              #55
              Heb besloten om ook het irrigatiesysteem te veranderen/aan te passen.
              De tuitjes waar de dripslangetjes aan vastzitten zitten in het midden.
              Achteraf gezien (jaja, kijkt men de koe in de kont..) had ik deze beter vooraan kunnen plaatsen voor overzicht/controles.

              Daarnaast wil ik tussen de planten een geperforeerde buis oid van 125mm plaatsen.
              Op deze buis wil ik dan een buisventilator aansluiten die de planten, van onderen, van een lekker windje voorzien.

              Enige jaren geleden was er ook een soort van plastic "kous" te verkrijgen echter kan ik dat product of de naam er van niet vinden.
              Heeft of weet iemand op het forum wat meer info hier over?

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Airsock

              • Balkonier
                Balkonier commented
                Editing a comment
                U is een toppertje!

                Thanks!
                Zie hieronder het resultaat
                Homemade-sock

              #56




              Last edited by Balkonier; 21 April 2021, 01:59.

              Comment


              • Donboe
                Donboe commented
                Editing a comment
                Is idd verwarrend Kunichika. Als ik de opstelling zie heb ik er geen twijfel aan dat 't hier om 'n ervaren rot gaat! Maar tijdens het lezen van 't verslag zie ik dan sommige vragen van Balkonier waardoor ik ineens weer twijfel

              • Balkonier
                Balkonier commented
                Editing a comment
                Moeilijk te beantwoorden vraag maar ik doe een poging:
                Ja, ik heb al erg veel fouten gemaakt

                Ervaring is een constant groeiproces denk ik, echter ben ik nog beslist steeds aan het leren.
                Ervaring geeft ook al geen garanties maar wel een goed, of beter, begrip.
                Elke plant is anders al zijn ze toch allemaal weer hetzelfde....
                Door ervaring leer je de "gouden middenweg" te zoeken.
                Als je dat al aanhoud kan je het resultaat steeds beter "tweeken"
                Last edited by Balkonier; 7 April 2021, 21:54.

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ugh

              #57
              Vraagje, waarom heb je die slangen over je bakken heen lopen, is het niet makkelijker om die slangen onder het frame te laten doorlopen dan hoef je niet steeds alles af te breken als je gaat oogsten.
              En die luchtslang blaast die lucht naar binnen, omdat er allemaal gaten inzitten?
              buiten-2020, 2021, 2022, 2023
              Hydro-met afjes-2022

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Heel mooi Balkonier

              • Balkonier
                Balkonier commented
                Editing a comment
                @Waterfall420: Dank je

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Oke begrijp het helemaal, onder de bakken door bedoelde ik alleen voor de aanvoer van je water, maar wat je zegt het is zo wel wat overzichtelijker

              #58
              Drain geeft een EC van 2.9 a 3.0....

              Spoelen, spoelen en spoelen dus........
              Hoofdafvoer afsluiten
              Alle bakken vullen tot de rand met aangezuurd water Ph 5.7
              twee uurtjes laten staan.

              Hoofdafvoer openen.
              Alle bakken leeg laten lopen

              and repeat.....

              Last edited by Balkonier; 9 April 2021, 03:15.

              Comment


                #59
                Voor de spoeling:



                Hier de mogelijke fenotype:


                Last edited by Balkonier; 21 April 2021, 17:57.

                Comment


                  #60
                  Mooi toch dat voortschrijdend inzicht.......

                  Het irrigatiesysteem heeft nu bewezen dat het water/voedingsdosering per bak uiterst gelijk verloopt....
                  Alle bakken bereikten op hetzelfde moment de maximale vul-lijn.

                  Ten tweede:
                  "vroeger" verwijderde ik eerst het hele afvoersysteem en draaide ik de pijpjes van de bak omhoog, vulde de bak met aangezuurd water en liet het weglopen in een emmer door de pijpjes weer naar beneden te draaien.

                  Deze maal heb ik echter besloten om alles te laten zitten en alleen de afvoerlijn te blokkeren richting de afvoer/put.
                  Deze keer dus geen gesjouw met emmers en gepruts met de afvoer


                  Comment

                  Bezig...
                  X